2014-01-13, 13:07
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopski
Har inte alls orkat hänga med i Knutbyfallet men...... Varför kallas Sara för "barnflickan"? Hon var väl för fasen 27 år när det begav sig?
Hon var väl anställd som barnflicka hos HF?
Citera
2014-01-13, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Hon var väl anställd som barnflicka hos HF?
...anställd brukar innebära viss lön.

Sara fick ingen betalning utan sökte sig till Knutby och blev sedan förskjuten av Kristi Brud.
För att få hennes nåd skulle hon hjälpa Helge att fördriva hans "demoner".

Barnflicka var enbart en medial beskrivning eftersom Helges hustru, Alexandra, klarade barnen utmärkt utan hjälp.

Sjukt? Jag vet...
...men så var det/är det!
Citera
2014-01-14, 12:21
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
....Sara fick ingen betalning utan sökte sig till Knutby och blev sedan förskjuten av Kristi Brud.
För att få hennes nåd skulle hon hjälpa Helge att fördriva hans "demoner".....
Det verkar som att Sara blivit hjärntvättad redan innan hon kom till Knutby. Överstyrelsen för ekonomiskt och psykologiskt försvar håller på med sådana här typiska experiment i militär regi och samverkan med NATO för att få oss till att tro att enskilda galningar eller galna sekter naturligen skulle ligga bakom de illdåd och politiska mord som beställs på överstatlig nivå.
Citera
2014-01-15, 01:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Det verkar som att Sara blivit hjärntvättad redan innan hon kom till Knutby. Överstyrelsen för ekonomiskt och psykologiskt försvar håller på med sådana här typiska experiment i militär regi och samverkan med NATO för att få oss till att tro att enskilda galningar eller galna sekter naturligen skulle ligga bakom de illdåd och politiska mord som beställs på överstatlig nivå.
Nja, hon var nog svag som människa. Då behövs inte så mycket för att försvarssystemen ska stängas av. Hon är säkert lika svag idag eller till och med svagare så vi får hoppas att hon inte kommit i klorna på någon som vill utnyttja hennes svaghet för personlig vinning.
Citera
2014-01-15, 03:10
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Och varför i all världen skulle man på överstatlig nivå vilja beställa ett mord på en vanlig
småbarnsmamma ute i det svenska samhället?

Vad kunde hon veta som var så farligt för ditt älskade SPF att man behövde ha henne dödad?

Förresten uppmärksammade man Knutbydramat i tisdagskvällens "Veckans Brott" med GW
Persson.
http://www.svtplay.se/veckans-brott
Citera
2014-01-15, 07:09
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Seså! Ta nu in medicin ordentligt och sätt några gamla X-files i DVD-n så blir nog allt bra igen.
Citera
2014-01-15, 16:01
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagoflime
Nja, hon var nog svag som människa. Då behövs inte så mycket för att försvarssystemen ska stängas av. Hon är säkert lika svag idag eller till och med svagare så vi får hoppas att hon inte kommit i klorna på någon som vill utnyttja hennes svaghet för personlig vinning.
Dessa personer är sällan svaga utan snarare alltför starka överlevare efter tidigare övergrepp som hemliga centralmakten inte vill ska bli avslöjade.
Citera
2014-01-15, 16:27
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Och varför i all världen skulle man på överstatlig nivå vilja beställa ett mord på en vanlig småbarnsmamma ute i det svenska samhället?
Vad kunde hon veta som var så farligt för ditt älskade SPF att man behövde ha henne dödad?....
Alexandra var en alltför sund medlem av församlingen som om den inte hade blivit utsatt för överstatens sjukliga kontrollbehov hade kunnat utvecklas till ett fritänkande svenskt föredöme med full förmåga att också lära av sina misstag. Åsa och Helge kom som friska fläktar och blåste nytt liv i den annars avsomnade församlingen som bara hade kunnat hållas igång under statskontrollerad ledning. Infiltrerande agenter hjärntvättade likt Sara utnyttjades nu till att göra allting mer och mer förvirrat istället. Överstyrelsen måste visa sin makt att kunna tysta ner varje självständig rörelse bland folk.
Citera
2014-01-15, 18:44
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Alexandra var en alltför sund medlem av församlingen som om den inte hade blivit utsatt för överstatens sjukliga kontrollbehov hade kunnat utvecklas till ett fritänkande svenskt föredöme med full förmåga att också lära av sina misstag. Åsa och Helge kom som friska fläktar och blåste nytt liv i den annars avsomnade församlingen som bara hade kunnat hållas igång under statskontrollerad ledning. Infiltrerande agenter hjärntvättade likt Sara utnyttjades nu till att göra allting mer och mer förvirrat istället. Överstyrelsen måste visa sin makt att kunna tysta ner varje självständig rörelse bland folk.

"Friska fläktar" verkligen, ja... Sedan var det mänskliga liv som blåstes ut efter att gode
herr Fossmo dykt upp. En fru "råkade" ramla och slå ihjäl sig i badkaret och nästa hustru
sköts ihjäl av fina barnflickan Sara som året dessförinnan gått lös på densamme med en
hammare. En barnflicka som förlustat sig så det stod härliga till med en påtagligt
otrogenhetsbenägen pastor, sedermera flitigt igång också med donnan vars man Sara
även försökte efter bästa förmåga att ha ihjäl med samma vapen som hon släckte
pastorsfruns unga liv. Och Alexandras syster Åsa, upphöjd av församlingen till självaste
"Kristi Brud", var duktig på att utmärka sig hon också förvisso fast utan att begå eller
anstifta några mord.

Ja, sköna figurer det där. Särskilt Helge själv då förstås.

Helge skriver:
Citat:
Jag vill tacka er som ställt frågor, eftersom det varit en hjälp för mig själv att förstå såväl min egen som församlingens utveckling. Att inse att jag levt i lögn och med en rad förkastliga egenskaper och handlingar, som drabbat flera människor, har varit smärtsamt men nödvändigt. De känslor, tankar och beteenden som utvecklades i den manipulativa sektmiljö jag både styrde andra och själv styrdes i, beskrivs av sakkunniga som sektsjuka. Ett tillfrisknande från detta innebär att sakta men säkert återvända till sig själv och verkligheten igen.

I verkligheten kan jag inte få det som ligger bakom ogjort, hur mycket jag än skulle önska det. Däremot kan och bör jag ta ansvar för mina handlingar och på det sätt jag kan försöka bidra till att förändra situationen för dem som fortfarande far illa av sektmiljön. Det vill jag göra.

Många har via massmedia uppfattat att jag - som en följd av mitt pågånde tillfrisknande från sektsjuka - äntligen har beslutat mig för att berätta allt jag vet om händelserna i Knutby. Saker som jag tidigare, av olika anledningar, har ljugit om eller undanhållit. Det har - av naturliga skäl - väckt en rad frågor och reaktioner, av skiftande karaktär. Frågor och reaktioner som jag tills vidare måste låta förbli obesvarade.
http://www.fossmo.se/
Senast redigerad av Grandioso 2014-01-15 kl. 18:51.
Citera
2014-01-16, 11:03
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
"Friska fläktar" verkligen, ja... Sedan var det mänskliga liv som blåstes ut efter att gode herr Fossmo dykt upp. En fru "råkade" ramla och slå ihjäl sig i badkaret och nästa hustru sköts ihjäl av fina barnflickan Sara som året dessförinnan gått lös på densamme med en
hammare. En barnflicka som förlustat sig så det stod härliga till med en påtagligt
otrogenhetsbenägen pastor, sedermera flitigt igång också med donnan vars man Sara
även försökte efter bästa förmåga att ha ihjäl med samma vapen som hon släckte
pastorsfruns unga liv. Och Alexandras syster Åsa, upphöjd av församlingen till självaste
"Kristi Brud", var duktig på att utmärka sig hon också förvisso fast utan att begå eller
anstifta några mord.
Ja, sköna figurer det där. Särskilt Helge själv då förstås.
Helge skriver:
http://www.fossmo.se/
Under 90-talet var det inget annat än friska fläktar som drog genom församlingen. I alla fall om man skall tro vad Åsa själv skriver i sin självbiografi och uppenbarligen själv ville tro skulle vara sant. En annan frisk fläkt som Bert Karlsson var åtminstone övertygad. De sjuka intrigerna började först med att Sara kom in i bilden har jag sedan förstått. Sara var typiskt preparerad och styrd av överordnade intressen utifrån som ingen gärna kunde genomskåda eller ens föreställa sig som ondskan själv. I kollektiv hysteri sluter man sig då enligt känt mönster hellre samman i vanföreställningar tills antingen Åsa eller Helge måste lämnas ut åt den underjordiska övermakt vi här kan se fortfarande håller grepp om allmänheten.
Tack för att du fått fram Helges hemsida igen. Om den inte har redigerats sen sist är den mycket läsvärd. Hemsidan togs bort plötsligt i direkt samband med att jag via denna sökte kontakt med Helge en gång då jag samtidigt ställde frågor till teamet i huset här som skulle göra en dokumentär om Knutby. Helge var då tydligen övertygad om att Åsa låtit sig utnyttjas av de sataniska tillsammans med Wincent och några fler. Därför tog han själv på sig ansvaret hellre än att församlingen skulle lösas upp helt innan verkliga bevisen kommit fram.
Av förnekelserna från dem som borde veta bättre och av sådana jag själv varit i kontakt med i andra sammanhang drar jag mina vidare slutsatser.
Citera
2014-01-16, 11:17
Medlem
Citat:
Under 90-talet var det inget annat än friska fläktar som drog genom församlingen. I alla fall om man skall tro vad Åsa själv skriver i sin självbiografi och uppenbarligen själv ville tro skulle vara sant. En annan frisk fläkt som Bert Karlsson var åtminstone övertygad. De sjuka intrigerna började först med att Sara kom in i bilden har jag sedan förstått. Sara var typiskt preparerad och styrd av överordnade intressen utifrån som ingen gärna kunde genomskåda eller ens föreställa sig som ondskan själv. I kollektiv hysteri sluter man sig då enligt känt mönster hellre samman i vanföreställningar tills antingen Åsa eller Helge måste lämnas ut åt den underjordiska övermakt vi här kan se fortfarande håller grepp om allmänheten.
Tack för att du fått fram Helges hemsida igen. Om den inte har redigerats sen sist är den mycket läsvärd. Hemsidan togs bort plötsligt i direkt samband med att jag via denna sökte kontakt med Helge en gång då jag samtidigt ställde frågor till teamet i huset här som skulle göra en dokumentär om Knutby. Helge var då tydligen övertygad om att Åsa låtit sig utnyttjas av de sataniska tillsammans med Wincent och några fler. Därför tog han själv på sig ansvaret hellre än att församlingen skulle lösas upp helt innan verkliga bevisen kommit fram.
Av förnekelserna från dem som borde veta bättre och av sådana jag själv varit i kontakt med i andra sammanhang drar jag mina vidare slutsatser.

Nåja, denna Knutbysekt är väl inte så mycket mer eller mindre än ett sverige i miniatyr: En tankeinfekterad soppa av emmel som vill vara till lags och som varken har högre ambitioner eller någon slags stadig moralisk kompass i universum...
Citera
2014-01-17, 18:37
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
.....Ja, sköna figurer det där. Särskilt Helge själv då förstås.
Helge skriver: http://www.fossmo.se/
Helge tillägger efter denna citerade inledning:"Med anledning av polisens pågående utredning gör jag ett uppehåll i besvarandet av frågor. Det innebär tyvärr att du som skickat frågor den sista tiden kommer att få vänta längre än vanligt på att svar publiceras. Jag återkommer med klargöranden och svar på eventuella frågor när det inte riskerar att störa pågående utredning. Jag hoppas på förståelse för detta och ber dig som har frågor att ha tålamod och vänta tills det är möjligt för mig att åter besvara dem."
Detta skedde just när jag hade förväntat mig få svar från Helge på det brev jag skickat månaden innan efter att ha gått igenom alla kloka svar han gett till andra och tipsat mina kollegor om saken som just då höll på att göra en dokumentär men uppenbart var mycket förvirrade över Helge som person. Hemsidan stängdes av helt och blev sedan under flera år inte ens tillgänglig för läsning. I samma veva kom istället en stort uppslagen skandalartikel om Helges uttalanden och ytterligare erkännanden inifrån fängelset ut i kvällspressen. Ingenting verkade vara sant. Vad var det då för polisutredning mot löften om att Helge skulle kunna få bli förflyttad till friare vistelse i Norge som plötsligt blev aktuell?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in