Resultat: .
0%
röster
2012-10-04, 23:17
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Starkt av Hannover att vända och vinna trots underläge och rött kort redan efter 10 min. Visar på en härlig kämpaglöd och jag tror att vi kan nå riktigt långt i EL även i år!

Gillade också det jag såg. Var det andra EL-matchen i rad de kom tillbaka efter ett underläge?
Citera
2012-10-05, 15:22
Medlem
motvalls avatar
Den här har vi glömt att ta upp, finns visst intresse även utanför oss regelbundna trådskribenter.

Tysklands trupp mot Sverige och Irland;

Tor: Manuel Neuer (Bayern München), Ron-Robert Zieler (Hannover 96), Marc-André ter Stegen (Borussia Mönchengladbach)
Abwehr: Holger Badstuber, Jerome Boateng, Philipp Lahm (alle Bayern München), Mats Hummels, Marcel Schmelzer (beide Borussia Dortmund), Benedikt Höwedes (Schalke 04), Per Mertesacker (FC Arsenal)
Mittelfeld: Lars Bender (Bayer Leverkusen), Mario Götze, Marco Reus (alle Borussia Dortmund), Mesut Özil, Sami Khedira (beide Real Madrid), Toni Kroos, Thomas Müller, Bastian Schweinsteiger (alle Bayern München), Lukas Podolski (FC Arsenal), André Schürrle (Bayer Leverkusen)
Angriff: Miroslav Klose (Lazio Rom)

Inga direkta överraskningar, möjligen att Adler inte belönas efter en mycket bra säsongsstart, men vara 3:e målvakt är inte det hetaste.
Citera
2012-10-05, 15:52
Medlem
Mastodontishs avatar
Konstigt att Adler inte blev kallad efter sin inledning... Annars hoppas jag att Boateng får förtroende den här gången. Tror och hoppas också att Kroos kommer gå före Özil nu med.
Citera
2012-10-05, 17:54
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Den här har vi glömt att ta upp, finns visst intresse även utanför oss regelbundna trådskribenter.

Tysklands trupp mot Sverige och Irland;

Tor: Manuel Neuer (Bayern München), Ron-Robert Zieler (Hannover 96), Marc-André ter Stegen (Borussia Mönchengladbach)
Abwehr: Holger Badstuber, Jerome Boateng, Philipp Lahm (alle Bayern München), Mats Hummels, Marcel Schmelzer (beide Borussia Dortmund), Benedikt Höwedes (Schalke 04), Per Mertesacker (FC Arsenal)
Mittelfeld: Lars Bender (Bayer Leverkusen), Mario Götze, Marco Reus (alle Borussia Dortmund), Mesut Özil, Sami Khedira (beide Real Madrid), Toni Kroos, Thomas Müller, Bastian Schweinsteiger (alle Bayern München), Lukas Podolski (FC Arsenal), André Schürrle (Bayer Leverkusen)
Angriff: Miroslav Klose (Lazio Rom)

Inga direkta överraskningar, möjligen att Adler inte belönas efter en mycket bra säsongsstart, men vara 3:e målvakt är inte det hetaste.

Det är svagt på anfallssidan och kanske borde Löw ha kallat in Gündogan.
Citera
2012-10-05, 18:46
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det är svagt på anfallssidan och kanske borde Löw ha kallat in Gündogan.

Tyvärr så finns det inte så många forwards att tillgå för Tyskland nu när Gomez är skadad - märkligt egentligen. Samma sak med ytterbackar, där är Lahm ett världsnamn och så är det tomt. (Badstuber, Boateng och även Höwedes är bra alternativ men är ju egentligen bättre som mittbackar.)

På den positionen Gündogan konkurrerar om finns det däremot massor med bra spelare, även sådana som inte är med i landslagstruppen. Liksom i de offensiva mittfältsrollerna.
Citera
2012-10-06, 08:01
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Gillade också det jag såg. Var det andra EL-matchen i rad de kom tillbaka efter ett underläge?
Jo fast mot Twente blev det ju bara 1 pinne till slut...

Igår blev det en spontanresa till Millerntor för att bevittna St. Pauli - Union Berlin. Fick låna ett säsongskort av en polares polare som inte kunde se matchen. Nordkurve var sig likt med Astra-drickande/gräsrökande fans som sjöng lika mycket vid underläge som ledning och efter att Uniton slutligen kvitterat. Man kan tycka vad man vill om St. Pauli men stämningen på hemmamatcherna är det fan inte många andra lag som slår, speciellt inte i 2. BL! Ska tilläggas att även Union-fansen gjorde sitt för att höja stämningen och det var en trevlig atmosfär mellan fansen innan och efter matchen i U-bahn och på gatan. Inte en tillstymmelse till bråk vad jag kunde se.

Rent fotbollsmässigt var det också en positiv upplevelse med 4 mål och spänning ända in i slutet. Och currywursten i halvtid smakade som den skulle.
Citera
2012-10-06, 09:55
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Jo fast mot Twente blev det ju bara 1 pinne till slut...

Igår blev det en spontanresa till Millerntor för att bevittna St. Pauli - Union Berlin. Fick låna ett säsongskort av en polares polare som inte kunde se matchen. Nordkurve var sig likt med Astra-drickande/gräsrökande fans som sjöng lika mycket vid underläge som ledning och efter att Uniton slutligen kvitterat. Man kan tycka vad man vill om St. Pauli men stämningen på hemmamatcherna är det fan inte många andra lag som slår, speciellt inte i 2. BL! Ska tilläggas att även Union-fansen gjorde sitt för att höja stämningen och det var en trevlig atmosfär mellan fansen innan och efter matchen i U-bahn och på gatan. Inte en tillstymmelse till bråk vad jag kunde se.

Rent fotbollsmässigt var det också en positiv upplevelse med 4 mål och spänning ända in i slutet. Och currywursten i halvtid smakade som den skulle.

Är en aning avundssjuk. Fotboll, Currywurst, Reeperbahn och kul att Union tog en poäng då jag är lite svag för dem. Kul också att Augsburg sprattlar till lite och rör sig uppåt även om det var på Werders bekostnad.
Citera
2012-10-06, 14:14
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laas
2-0 HAHA

Skönt att ni torska! Hoppas att Bruno lät både Holz och Stöger spela. Startade gulaschen?

Aha, Hannover vann trots allt Neverkusen bryr sig ingen om ändå så...

Det blev Brunos heliga 4-2-3-1 med Gulaschen som starter och Christian "jag passar alltid i midjehöjd " Gentner från start.

Hoppas Bruno avgår mem det är väl lika troligt som att han ämdrar formation eller bänkar gulaschen och gentne
Citera
2012-10-06, 17:24
Medlem
dippsis avatar
Tio poäng på fyra matcher, detta HSV känns som en utmanare för EL!
Citera
2012-10-06, 19:12
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Tio poäng på fyra matcher, detta HSV känns som en utmanare för EL!

Min Son minsann
Citera
2012-10-07, 14:20
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Tyvärr så finns det inte så många forwards att tillgå för Tyskland nu när Gomez är skadad - märkligt egentligen. Samma sak med ytterbackar, där är Lahm ett världsnamn och så är det tomt. (Badstuber, Boateng och även Höwedes är bra alternativ men är ju egentligen bättre som mittbackar.)

På den positionen Gündogan konkurrerar om finns det däremot massor med bra spelare, även sådana som inte är med i landslagstruppen. Liksom i de offensiva mittfältsrollerna.

Det där med ytterbackar gäller ju överallt idag. Det är få som är på världsklassnivå. Piszczek, Alves och Lahm (ingen inbördesrankning) ser jag som de bästa högerbackarna just nu. Så det är inte märkligt att Tyskland inte har mer än en ytterback av världsklass.

Lars Bender hade man kunnat peta och istället låta Gündogan få chansen.
Citera
2012-10-07, 18:15
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Lars Bender hade man kunnat peta och istället låta Gündogan få chansen.

Sven Bender, hans tvillingbror, är den som spelar i BVB. Gündogan är skadad, ryggproblem tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in