Resultat: .
0%
röster
2014-01-14, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Men vem kommer att styra skutan?
Schalke verkar ha grymma coacher på ungdomssidan. Men högst upp verkar de ganska inkompetenta om man får säga så. Tycker det finns stor potential i Schalke. Finns väl ett gäng ungdomar som står på tur att ta klivet upp på seniornivå också. Hur går det för Avdijaj förresten?

Avdijaj ska vara med på träningslägret, vet dock inte om han har fått spela något. Sedan kanske Keller blir ungdomscoach snart igen - vilket passar hans namn mer.
Citera
2014-01-14, 14:40
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Men vem kommer att styra skutan?
Schalke verkar ha grymma coacher på ungdomssidan. Men högst upp verkar de ganska inkompetenta om man får säga så. Tycker det finns stor potential i Schalke. Finns väl ett gäng ungdomar som står på tur att ta klivet upp på seniornivå också. Hur går det för Avdijaj förresten?

Jo det är väl på den fronten som det inte ser ljust ut, vad händer om Schalke skulle chockera i CL och ta en fjärdeplats i ligan blir Keller kvar då?

Vilka tränare av klass finns det att tillgå?
Citera
2014-01-14, 15:03
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jo det är väl på den fronten som det inte ser ljust ut, vad händer om Schalke skulle chockera i CL och ta en fjärdeplats i ligan blir Keller kvar då?

Vilka tränare av klass finns det att tillgå?
Slomka blev ledig nyss, annars ser det lite tomt ut i Tyskland på den fronten, undantaget stolpskott som Labbadia eller Wiesinger. S04 borde kanske leta utomlands?

Schalke har inte bara en tveksam tränare, de har skadeproblem också; Höwedes borta – oklart när han blir kry, Aogo borta hela våren, nye Kirchhoff också borta en längre tid, Höger ska blir frisk i April, Draxlers återkomst okänd, däremot ser Klas-Jan ut att kunna spela i februari, alternativt tidigare.

För både Bayern och BVB ser det bättre ut;
Bayern; Robben är tillbaka om ett par dagar och Schweini ska vara frisk.
Dortmund; Subotic är som sagt var borta hela våren, Hummels däremot ser ut att kunna spela i nästa omgång. Gündogan blev nyss frisk, men råkade ut för en förkylning och är borta ett par dagar. Han lär dock behöva lite matchträning innan killen är fullt återställd.

Ett rätt hade i varje fall FIFA igår, Jupp Heynckes blev utsedd till årets tränare. En kul kommentar från Jürgen Klopp angående att Jupp både började sin Bundesligakarriär med att spela i Mönchengladbach. (Vi minns väl alla hur känslosamt det var för honom?)”Jag spelade min första Bundesligamatch (Zweite) i Oldenburg, hoppas inte jag gör min sista match där!”

För de med fotbollsabstinens, Dortmund möter Bochum i eftermiddag kl 15:55;
http://live.bvbtotal.de/
Citera
2014-01-14, 15:16
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Slomka blev ledig nyss, annars ser det lite tomt ut i Tyskland på den fronten, undantaget stolpskott som Labbadia eller Wiesinger. S04 borde kanske leta utomlands?

Schalke har inte bara en tveksam tränare, de har skadeproblem också; Höwedes borta – oklart när han blir kry, Aogo borta hela våren, nye Kirchhoff också borta en längre tid, Höger ska blir frisk i April, Draxlers återkomst okänd, däremot ser Klas-Jan ut att kunna spela i februari, alternativt tidigare.

För både Bayern och BVB ser det bättre ut;
Bayern; Robben är tillbaka om ett par dagar och Schweini ska vara frisk.
Dortmund; Subotic är som sagt var borta hela våren, Hummels däremot ser ut att kunna spela i nästa omgång. Gündogan blev nyss frisk, men råkade ut för en förkylning och är borta ett par dagar. Han lär dock behöva lite matchträning innan killen är fullt återställd.

Ett rätt hade i varje fall FIFA igår, Jupp Heynckes blev utsedd till årets tränare. En kul kommentar från Jürgen Klopp angående att Jupp både började sin Bundesligakarriär med att spela i Mönchengladbach. (Vi minns väl alla hur känslosamt det var för honom?)”Jag spelade min första Bundesligamatch (Zweite) i Oldenburg, hoppas inte jag gör min sista match där!”

För de med fotbollsabstinens, Dortmund möter Bochum i eftermiddag kl 15:55;
http://live.bvbtotal.de/

Slomka har ju varit i Schalke tidigare dessutom....Sen har väl Schaaf varit i diskussionen med vad som ska hända med honom?
Citera
2014-01-14, 15:21
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Schalke verkar bli en tuff utmanare till nästa säsong.

In med Sam och sedan så verkar Holtby komma tillbaka fast han är ju ingen stjärna iof.
Sakta i backarna!

Även Hannover visar intresse för Holtby enligt tysk media. Nog för att Schalke är en större klubb med mer pengar men konstigare saker har ju hänt än att han skulle gå till H96. Jag hoppas iaf på det!

Även Wolfsburg har tidigare varit intresserade men nu verkar ju värva De Bruyne så det blir nog ingen Holtby för deras del.
Citera
2014-01-14, 15:24
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Slomka har ju varit i Schalke tidigare dessutom....Sen har väl Schaaf varit i diskussionen med vad som ska hända med honom?

Har inte Schaaf tackat nej till Schalke tidigare? Eller är det jag som blandat ihop det? Skulle kännas märkligt att se honom i en annan tysk klubb än Werder i varje fall.
Senast redigerad av motvall 2014-01-14 kl. 15:42.
Citera
2014-01-14, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Sakta i backarna!

Även Hannover visar intresse för Holtby enligt tysk media. Nog för att Schalke är en större klubb med mer pengar men konstigare saker har ju hänt än att han skulle gå till H96. Jag hoppas iaf på det!

Även Wolfsburg har tidigare varit intresserade men nu verkar ju värva De Bruyne så det blir nog ingen Holtby för deras del.
Hur var Holtby i Schalke? För i Spurs han inte gjort nån annan än motståndarna glada (av det jag sett iallafall).
Citera
2014-01-14, 15:41
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
Hur var Holtby i Schalke? För i Spurs han inte gjort nån annan än motståndarna glada (av det jag sett iallafall).

Tycker han är lovande..men en smula överskattad, och har inte blommat ut som förväntat. Han var knappast en storstjärna i Schalke heller. Bäst var han i Mainz innan ihop med Schürrle... Blev förvånad att Tottenham absolut skulle ha honom. Men ge honom tid.
Citera
2014-01-14, 22:20
Medlem
afras avatar
Zlatan möter Jürgen Klopp och erbjuder sig att komma till Dortmund - gratis:

http://www.bild.de/video/clip/juergen-klopp/ibrahimovic-bietet-sich-klopp-an-34235566,auto=true.bild.html

Skämt åsido,

Zlatans ögon lyste som solen när han mötte Klopp. Det är inte svårt att tro att Zlatan skulle kunna tänka sig att avsluta karriären i BvB.
Senast redigerad av afra 2014-01-14 kl. 22:24.
Citera
2014-01-14, 23:24
Medlem
marc0p0l0s avatar
Kort inlägg: Braunschweig mötte Basel i träningsmatch idag och vann med 1-0. Bekräftar härmed att vi nu flyttar till schweiziska ligan, vinner och spelar Champions League nästa säsong.

Klippet med Klopp och Zlatan är förresten briljant, vore underbart att se honom i Bundesliga även om det bara vore för en säsong. Kan tänka mig galenskaperna han och Klopp skulle ha för sig.
Senast redigerad av marc0p0l0 2014-01-14 kl. 23:27.
Citera
2014-01-15, 00:46
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afra
Zlatans ögon lyste som solen när han mötte Klopp. Det är inte svårt att tro att Zlatan skulle kunna tänka sig att avsluta karriären i BvB.

Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Kort inlägg:Klippet med Klopp och Zlatan är förresten briljant, vore underbart att se honom i Bundesliga även om det bara vore för en säsong. Kan tänka mig galenskaperna han och Klopp skulle ha för sig.

Hur skulle det gå till egentligen? Skulle Zlatan köpa loss sig själv? Det är två år kvar på hans kontrakt, så han skulle ta sig till BvB först som nästan 35åring.
Citera
2014-01-15, 01:22
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Hur skulle det gå till egentligen? Skulle Zlatan köpa loss sig själv? Det är två år kvar på hans kontrakt, så han skulle ta sig till BvB först som nästan 35åring.

Det är väl ganska självklart att det är en händelse som inte kommer att inträffa, tror alla är medvetna om det. Är trots det kul att spekulera om, då det vore så pass häftigt. I och för sig, Raúl var väl 34-35 när han lämnade Schalke, tror nog att Zlatan hade kunnat göra det enormt bra som 35-åring också (även om han självklart har en tyngre kropp).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in