2014-01-17, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
LJ berättade om en fyrkantig låda i bilen han såg. Ingen har beskrivit paketet som Marina låg i som fyrkantigt.
Madrasserna borde göra att det blir kantigt.
Citera
2014-01-17, 12:07
Medlem
LJ påminner lite om KH fast tvärtom:

KH vet inte vad hon sett, men när.
LJ vet vad han sett, men inte när.

Stjärtadvokatens slakt uteblev dock. Vi får se hur domstolen värderar detta.
Jag tyckte han hade bra svar på alla frågor.
Senast redigerad av Fin 2014-01-17 kl. 12:09.
Citera
2014-01-17, 12:07
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Det spöregnade när LJ var på P-platsen i Stora Höga. FUP sid 24:

Det var stjärnvittnet, det.
Hur vore det om du skulle hålla dig till sanningen?
"Å. sen var du på pendelparkeingen på stora höga?
LJ: ja just det, där såg jag en bil som påminde om hennes, precis till vänster när man kör in på parkeringen från vägen. Jag vet var man sen hittade bilen, det stod i tidningen. Den platsen var mittemot där jag såg den, till höger. det som gjorde att jag noterade den bilen då var att den var likadan som marinas. jag visste inget om att marina var saknad då utan det var bara att jag kände igen den för att vi bodde nära varandra. jag var på pendelparkeringen för att "kolla efter saker", jag vill inte gå in närmare på det. jag kom dit i bil, jag blev avsläppt där för att möta någon, det spelar ingen roll vem. Roine hämtade mig. jag är inte säker på att det var den här natten, jag tror det, jag var på pendelparleringen flera gånger den här veckan.
Å: roine säger att han hämtade dig en kväll då det regnade ordentligt?
LJ: ja en av gångerna gjorde det det den veckan, han har hämtat mig flera ggr den veckan, men jag vet inte om gången det regnade var före eller efter den här gången.
Å: i polisförhör har du sagt att det var nästa natt?
LJ. jag minns inte, det kan det vara"

Läs mer: http://www.xn--rttegng-5wan.se/spekerod/spekerod-dag-5/
Senast redigerad av klokastiklassen 2014-01-17 kl. 12:09. Anledning: citationstecken infogade
Citera
2014-01-17, 12:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Synd att du har exakt lika stor koll som Fnurran, vilket iofs inte är så konstigt.

Läs och lär:
(FB) Nya rättegången angående mordet på Marina Johansson, Spekeröd
Bloggaren har rättat nu, men när Fnurra-pa-traden skrev fanns uppgiften om att ljudupptagning inte skulle ske i bloggen.
Citera
2014-01-17, 12:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Hur vore det om du skulle hålla dig till sanningen?
"Å. sen var du på pendelparkeingen på stora höga?
LJ: ja just det, där såg jag en bil som påminde om hennes, precis till vänster när man kör in på parkeringen från vägen. Jag vet var man sen hittade bilen, det stod i tidningen. Den platsen var mittemot där jag såg den, till höger. det som gjorde att jag noterade den bilen då var att den var likadan som marinas. jag visste inget om att marina var saknad då utan det var bara att jag kände igen den för att vi bodde nära varandra. jag var på pendelparkeringen för att "kolla efter saker", jag vill inte gå in närmare på det. jag kom dit i bil, jag blev avsläppt där för att möta någon, det spelar ingen roll vem. Roine hämtade mig. jag är inte säker på att det var den här natten, jag tror det, jag var på pendelparleringen flera gånger den här veckan.
Å: roine säger att han hämtade dig en kväll då det regnade ordentligt?
LJ: ja en av gångerna gjorde det det den veckan, han har hämtat mig flera ggr den veckan, men jag vet inte om gången det regnade var före eller efter den här gången.
Å: i polisförhör har du sagt att det var nästa natt?
LJ. jag minns inte, det kan det vara"

Läs förhöret med RJ. Det regnade den natten.

Längre ner i förhöret vet LJ inte ens vilken vecka han var där och såg det fyrkantiga paketet.
Senast redigerad av Quarrel 2014-01-17 kl. 12:12.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Vittnet Kia H va inte lika säker längre det va konstigt.
Innan hon vittnat så satt hon på flashback och blev uppmanad att ringa polisen.
Snacka om att vara tilltufsad då det gäller trovärdigheten.
Nix, hon såg inte Marina det är fullständigt klart.

Advokaten hade inte mycket mer att komma med där nä!

A: kan det ha varit marina du mötte?
KH: jag vet inte om det var marina för jag hade inte ett henne tidigare så jag kunde inte känna igen henne när vi möttes.

Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-17 kl. 12:14.
Citera
Bannlyst
Citat:
Det spöregnade när LJ var på P-platsen i Stora Höga. FUP sid 24:

Det var stjärnvittnet, det.

Det intressanta är när det regnade eftersom vittnet är osäker på vilken dag han sett detta.
Citera
2014-01-17, 12:11
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Bloggaren har rättat nu, men när Fnurra-pa-traden skrev fanns uppgiften om att ljudupptagning inte skulle ske i bloggen.

Man kanske inte ska vara så snabb med sina slutsatser.
Citera
2014-01-17, 12:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Det intressanta är när det regnade eftersom vittnet är osäker på vilken dag han sett detta.
LJ vet inte ens om det var den veckan eller nästa.
Citera
2014-01-17, 12:14
Bannlyst
Citat:
LJ vet inte ens om det var den veckan eller nästa.

Då åklagaren poängterar att det regnade den natten förstår man att det är av vikt.
Citera
2014-01-17, 12:16
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:

Ännu en osanning ifrån din sida. När QFnurran skrev sitt inlägg hade redan bloggaren lagt upp förhöret med LJ, vilket inleddes med upplysningen om att hovrätten självklart spelar in förhöret ifråga.

Vidare är det inte särskilt svårt att plocka fram Rättegångsbalken och söka på ljudupptagning för att få fram vilket avsnitt ordföranden hade hänvisat till och då framstår det som glasklart vad som avsågs.
Att som du hellre spåna och tramsa än att kolla upp fakta är inte förenligt med god sed.
Citera
2014-01-17, 12:17
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Jag uppmanade henne i tråden att gå till polisen. I övrigt kommenterar jag som alltid, vilka jag har haft kontakt med, på vilket sätt och i vilken omfattning håller jag för mig själv.

Om det skulle dyka upp någon som säger sig ha sett något som är till stor nackdel för FS skulle du då uppmana denna att kontakta polisen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in