Citat:
Ursprungligen postat av
Mordum87
Tycker du förresten att "Unlock the shrine" spöar "Rain upon the Impure".. i sina helheter? :O
Det ställer jag mig verkligen oförstående till. Båda plattorna är jättebra och jag håller även med dig om att tredje plattan är riktigt bra. För det ÄR den. Men det är absolut den svagaste av de fyra.
Men alltså "Rain upon the Impure" tycker jag kör över debuten hur enkelt som helst om man ska dissekera de båda.
Debuten har dock en så jävla fin öppnare.. men resten av plattan kommer inte alls upp i samma
klass som uppföljaren, det vill jag inte säga.
Craft - Fuck the Universe
Du måste vara jävligt full ikväll Mordum, hur kan du glömma bort
Summer Decapitation Ritual? Om man skulle göra om musik till mänsklig form är SDR Gurkha-soldaten som alldeles ensam stormar mot fienden med bara 2 svärd och en stor tatuering på bröstet där det står "dra åt helvete".
Nej, SDR är ta mig fan ostoppbar. Det är en halshuggarlåt och en "jag ska först slå ihjäl dig för att sedan knulla dig i röven i ren triumf"-låt.
Jag har själv mest lyssningar på Unlock the Shrine än Rain Upon the Impure, det kanske är skarpheten i trummorna och i övrigt som gjort att plattan är mer lättlyssnad. Rain Upon the Impure lyssnar man rakt igenom, det går inte annars.
Det är något med Unlock the Shrine. Visst, det är inte lika djupt stämningsfullt men det är fortfarande vasst och så hugger det ju till väldigt snabbt. Det är nog lite som att albumet strimlar sönder dig med små knivar som Mengele hade medan Rain Upon the Impure drar ner dig i något sorts vakuumträsk.