2014-03-30, 22:57
Medlem
Vet inte om någon har nämt dom här tidigare men måste tipsa om Mephorash. Svenskar från uppsala hållet med två hela album på Spotify, dom har även några låtar på Youtube. Tror nog att dom kommer bli riktigt stora när dom väl får lite uppmärksamhet på sig, tycks redan vara rätt kända utanför sverige
Citera
2014-03-31, 00:20
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phalguna
.
Död åt journalister! Vill man läsa riktiga intervjuer med band så finns det fortfarande idag faktiskt rätt många zines som håller standard. Men fan vad mycket skitmänniskor man skulle slippa på konserter i bl.a. Sverige ifall tidningar som SRM och Closeup hade anammat samma inställning till all extremmetal som de har till NSBM.

Avhandlar inte typ dom två första numren som C.U.M någonsin gjorde rätt mycket death metal? Vill minnas intervjuer med både Deicide och Cannibal Corpse.

Close-Up har varit allt för hjälpande med massor utav musik i mina öron för att jag ska kunna bajsa på dom, men visst finns det en del skit dom börjat med och som dessutom blivit värre med åren. Nu är jag inte längre en trogen prenumerant sen många år tillbaka, men har köpt alla dom senaste utgåvorna, ca 5-6 månader tillbaka. Det här med någon helsida där folk förklarar vad deras tatueringar betyder var dock det löjligaste jag sett på väldigt länge. Ska man ens börja med något sådant får man faktiskt ta folk som betyder något för metal-världen, varför inte Max Cavalera, Phil Anselmo eller något gammal DM/BM-legend. Fast dom kanske inte vill ställa upp på sådant trams. Så istället väljer man sångaren från Five Finger Death Punch.....

NP: Behemoth - Amen
Citera
2014-04-02, 20:29
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Det tydligaste vårtecknet varje år - att inte ens en alkoholiserad Mordum sitter uppe på nätterna och skäller ut folk på Flashback

Själv har jag tagit en paus från tuttspanandet och dämpar bakfyllan med ramlösa och Monotheist med Celtic Frost (slappna av, jag har såklart redan lyssnat på To Mega Therion idag). Det slår mig alltid att Monotheist är jävligt grym.

NP: AJ ÄM A DYING GOD, KÅMING INTO JUMAN FLESH

Haha!
Den tiden återkommer givetvis snart. Tyvärr så har vi fått ett så ruttet schema på jobbet att det helt enkelt inte finns utrymme till dylika utsvävningar nattetid.

Taake - ...Doedskvad
Rakt igenom. Så förbannat bra platta, om än inte lika bra som deras andra "bjoergvin..".
Men det är i-landsproblem såklart.
Citera
2014-04-02, 21:06
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Haha!
Den tiden återkommer givetvis snart. Tyvärr så har vi fått ett så ruttet schema på jobbet att det helt enkelt inte finns utrymme till dylika utsvävningar nattetid.

Taake - ...Doedskvad
Rakt igenom. Så förbannat bra platta, om än inte lika bra som deras andra "bjoergvin..".
Men det är i-landsproblem såklart.

Känner igen den. Jobbar själv alltid. Nu till exempel.

Här sitter jag och återuppväckte 15 år gamla minnen med ...And Oceans - A.M.G.O.D. och undrar vad dessa galenskapare egentligen hade i kikarn med att blanda metal och techno. Låter fördjävligt rent ut sagt men den här skivan har jag hemma nånstans. Lyssnade rätt mycket på avskrädet i min ungdom.

Lattjo att du nämner Taake. Nattestid och Bjoergvin är ena riktiga godingar som jag dammar av en gång per sekel ungefär. Blir en promenad på ett par timmar imorn så man hinner lyssna igenom båda två!

NP: Over Bjoergvin - I
Citera
2014-04-03, 00:15
Medlem
Nu Spisas: Conqueror - Kingdom Against Kingdom

era fittluder!
Citera
2014-04-03, 00:43
Medlem
Men seriöst, inget flyt i tråden...vad händer gott folk? Spelar sällskapsspel med familjen? Bygger modellflygplan? Ronka till bestgore?

np: Rites Of Thy Degringolade - Twenty-Six Triumphant Years
Citera
2014-04-03, 22:47
Medlem
monolithics avatar
Nja nästan, bygger ett stationshus och en reachstacker till modelljärnväg. x)

Samtidigt som jag har på detta klipp i bakgrunden:

http://www.youtube.com/watch?v=FC-MJL9bYVA

Hårdare band får man leta efter.
Citera
2014-04-04, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monolithic
Nja nästan, bygger ett stationshus och en reachstacker till modelljärnväg. x)

Samtidigt som jag har på detta klipp i bakgrunden:

http://www.youtube.com/watch?v=FC-MJL9bYVA

Hårdare band får man leta efter.

Godflesh är fina grejjer! Sitter halvfull och ångrar att jag inte köpte mer alkohol...fuck fuck fuck...

np: Toxic Holocaust - I Am Disease
Citera
2014-04-04, 00:39
Medlem
Phalgunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Avhandlar inte typ dom två första numren som C.U.M någonsin gjorde rätt mycket death metal? Vill minnas intervjuer med både Deicide och Cannibal Corpse.

Close-Up har varit allt för hjälpande med massor utav musik i mina öron för att jag ska kunna bajsa på dom, men visst finns det en del skit dom börjat med och som dessutom blivit värre med åren. Nu är jag inte längre en trogen prenumerant sen många år tillbaka, men har köpt alla dom senaste utgåvorna, ca 5-6 månader tillbaka. Det här med någon helsida där folk förklarar vad deras tatueringar betyder var dock det löjligaste jag sett på väldigt länge. Ska man ens börja med något sådant får man faktiskt ta folk som betyder något för metal-världen, varför inte Max Cavalera, Phil Anselmo eller något gammal DM/BM-legend. Fast dom kanske inte vill ställa upp på sådant trams. Så istället väljer man sångaren från Five Finger Death Punch.....

NP: Behemoth - Amen

Det var precis sådana som dig som jag syftade på i inlägget.

NP: Bloody F. Mess – Mountain Rock http://www.youtube.com/watch?v=cfq09yu7vNE&list=UUlyAMAFsNCmgtr-iUGkc_pg
Citera
2014-04-04, 17:46
Bannlyst
Vilka band hör hemma i Brutal Death Metal?
Citera
2014-04-04, 22:00
Medlem
Tristramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Vad är ens "brutal death metal"?

NP: Arckanum - Bafomet
Citera
2014-04-05, 02:12
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna

Är du ett troll? Har alltid undrat.

NP: Peste Noire - Macabre Transcendance...

Vad anser alla om den här demon från tiden innan tupp-solon, trallande och konstig hiphop blev en del av bandet? Själv tycker jag den är fin som snus och inspelad i en träslöjdssal på Samhall under högsäsong.

Har det skett något rituellt massjälvmord bland Flashbacks djävulsdiggare som jag har missat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in