2014-01-11, 15:49
  #5797
Medlem
Illmatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Det verkar som att Broner kommer nyttja sin klausul om returmöte mot Maidana. Inget konstigt i sig, men om jag minns rätt fanns det väl ingen sådan klausul i det ursprungliga kontraktet?? Fattar nada.

Oavsett så lär det bli en minst lika underhållande fight. Antar att jag inte är den enda som längtar efter ännu en kycklingdans a la Broner?

Vidrigt av Golden Boy Promotions tycker jag att Maidana ska behöva slåss mot Broner igen när han spöade honom ordentligt. Maidana förlorade en jämn fight mot Khan som tillhör GBP och han fick aldrig någon ny chans. Nu ska Chino behöva slåss mot Broner och inte få en chans att möta Floyd och inte få en chans att tjäna de stora summorna. Samtidigt får Thurman inte sin mandatory chans mot Chino på ett bra tag heller. Politiken inom boxning gör så att man inte orkar med skiten ibland.
Citera
2014-01-11, 16:57
  #5798
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illmatic
Vidrigt av Golden Boy Promotions tycker jag att Maidana ska behöva slåss mot Broner igen när han spöade honom ordentligt. Maidana förlorade en jämn fight mot Khan som tillhör GBP och han fick aldrig någon ny chans. Nu ska Chino behöva slåss mot Broner och inte få en chans att möta Floyd och inte få en chans att tjäna de stora summorna. Samtidigt får Thurman inte sin mandatory chans mot Chino på ett bra tag heller. Politiken inom boxning gör så att man inte orkar med skiten ibland.


Japp. Återigen får den mindre stjärnan bita det sura äpplet. Finns ju hur många exempel som helst. Om det finns någon Gud hoppas jag verkligen Chino vinner på KO denna gång. Med det sagt finns det också något som talar för honom igen och det är att han vet precis vad som ska göras för att vinna över Broner igen. Broner däremot har ingen power i WW och måste skaffa en helt ny game plan. Hans tränare (Stafford) har också stundtals visat sig vara lika användbar som en vägkon i hörnan ungefär. "LOOK LOOK LOOK LOOK"
Citera
2014-01-11, 17:15
  #5799
Medlem
Godzilla3s avatar
Håller med Illimatic. Det här är en värdelös rematch, det var inget snack om vem som var vinnaren. Det är lite intressant dock att spekulera i vad som kommer att ske i rematchen.

Broner lär ju definitivt undvika att åka på ett hårt slag direkt som han gjorde redan 20-30 sekunder in i första ronden. Frågan är om Maidana har motivationen som krävs att göra om det igen? Han har sagt att han vill gå i pension om han inte får möta Mayweather.

Bra poäng där challis angående Broners (brist på) slagstyrka och hans tränare. Det var uppenbart att varken Broner eller hans tränare hade någon som helst plan för vad som skulle göras om han blev skadad. Tycker fler obesegrade boxare måste förbereda sig på scenariot att de kan bli droppade och inte leva under illusionen att de inte kan bli knockade, Broner hade inte en aning om vad han skulle göra. Nu har han en ganska bra haka ska sägas men annars kunde han lätt ha blivit avslutad där.
Citera
2014-01-12, 01:23
  #5800
Bannlyst
Att Broner vill ha en returmatch efter den misshandeln han åkte på ,ser jag ingen anledning till en rematch ,om fighten hade var jämn o hård med jämna siffror så ja...Men Broner blev både utboxad och utsluggad av Maidana.

Hoppas maidana går vidare i sin karriär. Vad jag vet så fanns det ingen retur i kontraktet.
Om nu inte GBP trollar fram ett ,dom vill inte släppa Broner.

Om detta blir fallet hoppas jag att Maidana knockar han raklång
Citera
2014-01-15, 18:58
  #5801
Medlem
tom-joness avatar
Badou Jack vs James De Gale, WBC eliminator beordrat. Får se om fighten blir av. Kanonsvårt för Badou isåfall.
Citera
2014-01-15, 20:56
  #5802
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Badou Jack vs James De Gale, WBC eliminator beordrat. Får se om fighten blir av. Kanonsvårt för Badou isåfall.

DeGale måste hållas som favorit men Gillar ändå denna fight för Jack. Tycker det är Svårt att veta exakt hur bra Badou egentligen är...hur står han sig när han möter bättre motstånd? Om fighten blir av kommer den säga mycket om Badou som boxare och vad vi kan förvänta oss av honom i framtiden.
Citera
2014-01-15, 23:07
  #5803
Medlem
Godzilla3s avatar
Det är en rolig fight tycker jag. Men håller DeGale som klar vinnare, en av mina personliga favoriter i boxningen just nu. Håller med att vi inte sett riktigt vad Badou kan göra men inte heller har vi sett vad DeGale kan och jag tror det finns mycket mer där, speciellt nu när han närmar sig en titelchans. Det Groves gjorde för att slå DeGale var att boxa på bakfoten och göra DeGale den som var aggresiv vilket inte alls är hans roll. Jag tvivlar på att Badou har de egenskaperna. Defensiven är för bristfällig mot en så pass effektiv DeGale. TKO för DeGale.
Citera
2014-01-15, 23:13
  #5804
Medlem
challiss avatar
Så, med 99% säkerhet blir det Mayweather - Khan i maj. Speciellt nu som Maidana och Broner II blir i april. Det kan bli en intressant fight ändå. Ska bli kul att se någon med lite snabbhet mot Mayweather. Tror Khan tar 2-3 ronder först och sen dominerar Mayweather resten, brukar bli så.

Pacquiao-cirkusen är däremot i full rullning. Det har snackats om en jävla massa. Senast hörde jag Guerrero. Jag tror pac-campet är rädda för Bradley, han kan mycket väl ta hem det denna gång. Provodnikov har det viskats om också, vilken jävla fight det skulle bli.

Snart gör Ortiz sin come back också, kan ju bli intressant att se. Personligen tror jag han har problem med attityden inom sporten. Han verkar helt sakna vinnarskalle och inte bry sig om han torskar. Syns ganska tydligt efter Mayweather-fighten då han sitter och flinar på presskonferensen. Han gav upp mot både Maidana och Lopez. (Lopez var ju en ganska OK anledning måste jag dock säga). I någon av de fighterna sa ju Max Kellerman något i stil med att som boxare krävs det mer av en än vad som egentligen är rimligt, och att Ortiz kanske inte riktigt har det inom sig. Han är iallafall kvar på min p4p-lista över skevaste personligheterna inom sporten.


Kolla det här klippet t.ex: http://www.youtube.com/watch?v=REC7gIK68sw


"I fought him for six rounds on autopilot, but i still whooped that ass". Han är ju påtänd eller något.



Boxningsvåren kommer som en svidande bakfylla efter den otroliga hösten som varit. Det finns inte jättemånga fighter att se fram emot. Canelo - Angulo ser jag fram emot, Chavez JR - Vera II ska bli kul som fan att se också. Golovkin är ju alltid kul, däremot får han fan ta och steppa up motståndet snart. Han blir inte yngre.
Citera
2014-01-16, 13:56
  #5805
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Det är en rolig fight tycker jag. Men håller DeGale som klar vinnare, en av mina personliga favoriter i boxningen just nu. Håller med att vi inte sett riktigt vad Badou kan göra men inte heller har vi sett vad DeGale kan och jag tror det finns mycket mer där, speciellt nu när han närmar sig en titelchans. Det Groves gjorde för att slå DeGale var att boxa på bakfoten och göra DeGale den som var aggresiv vilket inte alls är hans roll. Jag tvivlar på att Badou har de egenskaperna. Defensiven är för bristfällig mot en så pass effektiv DeGale. TKO för DeGale.

Av ren nyfikenhet, varför är De Gale en av dina favoriter?

Citat:
Ursprungligen postat av challis
Så, med 99% säkerhet blir det Mayweather - Khan i maj. Speciellt nu som Maidana och Broner II blir i april. Det kan bli en intressant fight ändå. Ska bli kul att se någon med lite snabbhet mot Mayweather. Tror Khan tar 2-3 ronder först och sen dominerar Mayweather resten, brukar bli så.

Pacquiao-cirkusen är däremot i full rullning. Det har snackats om en jävla massa. Senast hörde jag Guerrero. Jag tror pac-campet är rädda för Bradley, han kan mycket väl ta hem det denna gång. Provodnikov har det viskats om också, vilken jävla fight det skulle bli.

Snart gör Ortiz sin come back också, kan ju bli intressant att se. Personligen tror jag han har problem med attityden inom sporten. Han verkar helt sakna vinnarskalle och inte bry sig om han torskar. Syns ganska tydligt efter Mayweather-fighten då han sitter och flinar på presskonferensen. Han gav upp mot både Maidana och Lopez. (Lopez var ju en ganska OK anledning måste jag dock säga). I någon av de fighterna sa ju Max Kellerman något i stil med att som boxare krävs det mer av en än vad som egentligen är rimligt, och att Ortiz kanske inte riktigt har det inom sig. Han är iallafall kvar på min p4p-lista över skevaste personligheterna inom sporten.


Kolla det här klippet t.ex: http://www.youtube.com/watch?v=REC7gIK68sw


"I fought him for six rounds on autopilot, but i still whooped that ass". Han är ju påtänd eller något.



Boxningsvåren kommer som en svidande bakfylla efter den otroliga hösten som varit. Det finns inte jättemånga fighter att se fram emot. Canelo - Angulo ser jag fram emot, Chavez JR - Vera II ska bli kul som fan att se också. Golovkin är ju alltid kul, däremot får han fan ta och steppa up motståndet snart. Han blir inte yngre.

Det var ju t.om snack om Gamboa som en motståndare till Pacman. Men det vore ju såklart typiskt för Manny att välja nån av de två svåraste, Bradley och Provodnikov. Riktigt tuffa fighter, speciellt Bradley.

Vore skönt om Floyd bara kunde hålla käften nån gång, han tuggar ju konstant om Manny nu. Boxa mot honom då om du stör dig så jävligt på honom! Han är visst i Sydafrika nu och yrar nåt om att han är tillbaka i the Motherland. Håll käften Floyd. Jag är fan mer afrikan än vad du är. (Jag har ju t.om haft malaria, jävligt afrikanskt he he..) Tror han att han ska tas emot som Ali i Zaire eller? Allt för publicitet och business. Jag tror inte ens han gillar Afrika, det brukar bli en sån tung kulturkrock när afroamerikaner ska "hem" och så visar det sig att det blir jobbigt när det inte finns Starbucks och folk inte beter sig som hemma i staterna. Även Ali och hans entourage tyckte illa om Zaire. Det där är mest en flummig dröm, att komma hem till sina rötter. Det är en helt annan kopp te att verkligen vara där.

Ortiz får det svårt. Jag tror inte hans promotor (GBP?) har nåt förtroende för honom, så de låter det bära eller brista. Vinner han så är det en bra vinst och man kan gå vidare. Torskar han så kan de dumpa honom, han var ändå skadat gods. Så det är sista chansen för båda boxarna. Även Collazo har ju haft det segt i karriären efter sina fina fighter mot Hatton och Mosley. Han är garanterat taggad som fan inför hemmapubliken också, han är ju från Queens. Ortiz lär vara rostig, både i kroppen å skallen. Tuff comebackfight!
Citera
2014-01-18, 03:21
  #5806
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Av ren nyfikenhet, varför är De Gale en av dina favoriter?
Det har mest att göra med hans stil i ringen som jag finner tilltalande. Utanför ringen har han varit lite barnslig stundtals men tycker han skärpt till sig på senare tid.

Har alltid gillat boxare som kan kontra, tycker DeGale är en riktigt lovande talang som kan bli en av de bästa i divisionen. Kan byta mellan ortodox och southpaw stance, riktigt vass offensiv där han är effektiv och varierar slag bra. En av mina personliga prefenser är boxare som är bekväma i samtliga situationer i ringen, DeGale är en av de allra bästa när han är pressad emot repen. Nästan så att han trivs där. Anpassar sig naturligt under en fight, också något jag gillar. Verkar ha en bra haka. Hans kondis är lite suspekt dock, kan bli slarvig under perioder.

DeGale har inte mött toppmotståndet (förutom Groves) så det är svårt att säga om han kan leva upp till sin potential, men den potentialen anser jag är väldigt hög. Jag säger det här helt ärligt, jag tror DeGale mycket väl kan slå Froch om de skulle mötas. Tror att DeGale kommer växa enormt när han väl får sin chans. Den stora frågan är om han har hjärtat och viljan, talangen finns där.
Citera
2014-01-18, 15:36
  #5807
Medlem
Godzilla3s avatar
Vad tror ni om Pascal-Bute inatt? Skönt med lite boxning igen.

Jag har faktiskt ingen som helst aning vem som tar det här, vilket gör det till en så bra fight. Kommer bli ett häftigt tryck i Montreal, troligtvis de två största boxningsstjärnorna i Quebec som möts. Båda har ju inte fightats på ett tag, många frågor kommer besvaras. Hur håller Butes haka om Pascal landar rent? Pascals axel har ju varit krånglig senaste tiden, hur håller den upp? Bute fortsätter köra i 175-klassen och han ser ut att vara i mycket fin form.

Jag säger Pascal. Pascal är en explosiv puncher som har fått självaste Hopkins skadad. Landar han rent så vet jag inte riktigt hur Bute kommer ta det. Är osäker hur Butes slagstyrka är i 175-klassen, han imponerande inte så mycket mot Denis Grachev förra fighten.
Citera
2014-01-18, 20:39
  #5808
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Svårtippad fight. De flesta verkar tippa Pascal. Bute är den bättre boxaren men Pascal är tuffare starkare och ha mer hjärta. Pascal få se upp med Butes kroppsslag, hans fina uppercut och snabba kontringar men är Bute "damaged goods"? Om så är fallet vinner Pascal. Jag säger också Pascal. Tror han vill mer. och vinner på knock. Hur som helst det blir med all sannolikhet en underhållande fight och stämningen i publiken kommer bli helt enorm. Detta är en megafight i Canada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in