Citat:
Ursprungligen postat av
hejsfittan
Var lite skeptisk till vart jag skulle lägga tråden, men om det anses vara fel tråd så får mod gärna flytta den.
Jag är vegetarian och därför att djuren råkar illa ut både under uppfödning och under slakt. På de allra flesta gårdar/slakterier.
När jag var i affären idag så såg jag flera stycken som valde att ta irländskt storpack med köttfärs framför den närodlade köttfärsen. Antagligen för att den irländska storpacken, är billigare.
Men tänker inte ni som gör detta valet, att djuren som ni äter har blivit plågade hela livet, för att ni väljer ett billigare alternativ? Får ni inte dåligt samvete?
Det kan låta som att jag låter elak och vill skapa en taskig diskussion med detta. Men det handlar inte om det. Jag vill ha vettiga svar och det vore kul att få reda på hur ni tänker med detta.
jag skulle gärna vilja vara vegetarian. tänker mycket på hur djur skadas och missköts under uppväxt men min lat het och att jag tycker det är jävligt gott gör det svårt. jag har i stället börjat äta mycket mindre kött. och folk som väljer billigt kött är ju bara dumt köp nått finare och ät inte kött varje dag. när producerat och ekologiskt smakar ju så mycket bättra.
tror att det är jävligt mycket WT som köper billigaste köttet för dom vet inte hur man lagar god vegetarisk mat man blir mätt på. ibland när jag förespråkar för folk att äta mer vegetariskt så säger de att dom inte blir mätta och tänker på en sallad.
kan man laga mat så finns det ju hur mycket olika vegetariska rätter som helst att välja på som mättar minst lika bra och är billigare.
jag känner även vegetarianer som bara äter vilt kött vilket jag tycker är helt ok för då har djuret lvt vilt tills den ska göda oss.