2014-01-15, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Vi har idag fått lära oss att liklukten inte alls nödvändigtvis måste sätta sig i fordon på en gång.
Således kan alltså MJ ha legat kvar i bilen vid rastplatsen och FS kan ha gått hem under natten.
Senare kan han ha funderat ut vart bästa stället att lägga henne nånstans. Prio 1 var först ut ur huset och göra sig av med vapnet.
Jag håller inte riktigt med vad de sa i rättegången att det var kapade granar och att man lagt dessa ovanpå. Nej, det var kapade granar i mitten på ett konstigt sätt, då det växte granar runt omkring.
Fyndplatsen var alltså preparerad alt att man kapade granarna när man la dit kroppen. Låter osannolikt mitt i natten.
Jag tror nu mer på att han körde dit henne på dagen.

Vi tänker ungefär likadant. Det måste ta en stund att få ner nio granar. Ska man dumpa en kropp vill man nog att det går fort. Jag tror att han har förberett fyndplatsen på dagtid utan ett lik i lasten och flyttat kroppen nattetid.
Citera
2014-01-15, 19:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Vi har idag fått lära oss att liklukten inte alls nödvändigtvis måste sätta sig i fordon på en gång.
Således kan alltså MJ ha legat kvar i bilen vid rastplatsen och FS kan ha gått hem under natten.
Senare kan han ha funderat ut vart bästa stället att lägga henne nånstans. Prio 1 var först ut ur huset och göra sig av med vapnet.
Jag håller inte riktigt med vad de sa i rättegången att det var kapade granar och att man lagt dessa ovanpå. Nej, det var kapade granar i mitten på ett konstigt sätt, då det växte granar runt omkring.
Fyndplatsen var alltså preparerad alt att man kapade granarna när man la dit kroppen. Låter osannolikt mitt i natten.
Jag tror nu mer på att han körde dit henne på dagen.
Hur vet du hur granarna var kapade?
Citera
2014-01-15, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur vet du hur granarna var kapade?

De nio granarna som dolde paketet var huggna enligt riksåklagaren. De var inte sågade.

Fredrik hade en yxa.
Citera
2014-01-15, 19:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
De nio granarna som dolde paketet var huggna enligt riksåklagaren. De var inte sågade.

Fredrik hade en yxa.
Sa åklagaren att "det var kapade granar i mitten på ett konstigt sätt"?
Citera
2014-01-15, 19:55
Medlem
Citat:
Vi tänker ungefär likadant. Det måste ta en stund att få ner nio granar. Ska man dumpa en kropp vill man nog att det går fort. Jag tror att han har förberett fyndplatsen på dagtid utan ett lik i lasten och flyttat kroppen nattetid.

Jag är också ganska övertygad om att FS gömde kroppen natten 28-29. Det stämmer så bra med FS påhittade alibi. Det var nog den natten han verkligen var exponerad.
Citera
2014-01-15, 19:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Jag är också ganska övertygad om att FS gömde kroppen natten 28-29. Det stämmer så bra med FS påhittade alibi. Det var nog den natten han verkligen var exponerad.
Varför var han då en sväng ut till en rastplats med paketet i bakluckan natten innan?
Citera
2014-01-15, 20:10
Bannlyst
Citat:
Varför var han då en sväng ut till en rastplats med paketet i bakluckan natten innan?

Är du säker på att vittnet såg detta den natten? Det verkar osäkert med tider och telefonsamtal.
Kanske var den andra natten?
Citera
2014-01-15, 20:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Är du säker på att vittnet såg detta den natten? Det verkar osäkert med tider och telefonsamtal.
Kanske var den andra natten?
Det får du ta upp med åklagaren. Han påstår att det skedde natten till 28.
Citera
2014-01-15, 20:15
Bannlyst
Citat:
Det får du ta upp med åklagaren. Han påstår att det skedde natten till 28.

Det skulle förklaras senare. Kanhända har vittnet kommit på att han sagt fel natt i början?
Citera
2014-01-15, 20:34
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Tror knappast det. Då skulle han alltså låtit liket efter Marina vara kvar där hemmavid
i Övre Röra en hel dag och det förefaller som ganska riskfullt att ha det så.
Kunde ju dyka upp någon. Nån anhörig till Marina eller någon annan.
Nej, föga troligt att det var så. Att han vågade ha sitt mordoffer kvar så länge.
Citera
2014-01-15, 20:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det skulle förklaras senare. Kanhända har vittnet kommit på att han sagt fel natt i början?
Jaha, och vad ska då åklagaren med vittnet SW till?
Citera
2014-01-15, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Tror knappast det. Då skulle han alltså låtit liket efter Marina vara kvar där hemmavid
i Övre Röra en hel dag och det förefaller som ganska riskfullt att ha det så.
Kunde ju dyka upp någon. Nån anhörig till Marina eller någon annan.
Nej, föga troligt att det var så. Att han vågade ha sitt mordoffer kvar så länge.

Nej, nej. Jag tror FS hittade ett tillfälligt gömställe i närområdet för kroppen strax efter mordet.
Sen tror jag han kan ha haft fler alternativ för natten efter varav fyndplatsen förstås var ett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in