2014-01-17, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Någonstans har du fått för dig att vittnens trovärdighet ökar ifall de mer eller mindre ordagrant kan återge sitt vittnesmål.

Dessvärre stämmer det inte med verkligheten utan ju mer ordagrant vittnet återger sin berättelse desto mer framstår den som inövad och därmed nedgraderas också vittnets trovärdighet.

Att vittnet dessutom har blivit handlett av en viss person med en tydlig agenda här i tråden gör ju inte saken direkt bättre.

När har jag skrivit det ?
Det är innehållet, inte språket som är exakt detsamma. Tror du KH hade inövat detta svar ?

Citat:
Å: varför ger man sig ut på ett sånt här forum när man är ett vittne? det verkar som om du vill sätta dig själv i centurm?
KH. jag hade gärna sluppit vara här och TR. Det gäller att inte tipsa polisen.

Svenkvist har allvarliga problem och kastar desperat fram vilken dynga som helst. KH smashar tillbaka.
Citera
2014-01-17, 11:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Någonstans har du fått för dig att vittnens trovärdighet ökar ifall de mer eller mindre ordagrant kan återge sitt vittnesmål.

Dessvärre stämmer det inte med verkligheten utan ju mer ordagrant vittnet återger sin berättelse desto mer framstår den som inövad och därmed nedgraderas också vittnets trovärdighet.

Att vittnet dessutom har blivit handlett av en viss person med en tydlig agenda här i tråden gör ju inte saken direkt bättre.
Källa på det sistnämnda? Jag kan inte se att någon som behåller sitt vittnesmål från TR till HR i två år har påverkats av någon.
Citera
2014-01-17, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Källa på det sistnämnda? Jag kan inte se att någon som behåller sitt vittnesmål från TR till HR i två år har påverkats av någon.

Du sitter inte i rätten och bedömer vittnets trovärdighet.
Citera
2014-01-17, 11:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Du sitter inte i rätten och bedömer vittnets trovärdighet.
Jag vet det. TR ansåg henne trovärdig, och jag ser ingen anledning för HR att inte göra samma sak. Kvarnklubben verkar byxis nu. Undrar hur den pensionsmässige åklagaren känner sig.

Men vi får se vad stjärnvittnet LJ har att bidra med. Kanske det lättar upp stämningen.
Citera
2014-01-17, 11:39
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Jag uppmanade henne i tråden att gå till polisen. I övrigt kommenterar jag som alltid, vilka jag har haft kontakt med, på vilket sätt och i vilken omfattning håller jag för mig själv.

Att en av trådens största postare och konspirationsteoretiker har aktuellt vittne som vän på Facebook ökar inte direkt vittnets trovärdighet i sakfrågan.
Citera
2014-01-17, 11:41
Bannlyst
Citat:
Jag vet det. TR ansåg henne trovärdig, och jag ser ingen anledning för HR att inte göra samma sak. Kvarnklubben verkar byxis nu. Undrar hur den pensionsmässige åklagaren känner sig.

Men vi får se vad stjärnvittnet LJ har att bidra med. Kanske det lättar upp stämningen.

TR visste inte om vad HR vet idag. Vittnet har idag ingen trovärdighet alls.
Citera
Medlem
Citat:
Nej, jag vet inte om blod som kryper ut ur ett inkontinensskydd fläckar en fleecefilt. Att blodet kröp råder knappast någon tvekan om, hade inte inkontinensskyddet täckt hela fläcken hade GM använt ett till. Om han visste att det fanns ett till i huset, förstås.
Även delvis min tanke. Utgår ifrån att hela fläcken hade torkat rätt bra innan skyddet lades på och han ansåg att det räckte med ett skydd. Hade hela fläcken inte varit torr hade han givetvis lagt fler skydd som täckte hela, även dragspåren ut mot kanten.
Citera
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:

Med hänsyn till 1.06 kan jag inte lägga ut något källmaterial ifrån Facebook.
Citera
2014-01-17, 11:43
Bannlyst
Citat:

Jag tror vittnet LJ är jättebyxis.
Citat:
Skälet till att förhöret med Lennart inte kommer att spelas in är för att det kan göra att han inte vågar prata ohämmat då.

Som jag nämnt tidigare, spritångest från en långvarig missbrukare tar man inte fel på, hoppas han klarar av att säga vad han sett iaf.

Roine avpolleterades via enkla mail från advokaten, så han står ensam ditsläpad av en desperat ÅK, ratad i två tidigare rättegångar...
Citera
2014-01-17, 11:45
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag tror vittnet LJ är jättebyxis.

Som jag nämnt tidigare, spritångest från en långvarig missbrukare tar man inte fel på, hoppas han klarar av att säga vad han sett iaf.

Roine avpolleterades via enkla mail från advokaten, så han står ensam ditsläpad av en desperat ÅK, ratad i två tidigare rättegångar...

Men skärp till dig...eller läs på lite först.
(FB) Nya rättegången angående mordet på Marina Johansson, Spekeröd
Citera
2014-01-17, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Även delvis min tanke. Utgår ifrån att hela fläcken hade torkat rätt bra innan skyddet lades på och han ansåg att det räckte med ett skydd. Hade hela fläcken inte varit torr hade han givetvis lagt fler skydd som täckte hela, även dragspåren ut mot kanten.

Fläcken kan torkats med en hårtork, men de centrala delarna gick inte med den metoden.
Så då täckte gm med inkontinensskydd istället, det var bråttom.
Citera
2014-01-17, 11:50
Bannlyst
Citat:
Men skärp till dig...eller läs på lite först.
(FB) Nya rättegången angående mordet på Marina Johansson, Spekeröd

Vad skall jag läsa på, LJ är så nervis att han kissar ner sig och då stänger man av inspelningarna.
Hoppas han tar sig genom, det är inte hans fel att det är fel dag och/eller fel tid han sett något. Stackarn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in