Citat:
Ursprungligen postat av
KarlDenSistaGustaf
Löfven har visat sig vara ganska stabil. Hur han än uppträder så verkar det gynna Sossarna - antingen står dom stilla eller går framåt. De gånger de har gått minus med Löfven har varit kannibalisering från MP och V.
Allt annat är önsketänkade från pojkhögern, fast så är ju kanske 80% av deras inlägg.
Jag gissar att du är Smygmoderat. Denna gruppen SDare kan komma att svika SD svårt vid valet 2014. SD kan falla ihop som en pannkaka då gammal höger/vänster-prestige från 1900-talet tar över under valveckan.
Om jag inte missminner mig hade sossarna under Mona Sahlin nära 45 % ungefär vid den här tiden innan debatterna började dra igång för fyra år sedan? Har jag fel? I så fall säger det inte så mycket.
Din gissning kunde inte vara mer fel. Jag kommer att rösta på
Svenskarnas parti, och avskyr förmodligen Alliansen mer än de flesta Sverigedemokrater gör. Men till skillnad från många naiva Sverigedemokrater som snöat in sig på islam snarare än på kriminella MENA-invandrare som råkar vara muslimer (ibland kristna), så önsketänker jag inte att sossarna skulle vara ett dugg bättre.
Även om de inte lär vara lika extremistiska vad gäller massinvandring kommer det fortfarande att vara en massinvandring. De lär knappast ta itu med mångkulturen och de kommer knappast strama åt massinvandringen värt namnet. De kommer istället hagla pengar och bidrag över invandrarna som redan är här och arbeta för att de "kommer in i samhället" vilket de svenska skattebetalarna får bekosta.