2014-01-14, 02:37
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Men det du säger om "Blood Vaults" <--.. blir jag lite ilsk över. Skivan är hur bra som helst och jag har väldigt svårt att respektera folk som inte tycker detsamma. Vad gick fel!?

Är du dyslektiker eller bara full?

Skivan är nästan hur bra som helst. Som sagt topp tre skivor från 2013 och första skivan jag hörde med bandet. Dock efter att ha satt mig in i bandet så har jag kommit fram till att de tre andra plattorna är ännu bättre. Eller visst, det är rätt jämnt skägg mellan Blood Vaults, Rain Upon... och Foulest Semen men Unlock The Shrine, den jävla monstret är i stort sett omöjlig att överträffa.

Nu vill jag sluta jobba, åka hem och sova så jag får vakna nån gång och klä ut mig till Nights Watch och traska ut i vintern och lyssna på Unlock The Shrine. Men bara för att du är så söt på din avatar så ska jag ta med mig Blood Vaults istället!
Citera
2014-01-14, 17:24
Medlem
TheAlamos avatar
Är det ingen som lyssnar på Dying fetus eller? Hårdaste dödsmetallen ju:

http://www.youtube.com/watch?v=1CTAtiHzNLM
Citera
2014-01-14, 18:17
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Är det ingen som lyssnar på Dying fetus eller? Hårdaste dödsmetallen ju:

http://www.youtube.com/watch?v=1CTAtiHzNLM

Nej.

Fick precis hem "Aura" MLPn med Bölzer som någon längre bakåt i tråden tipsade om och som jag valde att lita på. Visade ju sig vara genidrag av mig.
Faktiskt riktigt jävla snorbra!

Bölzer - C.M.E
Citera
2014-01-14, 19:57
Medlem
Frank Friendlys avatar
Jag är ju Bölzer fanboy, åkte fan till Dublin för att se dom live. Helt klart värt.
Fick även med mig Malthusian som släppte en jävligt bra demo 2013.

http://www.youtube.com/watch?v=0miw_zYniIw
Citera
2014-01-14, 20:07
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Jag är ju Bölzer fanboy, åkte fan till Dublin för att se dom live. Helt klart värt.
Fick även med mig Malthusian som släppte en jävligt bra demo 2013.

http://www.youtube.com/watch?v=0miw_zYniIw

Kanske är du då som tipsade längre bak?

Nu har jag äntligen kört igenom även senaste "Cult of Fire" och här måste jag absolut stämma in i kören. Helvete vilken fin skiva! Så jävla kvalitativ..bm.. eller hur ska man kategorisera detta?
Riktigt överraskad då jag tyckte och tycker att debuten är lite bättre än medioker, men inte mycket bättre. Kändes nästan som två helt olika band vid första lyssningen av andra plattan.
Tack som fan för tipset hörrrrni!

np: Cult of Fire - मृत्यु का तापसी अनुध्यान
Citera
2014-01-14, 20:23
Medlem
Adversariuss avatar
Utöver Paysage d'Hiver, som det är lag på att varje svartmetallanhängare med självrespekt ska lyssna på dagligen så länge det finns fläckar av snö på marken, så har enkom Ildjarn smekt mina hörselgångar de senaste dagarna, ty jag är necro in i döden.

Strength And Anger är bäst, Forest Poetry kniper andraplatsen, resten är väl ungefär jämnstarkt (ambient-materialet befattar jag mig inte med). De äldsta demoinspelningarna är inte mer än helt ok, Norse och det andra kollaborationsmaterialet med Nidhogg är schysst men har inte riktigt Ildjarn-känslan (plus att även jag nu börjar bli allergisk mot trummaskiner i alla sammanhang.

Vad gäller den självbetitlade debuten så vet alla som någon gång hört den att trumljudet är det absolut svåraste eldprovet för de absolut mest ärrade necro- och lo-fi-fantasterna i branschen. Ni som inte har hört den, kolla valfritt spår på YouTube så förstår ni vad jag menar. Men jag avfärdar den inte, den är riktigt bra under de speciella stunder då man befinner sig i rätt sinnesstämning för den. Ofta går den inte alls att lyssna på. Strength And Anger slår dock resten på fingrarna, att förlora sig i den när man tunnelbanar sig till jobbet bland snöklädda betongklumpar på morgonen är fint som julesnus.
Citera
2014-01-14, 21:45
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Utöver Paysage d'Hiver, som det är lag på att varje svartmetallanhängare med självrespekt ska lyssna på dagligen så länge det finns fläckar av snö på marken, så har enkom Ildjarn smekt mina hörselgångar de senaste dagarna, ty jag är necro in i döden.

Strength And Anger är bäst, Forest Poetry kniper andraplatsen, resten är väl ungefär jämnstarkt (ambient-materialet befattar jag mig inte med). De äldsta demoinspelningarna är inte mer än helt ok, Norse och det andra kollaborationsmaterialet med Nidhogg är schysst men har inte riktigt Ildjarn-känslan (plus att även jag nu börjar bli allergisk mot trummaskiner i alla sammanhang.

Vad gäller den självbetitlade debuten så vet alla som någon gång hört den att trumljudet är det absolut svåraste eldprovet för de absolut mest ärrade necro- och lo-fi-fantasterna i branschen. Ni som inte har hört den, kolla valfritt spår på YouTube så förstår ni vad jag menar. Men jag avfärdar den inte, den är riktigt bra under de speciella stunder då man befinner sig i rätt sinnesstämning för den. Ofta går den inte alls att lyssna på. Strength And Anger slår dock resten på fingrarna, att förlora sig i den när man tunnelbanar sig till jobbet bland snöklädda betongklumpar på morgonen är fint som julesnus.

Fyfan va du gör det svårt för dig.
Ildjarn är av det lilla jag hört, helt jävla intelligensbefriat kasst. Transilvanian-dyrkan som gått helt åt helvete och gjorts helt utan hjärta och på det billigaste vis man kan tänka sig. In absurdum bör tilläggas.
Men då ska även sägas att jag hört ungefär 2 låtar innan jag dömde ut det som rent skräp, och det tror jag bestämt var ifrån "Strength and Anger".

Craft - The Silence thereafter
Är så sjukligt såld på detta band nowadays att det inte verkar finnas en morgondag. Varför det blev så vet jag inte. Slutade väl vara omogen eller nåt.
Citera
2014-01-14, 22:51
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Fyfan va du gör det svårt för dig.
Ildjarn är av det lilla jag hört, helt jävla intelligensbefriat kasst. Transilvanian-dyrkan som gått helt åt helvete och gjorts helt utan hjärta och på det billigaste vis man kan tänka sig. In absurdum bör tilläggas.
Men då ska även sägas att jag hört ungefär 2 låtar innan jag dömde ut det som rent skräp, och det tror jag bestämt var ifrån "Strength and Anger".
Inte en jävel tycker Ildjarn är bra vid första lyssningarna. Det krävs total nekrohängivelse - man nöter skivorna om och om igen tills man fattar grejen. Eldprov, som sagt.

Nåväl - åt helvete med Ildjarn, åt helvete med Craft, åt helvete med allt och alla, ty denna bild som The Ajna Offensive publicerade på sin Facebook runt nyår är det enda jag behöver. Undrar om jag inte ska ta och sitta uppe hela natten och bara stirra på den.

http://oi39.tinypic.com/28kqcl2.jpg
Citera
2014-01-14, 22:58
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Inte en jävel tycker Ildjarn är bra vid första lyssningarna. Det krävs total nekrohängivelse - man nöter skivorna om och om igen tills man fattar grejen. Eldprov, som sagt.

Nåväl - åt helvete med Ildjarn, åt helvete med Craft, åt helvete med allt och alla, ty denna bild som The Ajna Offensive publicerade på sin Facebook runt nyår är det enda jag behöver. Undrar om jag inte ska ta och sitta uppe hela natten och bara stirra på den.

http://oi39.tinypic.com/28kqcl2.jpg

Kommer inte upp någonting. Men jag antar det är "Death" du syftar på nu?
I det avseendet håller jag absolut med dig. Det kommer bli en intressant vecka när den finally släpps!

Craft - I Want to commit Murder
Citera
2014-01-14, 23:41
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Är du dyslektiker eller bara full?

Skivan är nästan hur bra som helst. Som sagt topp tre skivor från 2013 och första skivan jag hörde med bandet. Dock efter att ha satt mig in i bandet så har jag kommit fram till att de tre andra plattorna är ännu bättre. Eller visst, det är rätt jämnt skägg mellan Blood Vaults, Rain Upon... och Foulest Semen men Unlock The Shrine, den jävla monstret är i stort sett omöjlig att överträffa.

Nu vill jag sluta jobba, åka hem och sova så jag får vakna nån gång och klä ut mig till Nights Watch och traska ut i vintern och lyssna på Unlock The Shrine. Men bara för att du är så söt på din avatar så ska jag ta med mig Blood Vaults istället!

Tycker du förresten att "Unlock the shrine" spöar "Rain upon the Impure".. i sina helheter? :O
Det ställer jag mig verkligen oförstående till. Båda plattorna är jättebra och jag håller även med dig om att tredje plattan är riktigt bra. För det ÄR den. Men det är absolut den svagaste av de fyra.
Men alltså "Rain upon the Impure" tycker jag kör över debuten hur enkelt som helst om man ska dissekera de båda.
Debuten har dock en så jävla fin öppnare.. men resten av plattan kommer inte alls upp i samma
klass som uppföljaren, det vill jag inte säga.

Craft - Fuck the Universe
Citera
2014-01-14, 23:49
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:

Ja nej det är väl det som är problemet. Jag har inte spelat musik som jag tycker är pissdåligt, så pass ofta att jag automatiskt börjat tycka det är bra. My bad.
Jag förstår vad han vill ha fram och jag har respekt för killen.. men musiken har ingenting med nekro överhuvudtag att göra för min del. Jag tycker t.om den musik jag gör själv är bättre, vilken du har hört haha.
Ildjarn är skitdåligt.
Citera
2014-01-14, 23:59
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Tycker du förresten att "Unlock the shrine" spöar "Rain upon the Impure".. i sina helheter? :O
Det ställer jag mig verkligen oförstående till. Båda plattorna är jättebra och jag håller även med dig om att tredje plattan är riktigt bra. För det ÄR den. Men det är absolut den svagaste av de fyra.
Men alltså "Rain upon the Impure" tycker jag kör över debuten hur enkelt som helst om man ska dissekera de båda.
Debuten har dock en så jävla fin öppnare.. men resten av plattan kommer inte alls upp i samma
klass som uppföljaren, det vill jag inte säga.

Craft - Fuck the Universe
Du måste vara jävligt full ikväll Mordum, hur kan du glömma bort Summer Decapitation Ritual? Om man skulle göra om musik till mänsklig form är SDR Gurkha-soldaten som alldeles ensam stormar mot fienden med bara 2 svärd och en stor tatuering på bröstet där det står "dra åt helvete".

Nej, SDR är ta mig fan ostoppbar. Det är en halshuggarlåt och en "jag ska först slå ihjäl dig för att sedan knulla dig i röven i ren triumf"-låt.

Jag har själv mest lyssningar på Unlock the Shrine än Rain Upon the Impure, det kanske är skarpheten i trummorna och i övrigt som gjort att plattan är mer lättlyssnad. Rain Upon the Impure lyssnar man rakt igenom, det går inte annars.
Det är något med Unlock the Shrine. Visst, det är inte lika djupt stämningsfullt men det är fortfarande vasst och så hugger det ju till väldigt snabbt. Det är nog lite som att albumet strimlar sönder dig med små knivar som Mengele hade medan Rain Upon the Impure drar ner dig i något sorts vakuumträsk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in