2014-09-15, 01:05
Medlem
Glantons avatar
Och vad satan är stassingar?
Citera
2014-09-15, 12:49
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Och vad satan är stassingar?

Stadsfolk.
Citera
2014-09-15, 22:10
Medlem
Devilrys avatar
Några rapporter från Craft/Kill/Ensnared? Läste på NWN-forumet att en person blev utslängd pga heilande, haha.
Citera
2014-09-17, 10:40
Medlem
ToMegaTherions avatar
Har bara lyssnat på två band de senaste veckorna. Deras respektive samlade diskografier, och banden i fråga är Abigor och Coroner. Galet.
Citera
2014-09-18, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devilry
Några rapporter från Craft/Kill/Ensnared? Läste på NWN-forumet att en person blev utslängd pga heilande, haha.

Såg endast Craft då det var det enda band jag var intresserad av och framträdandet var helt okej för att vara första gången. Enda man kan gnälla på var väl att det var lite för kort och lite för dåligt mixad baskagge. Och att de inte körde "World Of Plauge". Men vafan, man kan inte få allt. Det var ändå top 5 spelningar för mig i år!
Citera
2014-09-18, 21:30
Medlem
von_Ss avatar
Jag har aldrig haft ro att lyssna in mig på Darkspace på samma sätt som PdH, men de senaste dagarna har åtminstone nyaste plattan gått överdrivet mycket. Jag tycker den är makalöst bra. Vad säger ni mer insatta?
Citera
2014-09-18, 23:07
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Jag har aldrig haft ro att lyssna in mig på Darkspace på samma sätt som PdH, men de senaste dagarna har åtminstone nyaste plattan gått överdrivet mycket. Jag tycker den är makalöst bra. Vad säger ni mer insatta?
Har lyssnat lika mycket på Darkspace och PhD och den senaste plattan har växt en hel del. Är inne på tredje lyssningen nu och jag är övertygad om att den håller lika hög kvalité som tidigare släpp.
Citera
2014-09-18, 23:44
Medlem
CXTs avatar
Citat:
Såhär på höstkanten är det oerhört svårslaget att vandra runt bland förfallna byggnader/industrier och lyssna på Lifelover & Ofdrykkja. Upplevelsen höjs liksom ytterligare några snäpp. Tycker faktiskt även att senaste Cult of luna-plattan har samma känsla av urbant förfall, trots att de inte LÅTER som något av ovanstående band. Även The ruins of beverasts (tjat!!) första två plattor funkar utmärkt. Får väl bli ett helgtips helt enkelt till eder alla. Gå där du inte brukar/borde gå och insup misären av din stads baksida med något av nämnda band i lurarna.
Allt går i perioder, men att lyssna på till exempel Wardruna eller Summoning i stämningen som gäller nu skulle bara inte funka.

Har du läst drabbad/alpras tripprapporter? Trollbindande läsning imo, ger musiken en ny ton av allvar också. Kvarforth framstår bredvid honom som rena svärmorsdrömmen.

NP: Satanic Warmaster - The burning eyes of the werewolf (acoustic). Gillar det mesta med den här liraren, fast ibland blir det lite enformigt och man börjar blanda ihop låtarna med varandra. Då är det skönt med nåt som sticker ut.
Fick "tips" om denna längre bak i tråden, personerna som diskuterade den höll upp den som ett skräckexempel men jag tycker riffen är rätt sköna, sen blir det nästan extra rått med de akustiska gitarrerna; Sataniska finska 1800-tals-psykkristna-WT-bondefamiljer som efter maten dansar dej så trött att det bara är blodiga benstumpar kvar av dina fötter, fot- och hjälplös skållas du och styckas sen levande och adderas sen till långkoket av hungriga vandrare som tackat ja till en säng och ett mål mat innan dej... hu tur man inte bor i finland

Edit2 ja nu råkade dom visst bli både sataniska och psykkristna aja
Senast redigerad av CXT 2014-09-19 kl. 00:02.
Citera
2014-09-19, 14:16
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CXT
Har du läst drabbad/alpras tripprapporter? Trollbindande läsning imo, ger musiken en ny ton av allvar också. Kvarforth framstår bredvid honom som rena svärmorsdrömmen.

NP: Satanic Warmaster - The burning eyes of the werewolf (acoustic). Gillar det mesta med den här liraren, fast ibland blir det lite enformigt och man börjar blanda ihop låtarna med varandra. Då är det skönt med nåt som sticker ut.
Fick "tips" om denna längre bak i tråden, personerna som diskuterade den höll upp den som ett skräckexempel men jag tycker riffen är rätt sköna, sen blir det nästan extra rått med de akustiska gitarrerna; Sataniska finska 1800-tals-psykkristna-WT-bondefamiljer som efter maten dansar dej så trött att det bara är blodiga benstumpar kvar av dina fötter, fot- och hjälplös skållas du och styckas sen levande och adderas sen till långkoket av hungriga vandrare som tackat ja till en säng och ett mål mat innan dej... hu tur man inte bor i finland

Edit2 ja nu råkade dom visst bli både sataniska och psykkristna aja

Du menar tråden här på FB med länkar till tidningsartiklar och bilder på skärsår/huggsår? Den har jag iaf läst. Samtidigt som "A Life Worth losing" smekte öronen. Blev äcklad, förbannad och fascinerad på samma gång. Finns självklart inget positivt eller för den delen beundransvärt med det beteendet. Men fascinerande? Yes!
Vet du hans nuvarande status? Vid liv? Inspärrad?
Citera
2014-09-19, 14:26
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Du menar tråden här på FB med länkar till tidningsartiklar och bilder på skärsår/huggsår? Den har jag iaf läst. Samtidigt som "A Life Worth losing" smekte öronen. Blev äcklad, förbannad och fascinerad på samma gång. Finns självklart inget positivt eller för den delen beundransvärt med det beteendet. Men fascinerande? Yes!
Vet du hans nuvarande status? Vid liv? Inspärrad?

Trådstartaren sitter i en fängelsehåla och ruttnar efter att ha huggit nån i handen och blivit skjuten av konstaplar för ett halvår sen eller vad det var. Skulle vara kul att veta hur det går för idioten
Citera
2014-09-19, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Trådstartaren sitter i en fängelsehåla och ruttnar efter att ha huggit nån i handen och blivit skjuten av konstaplar för ett halvår sen eller vad det var. Skulle vara kul att veta hur det går för idioten

Inspärrad, han skar tydligen av fingret av någon och blev skjuten i benet av polisen för han betedde sig hotfullt. Ärligt talat förstår jag inte riktigt allt rosande av Ofrdrykkja i den här tråden. Medioker musik och de har inte bidragit med något unikt eller ärligt till DSBM-scenen. (Till skillnad från t.ex Shining, Sortsind, Abyssic Hate, Leviathan.) Om att ta massa droger, supa sig full och skära upp sig utanför psyk för att sen ta bilder på skiten och och grina ut om det på Flashback är det enda som behövs för att vara ett bra bm-band numera så sign me up, verkar vara väldigt gemytligt att leva med ångest i V-ås.

OnT: Vill man höra bra moderna DSBM-band så rekommenderar jag ColdWorld, Nocturnal Depression, Ekove Efrits, Forgotten Tomb, samt Ofrdrykkjas sångare Davids gamla band Apati; tyvärr mycket bättre än hans nya.
Citera
2014-09-19, 16:34
Medlem
pebers avatar
Med risk som att framstå som jävligt lat:

Vad är värt att lyssna på med 1349?

Jag är inne i min årliga 1349-period. Den brukar räcka i 1-2 veckor, sedan blir jag less. Det är bara Hellfire som gäller än så länge. Är väl kanske lite en nostalgifaktor som spelar in - det var en av de första bm-skivorna jag hörde och "fattade". Inte för melodiskt, lite lagom speedmetal-driv och Frost är gud.

Första skivan har jag fått för mig att den ska vara bra, men när jag dragit på den så har inget hänt. Känns bara som en underproducerad demo. Har dock tänkt exakt så med massor med skivor och sedan ändrat uppfattning efter ett tag. Måste poängtera också att jag tycker slutet på Serpentine Sibilance från Revelations of the Black Flame är orgasm. Men eftersom allt innan är bajs så har jag aldrig orkat lyssna vidare på skivfan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in