2014-01-14, 19:33
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Detta har redan varit med i tråden. Ang verktyg. En potatisskalare rör sig i sitt skaft, de av den gamla sorten
http://images.search.conduit.com/ImagePreview/?q=potatisskalare&ctid=CT3196716&searchsource=15&C UI=UN10189268911409220&UP=UP_ID&UM=UM_ID&start=0&p os=6
Stog igår och skalade potatis med en sådan, den breda sorten och märkte hur skalaren rörde sig i skaftet, den gick runt nästan 360 grader. Så jag började hugga den hej vilt i potatisen öch voila, den vred sig och mönstret blev liknande det på VBs rygg. Exakt!
Det skulle kunna varit en sån han använt och en annan smal kniv som använts, typ stillett (har han en sådan??) jag tror han använt två verktyg helt klart. OM det är en potatisskalare han använt bör han varit i köket. Är det avloppet ordentligt kollat? Har inte hittat det i FUP.
Var styckar man bäst en kropp? På en diskbänk kan man tycka. Men var ligger detta kök, (NEJ inte MBs restaurang,) vilken liten stuga med kök kan de besökt den kvällen om han inte gjort det i sitt kök? Finns kök i herbret på gården? Har likhundar undersökt föräldrarnas trädgård och stugans trädgård? Det hittar jag inte heller i FUP.

Glöm inte heller att kroppen mest troligt varit nedkyld(i en stabil temperatur) eftersom en viss likstelhet fanns i kroppen när hon hittades. Således har kroppen mest sannolikt förvarats i en kyl, stor nog att rymma henne horisontalt eftersom det fortfarande var mycket blod kvar i kroppen.
Citera
2014-01-14, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Glöm inte heller att kroppen mest troligt varit nedkyld(i en stabil temperatur) eftersom en viss likstelhet fanns i kroppen när hon hittades. Således har kroppen mest sannolikt förvarats i en kyl, stor nog att rymma henne horisontalt eftersom det fortfarande var mycket blod kvar i kroppen.

I en by där vi har stuga har JVO (jaktvårdsområdet) byggt upp ett "slakthus" med allt som behövs för hantera "kroppar" (älg) med rinnande vatten, kylaggregat (temperatur går att ställa in) och bänk för hantering. Samt upphängningskrokar för t.ex. avblödning, redskap för styckning. Känns motbjudande att nämna i sammanhanget. Men där bjuds på lämpliga förutsättningar. När den inte används under andra tider än när jakt pågår står den tom övrig tid, dessutom inte centralt i byn heller.

Tror det är mer legio än undantag att alla JVO har en dylik. Så det finns troligen rätt många i närheten av Boden.
Citera
2014-01-14, 20:20
Medlem
Citat:
Så mycket blod var det inte Men självklart förvarades kroppen horisontalt. Finns grävda frysboxar runt om bergen i Boden har jag läst. Ett värn är också troligt. Hitta den hon förvarats i så har man troligtvis styckplatsen i närheten. Nära vatten, ett tjärn? Eller inne i något av forten, mycket är vattenfyllt. Boden borde vara det optimala stället att stycka en kropp och förvara den kyld utan att någon hittar platsen. Har man varit i skogarna hela sitt liv och lekt har man säkerligen hittat ställen som ingen vet om, exempelvis en viss KJ
Att tro MB skulle förvara VB i restaurangens frys är rent skrattretande.
Citera
2014-01-14, 20:28
Medlem
Har hängt upp mig på spaden som försvunnit. Har en teori som har växt i mitt huvud. Skulle varit ganska smart att gräva upp ett hål i skogen på lämpligt ställe för sedan att stycka hon i gropen och gräva igen skiten? Kanske inte mest praktiska men är ju ganska lätt att få bort blod och annat skit.
Citera
2014-01-14, 20:46
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladpuddingen
Har hängt upp mig på spaden som försvunnit. Har en teori som har växt i mitt huvud. Skulle varit ganska smart att gräva upp ett hål i skogen på lämpligt ställe för sedan att stycka hon i gropen och gräva igen skiten? Kanske inte mest praktiska men är ju ganska lätt att få bort blod och annat skit.
Funderat på det med men jag tror det var kärle i marken då så lite svårhanterligt. Vet inte hur det är med sand, det kan vara lättare att hantera?
Citera
2014-01-14, 21:20
Moderator
blomvattnares avatar
Ännu mer tjafs och chattande raderat. Suck.

/Mod
Citera
2014-01-14, 21:45
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
En frys som kan funnits i föräldrarnas garage och som körts till tippen med släpvagnen de höll på att laga. Fullt möjligt faktiskt, styckplats garage eller trädgård som moa-tove skrev tidigare. Blod försvinner i marken. En annan tanke är att KJ kan ha gjort upp eld på platsen där VB legat på marken. På det sättet utplånas alla spår...
Citera
2014-01-14, 21:47
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Tack för en korrekt sammanställning...
1. ANs dotters make är taxichafför i Boden- var det han som körde de eller fixade kvittot?

Hur skulle det vara om du en gång för alla läste igenom fup? Jag ids knappt svara på din fråga härovan, men gör det ändå för att du förhoppnigsvis ska förstå att svaren på en del av dina frågor faktiskt finns i fup. Men du har inte läst den, möjligen skummat valda delar, precis som MBoudine.

Ja, AN:s svärson är taxichaufför. Men det var inte han som körde makarna B hem. Varför skulle han göra det, han hade ju druckit två starköl! Tror du han var villig att riskera sitt arbete? Det har jag mycket svårt att tro.
På sidan 1133 i fup står namnet på aktuell taxichaufför. Det var tyvärr inte mycket han kom ihåg av körningen. Men det han kom ihåg, får du ta reda på själv. Att svärsonen skulle ha "fixat" kvittot kan du glömma.
Citera
2014-01-14, 22:26
Medlem
Citat:

Hade MB/KJ tillgång till den typen av kyl?
Citera
2014-01-14, 22:28
Medlem
Citat:

Frågan är varför GM väntade så länge med att placera ut kroppsdelarna- ville de att MPS skulle hitta henne och viste de att KJ skulle delta i sökandet?
Citera
2014-01-14, 22:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hade MB/KJ tillgång till den typen av kyl?
Det hade alla, i värnet som jag besökte (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) där också likhundar reagerade.
Citera
2014-01-14, 22:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Frågan är varför GM väntade så länge med att placera ut kroppsdelarna- ville de att MPS skulle hitta henne och viste de att KJ skulle delta i sökandet?
Han kanske var under span, och därför dröjde tills de drog sig tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in