Citat:
Ursprungligen postat av
cyberkalle
Jo det är väl på den fronten som det inte ser ljust ut, vad händer om Schalke skulle chockera i CL och ta en fjärdeplats i ligan blir Keller kvar då?
Vilka tränare av klass finns det att tillgå?
Slomka blev ledig nyss, annars ser det lite tomt ut i Tyskland på den fronten, undantaget stolpskott som Labbadia eller Wiesinger. S04 borde kanske leta utomlands?
Schalke har inte bara en tveksam tränare, de har skadeproblem också; Höwedes borta – oklart när han blir kry, Aogo borta hela våren, nye Kirchhoff också borta en längre tid, Höger ska blir frisk i April, Draxlers återkomst okänd, däremot ser Klas-Jan ut att kunna spela i februari, alternativt tidigare.
För både Bayern och BVB ser det bättre ut;
Bayern; Robben är tillbaka om ett par dagar och Schweini ska vara frisk.
Dortmund; Subotic är som sagt var borta hela våren, Hummels däremot ser ut att kunna spela i nästa omgång. Gündogan blev nyss frisk, men råkade ut för en förkylning och är borta ett par dagar. Han lär dock behöva lite matchträning innan killen är fullt återställd.
Ett rätt hade i varje fall FIFA igår, Jupp Heynckes blev utsedd till årets tränare. En kul kommentar från Jürgen Klopp angående att Jupp både började sin Bundesligakarriär med att spela i Mönchengladbach. (Vi minns väl alla hur känslosamt det var för honom?)”
Jag spelade min första Bundesligamatch (Zweite) i Oldenburg, hoppas inte jag gör min sista match där!”
För de med fotbollsabstinens, Dortmund möter Bochum i eftermiddag kl 15:55;
http://live.bvbtotal.de/