Citat:
Ursprungligen postat av
Kaymano
Kan nog fungera utomlands då mobilsurf inte brukar vara något alternativ pga prisskillnaden. Sedan gynnas väl tidningsförsäljningen av om distributionskostnaderna sänks. Känns som ett steg i rätt riktning även om det inte kommer förändra utvecklingen i stort (d.v.s tidningarnas grundproblem).
Vet inte om jag tolkar dig helt rätt här men menar du för tex svenskar som är utomlands och tycker det blir dyrt med roaming surf att man ist ska uppsöka en sådan här kiosk och skriva ut en dagens AB?
Distributionskostnaderna sänks ju helt klart men samtidigt så kommer det ju uppkomma andra nya kostnader som att formatet på publikationen måste ändras, eller det ska göras ett till format för att kunna passa print i magazin utgåva. Om nu inte maskinerna ska kunna hantera både magazin, pocket och dagstidningsformat vilket blir dyrare och ger maskinerna sämre kapacitet, något jag inte tror en tillverkare eller någon som köper kiosken är intresserad av då det kommer slå på marginalen och gissningsvis är dagstidningsköparna även en minoritet av kunder som kan tänkas använda denna typ av teknik om jag skulle gissa. Jag ser det dock som en möjlig ersättare för hyllan av dator, tränings, vetenskaps magazin av alla sorter.
En annan aber med tekniken för just kvällstidningarna är väl att deras öde kommer vara beseglat innan en ny distributionskanal är etablerad.