2014-01-11, 17:15
Medlem
Vetuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Här har ni en rätt intressant analys av Black Metal-scenen i ett försök att blossa någon sorts liv i tråden utöver NP:ande : http://www.radixjournal.com/journal/when-the-gods-hear-the-call#comments-52c2c6fbe4b0548342036ee0

NP: Witchrist - Deathbitch

Instämmer - intressant läsning! Trevligt att artikeln svävar iväg en aning; från de sataniska norrbaggarna vi känner alltför väl, till mellankrigsfilosofer i den konservativa skolan. I övrigt, för er som kunde lästa utan att få slaganfall, så låter Black Front Press sin Black Metal: European Roots & Musical Extremities gå i återtryck inom kort.

Den utlovade listan för 2013 följer nedan, i någorlunda rangordning:
  • Leidungr - De nio kraftsångerna
  • Cultes des Ghoules - Henbane
  • Hird - Hird
  • Portal - Vexovoid
  • Grafvitnir - Vessels of Serpent Fire
  • Fejd - Nagelfar
  • Antediluvian - λόγος
  • Head of the Demon - Head of the Demon
  • Burzum - Sôl austan, Mâni vestan
  • Sect Pig - Slave Destroyed

NS: Mortuary Drape - All the Witches Dance

Svartmetall av den spöklikt udda sorten - denna utmärkta skiva nämndes nyligen här och därav blev den åter ihågkommen.
Citera
2014-01-11, 17:25
Medlem
Mordum87s avatar
En årsbästalista orkar jag inte ge mig på.
Dock är det konstaterat att The Ruins of Beverast's senaste är årets klart bästa platta. Inget jag hört har varit bättre än den.

Låt oss leka med tanken att dessa 5 album kom ut samma år:

Ruins of beverast - Blood vaults
Funeral mist - Salvation
Katharsis - VVVVE
Teitanblood - Seven chalices
Mgla - With hearts...

Huvudet hade helt enkelt exploderat. Men detta år har inte varit så pass bra. Inte ens i närheten.

Craft - Earth a raging blaze
Citera
2014-01-12, 15:28
Avstängd
Adelaides avatar
Ett underskattat, men bra band är ju Ex Deo. http://www.youtube.com/watch?v=aT2XsVjG950
Citera
2014-01-12, 23:09
Medlem
Cradleoffilths avatar
En favorit för mig bland det som kom 2013 är Cultes Des Ghouls: http://www.youtube.com/watch?v=bhW3Gzo1I1w
Citera
2014-01-13, 17:43
Medlem
kvertys avatar
Beyond - Merciless at heart
Citera
2014-01-13, 22:00
Medlem
eckims avatar
Cultes des ghoules - Henbane

13th Moon - The pale spectre over the worm

Gribberiket - Knefall

Wulkanaz - Paúrpura Fræovíbôkôs

Tomhet - Samblade Sotkvæden

Furze - Hidden Hits of the Official Reaper Vol.1

Kaevum - Kosmos erwache

Nordvrede - Monument Viktoria

Mare - Spheres like Death / Throne of the Thirteenth Witch

Detta är helt klart några av de bästa släppen 2013, utan tvekan. Hoppas på att detta år blir lika intressant!
Citera
2014-01-13, 23:05
Medlem
Mordum87s avatar
Härligt att så massor av fjantar fått fatt i den här tråden.
Somsagt.. Det är "The Ruins of Beverast"´s "Blood Vaults" som hägrar.

Kör Cult of Fire nu. Och det växer som bara fan. Debuten ter sig väldigt fin.
Citera
2014-01-13, 23:22
Medlem
Mordum87s avatar
Jamen okey... OKEY..

Cult of Fire är ett bra band med två riktigt bra skivor. Fy på mig som sagt annat.
Debuten var dock sådär... men uppföljaren var helt skadat grym.. helt suveränt bra!
Tack..... eller vad säger man?
Citera
2014-01-13, 23:50
Medlem
Mordum87s avatar
Det här är löjligt.. men satan va jäkla bra senaste "Cult of Fire" är.. hur jäkla kompetent som helst!
Helt underbart bra musik faktiskt. Knappast i stil med "Hvis lyset.." men ändå ett oerhört tappert försök!

np: Funeral Mist - Sun of Hope
En låt...... från en film.......som folk aldrig lär.... ha hört..... eller sett... ÖHÖH.
Bästa någonsin!
Citera
2014-01-13, 23:57
Medlem
kvertys avatar
Nä här körs bara döds! Laddar inför tenta imorrn med Altar of madness och snuffar sån där fin tobak upp i snoken. Kommer gå åt helvete.

NP: Evil Spells

Efter: Abominations of Desolation
Citera
2014-01-14, 00:17
Medlem
von_Ss avatar
Cult Of Fires senaste är verkligen cp-bra. Tycker första var rätt ojämn men nu fattar de vad de håller på med.

Efter att ha lyssnat på Ruins Of Beverast och absolut inget annat den senaste veckan har jag kommit fram till att Blood Vaults inte ens är topp tre av hans plattor, och då är den ändå topp tre av alla skivor förra året. Skapligt hög standard.

Det är lite drygt att jag vill lyssna på Cult Of Fire, ROB och Henbane hela tiden men måste ju välja en i taget. Det som är bra att allihop är promenadmusik och inte ölhävarmusik än så länge. Bra för figuren.
Citera
2014-01-14, 00:44
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Cult Of Fires senaste är verkligen cp-bra. Tycker första var rätt ojämn men nu fattar de vad de håller på med.

Efter att ha lyssnat på Ruins Of Beverast och absolut inget annat den senaste veckan har jag kommit fram till att Blood Vaults inte ens är topp tre av hans plattor, och då är den ändå topp tre av alla skivor förra året. Skapligt hög standard.

Det är lite drygt att jag vill lyssna på Cult Of Fire, ROB och Henbane hela tiden men måste ju välja en i taget. Det som är bra att allihop är promenadmusik och inte ölhävarmusik än så länge. Bra för figuren.

Haha fyfan, välkommen till tråden.
Jag vill verkligen hålla med dig ang "Cult of Fire".. men det är svårt. Har blivit helt såld på "Craft" in i det sista.. och speciellt debuten.
Men det du säger om "Blood Vaults" <--.. blir jag lite ilsk över. Skivan är hur bra som helst och jag har väldigt svårt att respektera folk som inte tycker detsamma. Vad gick fel!?

Craft - Past, Presest, Dead
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in