2014-01-16, 22:29
Medlem
Någon som har bättre koll?

Fanns det inte en avvikelse från MBs mobil den 4 maj? Coop och Ica Kvantum, men sedan en utflykt mot Bodsvedjan (möjligen?), som "stack ut"? Mitt minne kanske sviker mig där.

EDIT. Men jag läste det i FUPen.
Senast redigerad av Remark 2014-01-16 kl. 22:31.
Citera
2014-01-16, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Så här alltså?

VB berättar lite om hur KJ funkar när hon träffar MB (fast han försöker ju bryta kontakten och vägrar träffas, knappt svara på SMS? Nevermind!) och då tänker MB "Hurra! En psykopat med diagnoser, precis vad jag behöver för min geniala plan!" MB ringer KJ och de träffas, väljer stämjärn, kallar in några av KJs diagnoskompisar och funderar sedan tillsammans över vilka "excesser" som ska genomföras under "eventet". AN servar killarna med kaffe. Alla svär en helig BDSM-ed på att inget berätta om någon åker fast. Så kommer den stora dagen. KJ kontaktar VB...

Nej, justja. Där sket det sig. Det var ju VB som spontant kontaktade KJ natten innan. Och han verkade helt tagen på sängen. Hmmm...

MB hypnotiserar VB att SMSa till KJ kvällen innan och stämma träff. Hypnosen funkar. Allt går enligt plan... etc etc

En tomtemösseteori, helt enkelt.
INTRESSANT! Hahahaha...Hypnos... Den var bra
Citera
2014-01-16, 22:41
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tvivlar inte en sekund på rapporten från IBAS. Frågan är snarare vad MB trodde.

Sedan hade han slumpen/turen på sin sida. Möjligen. Problemet är att ingen vet.

Det kan lastas på en urusel (bristfällig) förundersökning. Hade det varit gjort hade det varit tyst i den här tråden sedan länge.

Många gärningsmän har gått fria på grund av bristfällig utredning och undermåliga utredare. Vatchareeya-fallet kan vara ett sådant exempel ..
Citera
2014-01-16, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Det är besynnerligt och mycket anmärkningsvärt! Går det att kolla i efterhand?

Nej, det är vare sig det ena eller det andra. Det är helt enkelt bara felaktigt. Mastningarna för MBs mobil den 4/5 finns på s 928 i FUP. Där kan du kolla i efterhand det du borde ha kollat på förhand.
Citera
2014-01-16, 22:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
OK. Nu går han från världsledande mobilgeni till totalt ignorant bara för att rädda teorin. Lägger du märke till det?

Mastningar av MBs mobil 4/5 finns på s 928 i FUP

Tack, men det är inte så fint gjort som med KJ mobil, täckningsområden och mastvinkel.

Vad är skillnaden på Sävast S och QSävast SV?

Boden Stadsh. N 20:23:45
Sävast S 21:41:23
Sävast S 22:30:28
QSävast SV 22:34:56
QSävast SV 22:37:35
Citera
2014-01-16, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det är möjligt att adv. Forssberg har slagit vantarna i bordet och gett upp redan i första ronden, med hans biträdande advokat verkar vara av annat virke ?
Detta med Forsberg gnager i mig. Varför hade han gett upp redan i rättegången? Ansåg han att KJ var skyldig redan då eller är han bara gammal och trött? Hans biträde slogs för KJ med näbbar och klor men inte Forsberg inte, han bara satt lugnt och fint och ville egentligen inte vara där alls,.......
Citera
2014-01-16, 22:48
Moderator
OYs avatar
Det här förstår jag inte.

FUP s.928

Citat;
"Uppkopplingarna mot basstationen Sävast gjordes under drygt en timme mellan klockan 19:31:38 och 20:23:45" slut citat

Tittar man sedan på tablån så stämmer det inte, där omfattas den tidsperioden av Boden Stadsh. N.

Var befann sig mobilen egentligen?
Citera
2014-01-16, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Jag har själv haft nära kontakt med Björn Hurtig i ett brottmål och han sa något liknande till vad du antyder här. Advokater som inte riktigt tror att hans klients "önskemål" kommer uppfyllas (i detta fall en friande dom), alternativt att man faktiskt kanske inte helhjärtat tror på vad sin klient säger lägger gärna fram alternativa påföljder som är mildare än vad åklagarna yrkar på som någon slags gardering. Hade Bo Forssberg varit övertygad om KJs oskuld så hade han kört stenhård på linjen om en friande dom och inte nöjdförklarat sig med ett alternativt scenario.

Frågan är om KJ gått med på detta eller om Bo själv har tagit initiativet pga KJs oförmåga att säga något annat än "jag är oskyldig". Om jag får gissa så tror jag att Bo Forssberg ser slaget förlorat och endast försöker undvika Mord till varje pris.
Det är ju viss skillnad i mål där domstolen inte prövat skuldfrågan och mål där tingsrätten redan prövat skuldfrågan. I detta mål vet ju Forsberg redan att tingsrätten har bedömt att KJ har dödat VB och att han inte har en allvarlig psykisk störning. Finns bara två frågor kvar i målet.
1. Mord eller dråp.
2. Straffets längd.
Citera
2014-01-16, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tvivlar inte en sekund på rapporten från IBAS. Frågan är snarare vad MB trodde.

Sedan hade han slumpen/turen på sin sida. Möjligen. Problemet är att ingen vet.

Det kan lastas på en urusel (bristfällig) förundersökning. Hade det varit gjort hade det varit tyst i den här tråden sedan länge.

Som sagt: hur ska ni ha det? Är MB
1. en FENA PÅ MOBILER, dessutom med en kompis som kan få jobb på IBAS vilken dag som helst? Eller är han
2. en MOBIL-IMBECILL som inte slänger sin egen telefon för han tror att det som han raderat där är för evigt borta alltid, vad än polisen försöker med? (Då kan han ju lika gärna ha sparat även VBs telefon och tänkt att han kan fabriksåterställa den och ge den till dottern? Är man mobildum, så är man väl det hela linan ut, eller?)

Man får inte byta mellan dessa två alternativ som det behagar för stunden för att rädda en älskad teori. Det är emot reglerna. Man får däremot gärna försöka få fram information som talar för det ena eller det andra alternativet.

Den information vi fått fram hittills tyder inte på att han var en mobil-imbecill i alla fall.
Senast redigerad av SanLiTun 2014-01-16 kl. 22:55.
Citera
2014-01-16, 23:06
Medlem
Citat:
1. en FENA PÅ MOBILER, dessutom med en kompis som kan få jobb på IBAS vilken dag som helst? Eller är han
2. en MOBIL-IMBECILL som inte slänger sin egen telefon för han tror att det som han raderat där är för evigt borta alltid, vad än polisen försöker med? (Då kan han ju lika gärna ha sparat även VBs telefon och tänkt att han kan fabriksåterställa den och ge den till dottern? Är man mobildum, så är man väl det hela linan ut, eller?)

Man får inte byta mellan dessa två alternativ som det behagar för stunden för att rädda en älskad teori. Det är emot reglerna. Man får däremot gärna försöka få fram information som talar för det ena eller det andra alternativet.

Den information vi fått fram hittills tyder inte på att han var en mobil-imbecill i alla fall.

OK. Ett tredje alternativ har faktiskt förts fram av Remark ovan:

3. MB är rätt dum men är en mördare med SJUKT MYCKET TUR. SMS gick inte att återskapa, tur för honom, för han missade att den risken existerade. (Fast när han senare närmar sig KJs baklucka med den specialsydda blodsprutan i högsta hugg, då switchar han plötsligt till supersmart a la kinesiska maffian. Hur går det ihop?)
Senast redigerad av SanLiTun 2014-01-16 kl. 23:11.
Citera
2014-01-16, 23:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
OK. Ett tredje alternativ har förts fram av Remark:

3. MB är rätt dum men är en mördare med SJUKT MYCKET TUR. SMS gick inte att återskapa, tur för honom, för han missade att den risken existerade. (Fast när han senare närmar sig KJs baklucka med den specialsydda blodsprutan i högsta hugg, då switchar han plötsligt till supersmart a la kinesiska maffian. Hur går det ihop?)

Går ihop med ungefär samma logik som att KJ sopade undan varenda spår efter sig i värsta CSI stil, men när han kom till bakluckan blev han sitt gamla puckade jag, kan jag tänka mig.

Ibland resonerar du så jäkla korkat, självmål efter självmål, men du har faktiskt mycket intressant att komma med mellan varven.

Har du någon förklaring till det där jag inte förstår angående MB mobil, texten stämmer inte med tablån, ett par inlägg tillbaks.
Citera
2014-01-16, 23:17
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Nog förekommer det användare här inne som principlöst byter åsikt om både det ena och det andra. Användare MrFold t ex har jag för mig var förbehållslöst inne på att KJ bergsäkert varit ensam om att mörda och stycka Vatchareeya, men numera verkar 'Fold' ha bekänt sig till en annan skola. Kommer osökt att tänka på Groucho Marx's: "Well this is my principal, and if you don't agree with this princial I have other principals" ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in