2014-01-15, 22:40
Medlem
Lycktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sa åklagaren att "det var kapade granar i mitten på ett konstigt sätt"?

Det är rätt uppfattat. "Kapade i mitten" då menade han i gran beståndet.
Inte på stammen mätt.
Förstår du hur jag menar? Och vad åklagaren menar?
Det kan va lätt att missförstå så därför vill jag hjälpa dig.

GM ville nog ha en växande fasad runt sitt gömställe.
Det är ju ett naturligt skydd.
Senast redigerad av Lycktstolpe 2014-01-15 kl. 22:45.
Citera
2014-01-15, 22:44
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Han är för rolig, den gode Bogge.

Först anser han att FS är efterhängsen och frågvis,
"Han satt inte och kollade på teve direkt".
Sedan tycker han att FS är "kall och oengagerad".
Hur ska människan ha det?

Men, Bogge är ju förstås mest intresserad av att fånga klottrare,
eftersom "klotter är inkörsport till tung kriminalitet".
Go for it!
Svenssons frågvishet yttrade sig tydligen mest i annat än vad som specifikt kunde
beröra hans f.d. flickväns "försvinnande":

Citat:
han började ställa frågor sen om vilka vapen vi hade och koppel och sånt. det är rätt onormalt om sambo är borta att man börjar ställa frågor om polisens vapen och sånt.

Ganska onormalt, ja, kan tyckas.
Citera
2014-01-15, 23:19
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Citat:
han började ställa frågor sen om vilka vapen vi hade och koppel och sånt. det är rätt onormalt om sambo är borta att man börjar ställa frågor om polisens vapen och sånt.
Ganska onormalt, ja, kan tyckas.
Absolut, om personen skulle ha begått ett mord.
Citera
2014-01-15, 23:52
Medlem
MrsMagoos avatar
Å: M var inne på olika sidor med sexkontakter, hur har du trott att det gått till?
ACE: jag fick en känsla av att det var mycket snack och liten verkstad. Det förs konversationer om att hon ville domdera dem och så men det verkade inte leda till något.

Läs mer: http://www.xn--rttegng-5wan.se/spekerod/spekerod-dag-3/

Nytt stapeldiagram presenteras på skärmarna. Här syns vilka tider Marina surfade. Mest surfades det mellan 18 och 23.
ACE: marina använde datorn i princip varje dag hon var hemma. när hon inte var hemma så använde hon telefonen och surfade med. Ibland hade hon säkert också med sig datorn och surfade med den när hon inte var hemma. den 28 juli var det bara 2 minuters uppkopplingstid. det var första gången M inte satt vid datorn när hon var hemma. jag har lusläst marinas sexchattande och det verkade som om mycket av hennes sociala liv var på nätet men det verkar inte som om det blev så mycket av träffarna, det verkade inte bli av så mycket träffar även om man skrev saker till varandra.

ACE: jag kan inte säga att han satt i Mexiko när han surfade, han kan ha varit någon annanstans och även i Sverige. men man måste också läsa den chatten för att förstå att de inte känner varandra och att de inte haft någon kontakt tidigare. (att det skulle vara en kontakt i Sverige som M känner verkar enligt ACE osannolikt)

Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-15 kl. 23:56.
Citera
2014-01-16, 00:01
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Absolut, om personen skulle ha begått ett mord.
Om mitt ex/sambo skulle försvunnit skulle jag defintivt inte diskutera polisens vapen med den som kom för att leta efter ex/sambon.
Jag skulle varit orolig, frågat om de hade några som helst aningar och varit otroligt känslomässigt upprörd.
Citera
2014-01-16, 00:12
Medlem
MrsMagoos avatar
A: kan stubbarna på platsen användas för att åldersbestämma det? Kan den som röjt platsen sett paketet? Kan granarna ha hamnat på paketet vid en annan tidpunkt än när pakete lades ut? Kan granarna ha kapats innan? (förvirring uppstår om vad frågan till vittnet egentligen är och ordförande och åklagaren griper in)
EG: Min uppfattning är att granarna lagt på paketet för att dölja det och eftersom det finns kapade granar i närheten så är min logik att dessa saker hör ihop. Vi har letat fibrer på repen på paketet från mattan i bilen och tvärtom men inte hittat någon. Min bedömning är att det var knöligt att få in paketet om mattorna var kvar i bilen. Man fäller stolarna och plastskyddet tas bort. Paketet lades på rymddiagonalen. Om man tittar in mot bilen så bör man se en del av paketet. Paketet skulle kunna gå upp till taket och det skulle kunna finnas en fri spalt på sidan av paketet, paketet är flecxibelt. Jag har inte lagt in något paket så jag vet inte exakt.
Det fanns ingen DNA på hårstårna som hittades i paketet. Man hittade inga rester efter skott på kudden.

Citera
2014-01-16, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Nej FzQwE, vi är inte överens om det. Det hjälper inte att du försöker klippa & trixa med mina inlägg i din spoiler.

Jag ifrågasätter fortfarande starkt att en liten presenning av de storlekar som fanns i boden skulle kunna användas, på det vis som du påstår utav två gärningsmän, utan att det från den överst liggande nerblodade bäddmadrassen inte skulle avyttras ens en endaste liten bloddroppe under allt bärande och sammanpressande.

Du kan lägga dig själv i hängmattan med ditt förljugna beteende.

Vad gäller min teori har jag redan i detalj beskrivit densamma i tråden och jag kan inte hjälpa att du inte förmår att förstå det jag har skrivit.

Fast du svarade inte på vart den övre bäddmadrassen skulle ta vägen om man lade allt i en sådan här
http://www.twhammocks.co.uk/images/DSC07519.JPG
Men det är nog tydligt för alla i tråden att det går.

Du svarade heller inte på din egen teori om hur presenningen skulle hanteras upprullad på sängen när MJ skulle pakteteras, så teorin får anses som ren nonsens i dagsljuset av vad Enars (nåja) sk. vittnesmål hade bäring på.

Allt genom samma vittnesmål i rätten idag. Synd att LJ är "sjuk" - kanske frisknar (nyktrar) han till när Polisen hämtar honom ?
Citera
2014-01-16, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Det är skillnad på vätskor och vätskor. Blod är kladdigt när det är färskt och fastnar på plastpåsar och plastlister trots att plast inte suger åt sig. Blodet var torrt när filten lades på.

Källa på det ?
Citera
2014-01-16, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
`

Magkänslan va rätt, och något cannabisskit som Hansson framför skulle vara orsaken till flinandet är ju något han motsäger i sin sista Frivårds utsaga.
Han kanske får torka bort flinet den 23 januari?

Hur menar du nu ?

Om någon dricker alkohol betyder det att man måste vara full jämt ?
Rök om, rök rätt
Citera
2014-01-16, 01:09
Medlem
Grandiosos avatar
men eftersom det finns en ingångsöppning över högra ögonhålan och en utgångshål i bakhuvdet, det är konformat ut som är vanligt vid en utgångsida. Hade det varit tvärtom hade man förväntat sig en annan bild av den skadan i bakhuvudet, det hade varit mindre ch rundad och inte så mycket frakturer runt hålet.
http://www.rättegång.se/spekerod/spekerod-dag-3/

Ja, fy fan - sannolikt en ren avrättning!
Smugit sig på henne i sömnen och bara satt pistolen mot ena ögat och tryckt av eller stått
nån halv meter ifrån sängen och riktat in sig.
Det är sannerligen en grym jävel som förmår göra något sånt här mot en annan människa.
Citera
2014-01-16, 01:14
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Om mitt ex/sambo skulle försvunnit skulle jag defintivt inte diskutera polisens vapen med den som kom för att leta efter ex/sambon.
Jag skulle varit orolig, frågat om de hade några som helst aningar och varit otroligt känslomässigt upprörd.

Han va inte orolig han hade ett flin på läpparna och det är vad medierna rapporterat om i dag.
Han ringde en gång efter Marina på hemtelefonen det va allt medan anhöriga ringde ner,.
Facebook va inget den 28 juli, och telefoner datorer va inte heller något som hon använde den 28 juli, och det är vad it expertisen har vittnat om i dag.

Hans totala nonchalans och attityd talar för att han är ganska oberörd, och hans advokat pladdrade så mycket i dag med Enar G att man fick bryta in både från domaren och åklagaren.
Desperat försökte Hansson rucka på Enars utlåtande men det lyckades icke.

IT förklarade också om hennes sk chattande och dessa kontakterna har inte lett till några dejter direkt. Bra avslut på detta om alla sexkontakterna för polisen har följt hennes aktiviteter tillräckligt.

Pricken över i är att filten inte kunde ha något luftspalt emellan, så det gick inte heller hem.
Polisens vittnesmål avlöpte efter vad som förväntades, även rättsläkaren som direkt spikade igen andra scenario som att det inte rör sig om ett skott i huvudet. Eller andra tramspåståenden.
SKL gjorde klart vad vapenexperten har sagt och Hansson vill få det till att kulan va för mjuk? Det kommer inte heller att vara framgångsrikt.

En dag åt åklagaren helt och hållet, så det va som sagt förväntat.

Imorgon får Hansson upp och hoppa lite för då vittnar två som har noterat Marinas bil på pendeln.
Så kort och gott levde inte Marina efter hon lagt sig den natten 28 juli.
11.00 Svante W*nkler
11.15 Jan Sv*nsson
Citera
2014-01-16, 01:21
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Källa på det ?
Läs och tillgodogör dig vänligen:
Citat:
Att det inte finns något blod på filten betyder att blodet måste torkat ordentligt innan man lägger på filten. Enligt experimentet hos SP tog det ett dygn för blodet att torka.

http://www.rättegång.se/spekerod/spekerod-dag-3/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in