Citat:
Det tillhör inte vanligheterna direkt att mördare tar för sig att berätta om sina mordiska
"bravader" i bokform eller väljer spökskrivare att göra det åt sig.
Däremot förekommer det oftare att journalister eller etablerade författare fattar intresse för
ett visst mordfall och det sedan blir en hel bok av det.
Ett annat mycket uppmärksammat fall, dubbelmordet i Flakeböle på norra Öland - där
den åtalade dömts i första rättsinstansen och hovrättsförhandlingar strax stundar - är det
en bok på gång om, vet jag, liksom det mycket väl kan hända att en dokumentärroman
om Linda Chen-fallet kommer att landa på bokhandelsdiskarna inom en överskådlig framtid.
När det gäller just trådens fall och den snart dömde mördaren, KJ, så har du att tänka på
att killen fortfarande och antagligen allt framgent nekar till all inblandning i mordet på
Vatchareeya Bangsuan så räkna inte med något intresse från hans sida att
i bokform eller på annat sätt avslöja någonting eftersom han ju helt enkelt inte känns
vid det man lägger honom till last.
Men jag förstår att du är förvissad om att ett erkännande kommer så småningom från hans sida
och där du också förväntar dig att medbrottslingarnas namn ska bringas till allmän
kännedom, dessa medbrottslingar i det blodiga eventet i norrlandsskogarna som du inte
hyser minsta tvivel om existerar...
Bäva månde dessa när commander Johansson finner för gott att lägga alla korten på bordet...
Kan det då tänkas dyka upp en viss "knekt" med färdigheter i en viss japansk kampsport...?
"bravader" i bokform eller väljer spökskrivare att göra det åt sig.
Däremot förekommer det oftare att journalister eller etablerade författare fattar intresse för
ett visst mordfall och det sedan blir en hel bok av det.
Ett annat mycket uppmärksammat fall, dubbelmordet i Flakeböle på norra Öland - där
den åtalade dömts i första rättsinstansen och hovrättsförhandlingar strax stundar - är det
en bok på gång om, vet jag, liksom det mycket väl kan hända att en dokumentärroman
om Linda Chen-fallet kommer att landa på bokhandelsdiskarna inom en överskådlig framtid.
När det gäller just trådens fall och den snart dömde mördaren, KJ, så har du att tänka på
att killen fortfarande och antagligen allt framgent nekar till all inblandning i mordet på
Vatchareeya Bangsuan så räkna inte med något intresse från hans sida att
i bokform eller på annat sätt avslöja någonting eftersom han ju helt enkelt inte känns
vid det man lägger honom till last.
Men jag förstår att du är förvissad om att ett erkännande kommer så småningom från hans sida
och där du också förväntar dig att medbrottslingarnas namn ska bringas till allmän
kännedom, dessa medbrottslingar i det blodiga eventet i norrlandsskogarna som du inte
hyser minsta tvivel om existerar...
Bäva månde dessa när commander Johansson finner för gott att lägga alla korten på bordet...
Kan det då tänkas dyka upp en viss "knekt" med färdigheter i en viss japansk kampsport...?

Ja, jag tror att KJ förr eller senare kommer till en punkt där han finner för gott att erkänna vad han varit inblandad i. Det förändrar ingenting i sak för hans del OM han i sista instans befinns skyldig och inblandad i det som hände Vatchareeya Bangsuan - och jag tror att eventuella medbrottslingar har anledning att känna oro för att bli utpekade, tror inte KJ tänker att ta fallet själv om han faktiskt inte var ensam om det här. Kj vill förmodligen ha cred för vad han har gjort, så enkelt är det nog.
Edit: För vem ska "knekten" demonstrera sina färdigheter i en viss japansk kampsport menar du ?
Senast redigerad av MBoudine 2014-01-15 kl. 05:43.
Senast redigerad av MBoudine 2014-01-15 kl. 05:43.