2014-01-13, 09:36
Medlem
NaughtyNurses avatar
Citat:
13. Har du någon gång tänkt på att skaffa barn? Är det något du vill i dagsläget?

Ja tanken har ju funnits som en ren fråga och visst kan jag tänka att det är synd att jag inte kan skaffa barn. Väldigt synd. Men det kommer jag aldrig någonsin göra. I just mitt fall skulle det vara så fruktansvärt egoistiskt och elakt med tanke på min stora mängd problem på alla fronter och mitt liv som jag levt, att jag helt enkelt har en helig regel som aldrig kommer ruckas. Inga barn för mig.

Det är en regel jag inte kommer frångå. Det enda regeln jag aldrig kan rucka ens en millimeter på.

KLAR credd till Berny för detta. Det har påpekats tidigare här i tråden att hon gjort denna slags uttalande och barnaskaffande, och jag tycker att det är djävligt bra att hon har såpass insikt i hur hon fungerar att hon aldrig skulle skaffa barn. Jag hoppas verkligen att hon står fast vid det.
Citera
2014-01-13, 09:51
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaughtyNurse
KLAR credd till Berny för detta. Det har påpekats tidigare här i tråden att hon gjort denna slags uttalande och barnaskaffande, och jag tycker att det är djävligt bra att hon har såpass insikt i hur hon fungerar att hon aldrig skulle skaffa barn. Jag hoppas verkligen att hon står fast vid det.

Roligt att du nämner det. Berny drar gärna kolla-så-insiktsfull-och-oegoistisk-jag-är-kortet varje gång barn kommer på tal men jag tror ärlig talat inte hon vill skaffa barn för det är inget som gynnar henne. Barn är ingen rättighet heller. Att inte skaffa barn är ingen uppoffring utan det minsta en kan förvänta sig av en psykiskt sjuk missbrukare som bor i en LSS-lägenhet och har skulder runt en halv miljon. Något annat vore sinnessjukt.
Citera
2014-01-13, 10:01
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Roligt att du nämner det. Berny drar gärna kolla-så-insiktsfull-och-oegoistisk-jag-är-kortet varje gång barn kommer på tal men jag tror ärlig talat inte hon vill skaffa barn för det är inget som gynnar henne. Barn är ingen rättighet heller. Att inte skaffa barn är ingen uppoffring utan det minsta en kan förvänta sig av en psykiskt sjuk missbrukare som bor i en LSS-lägenhet och har skulder runt en halv miljon. Något annat vore sinnessjukt.

Oavsett anledning så är det bra att folk som hon inte förökar sig, så credd.
Citera
2014-01-13, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nijichou
Kul att hon ljuger rakt upp i ansiktet i sin lilla frågestund.

Om man går några inlägg bak i hennes blogg ser man ett inlägg där hon visar bild på och skriver att hon fått ett nytt paket från Gömda Juveler. Varför kan hon inte bara erkänna att hon inte kan behärska sin ekonomi?

Fast som jag har uppfattat det är det just betoning på "fått" paket. Hon formulerar sig ofta "en klänning som jag redan fått" etc. I senare inlägg skriver hon att hon själv är sugen på att handla. Med andra ord skickar väl GJ hem ett gäng "smakfulla" outfits till Bönan som nån slags sponsring för reklam.
Citera
2014-01-13, 14:58
Medlem
Någon som vet hur gammal den nya mannen (gubben) är?

Får känslan av att Berny söker någon slags fadersfigur som kan ta hand om henne och vara en trygghet. Hon kan inte ta hand om sig själv och hon behöver alltid ha någon att känna samhörighet till. Vänner verkar det inte finnas många av, inte i hennes direkta närhet åtminstone, men kärleksrelationer fixar hon en efter en.
Även om det nu är ett "komplicerat förhållande" så har hon någon som tycker om henne. Berny är nog beroende av "kärlek". I en förälskelse får man ju en slags kick och hon verkar söka upp denna kicken gång på gång. När relationen blir vardag är den inte intressant längre.
Citera
2014-01-13, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cirkeldiagram
Någon som vet hur gammal den nya mannen (gubben) är?

Född 1954, så han fyller 60 i år. Han är gift och har barn i skolåldern.
Han verkar leva och arbeta tillsammans med sin fru.

http://www.timecode.se/TimeCode/Valkommen.html
Citera
2014-01-13, 20:22
Medlem
Är det verkligen samma gubbe, namnen är ju helt olika, verkar riktigt skumt om han heter J****e A***erg och kallar sig A**e M*Q***n, eller vice versa ...
Citera
2014-01-13, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cicatrizzy
Är det verkligen samma gubbe, namnen är ju helt olika, verkar riktigt skumt om han heter J****e A***erg och kallar sig A**e M*Q***n, eller vice versa ...

Det är väl inte så värst skumt att inte ha sitt riktiga namn på Facebook - hans vänner vet ju vem han är ändå.

Han försöker bara verka lite cool.
Citera
2014-01-13, 22:51
Medlem
Kardnialvokals avatar
It all make sense. Äckel-Janne har en läggning för självdestruktiva tjejer, sannolikt därför han träffar Berny. Tänder väl på hennes armar och fascineras. Har planerar att göra någon "kort film"[sic] om tjejer med självskadebeteende som heter "Hon skär sig". Antar att han funnit Bönan under reseachen. Undrar vad hans fru tycker om det.
Citera
2014-01-14, 19:18
Medlem
Klossmongos avatar
"Hon skär sig
En tonårsflicka – eller pojke för den delen – som skär sig eller självsvälter för att stå ut med sitt liv är obegriplig och skrämmande för många. Hon har ingen plats i samhället och ytterst få anser sig företräda henne.

Men det finns en annan sida av saken. Människor som vågar se henne och inte släpper kontakten, långsiktiga terapeutiska insatser och god samordning vad gäller övriga åtgärder kan hjälpa henne hitta en plats i livet och samhället.

Det måste börja med engagemang. Jag vill göra en film om hur ångesten känns inifrån, om hur smärta kan bota smärta. Och om att det aldrig är för sent att börja bygga upp sitt liv. Så länge någon annan bryr sig."

Så fint att Janne "engagerar" sig då
Vilken jävla hycklare.
Citera
2014-01-14, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klossmongo
"Hon skär sig
En tonårsflicka – eller pojke för den delen – som skär sig eller självsvälter för att stå ut med sitt liv är obegriplig och skrämmande för många. Hon har ingen plats i samhället och ytterst få anser sig företräda henne.

Men det finns en annan sida av saken. Människor som vågar se henne och inte släpper kontakten, långsiktiga terapeutiska insatser och god samordning vad gäller övriga åtgärder kan hjälpa henne hitta en plats i livet och samhället.

Det måste börja med engagemang. Jag vill göra en film om hur ångesten känns inifrån, om hur smärta kan bota smärta. Och om att det aldrig är för sent att börja bygga upp sitt liv. Så länge någon annan bryr sig."

Så fint att Janne "engagerar" sig då
Vilken jävla hycklare.
Här håller jag med. Han utnyttjar ju clearly situationen till sin egen fördel. En behövande kvinna som mår riktigt dåligt och söker trygghet, henne har han sm älskarinna bakom ryggen på frugan? Wtf? Någon borde kontakta frun och berätta. OM de nu har en sexuell relation mend et låter ju sannerligen så. Någon som vill upplysa henne?

Här är iaf han; http://www.ratsit.se/19540416-Jan_Lennart_Ahnberg_Hisings_Backa/p-kBrJrBISkVwVZC-xV2X_B6MAkj_iSZqyK249sN7mw

och här är frugan; http://www.ratsit.se/19660714-Malin_Pernilla_Wahlstedt_Hisings_Backa/5kGUdM9Qf9N4YSpd62KWPW4fneLO0FQX5NX56OI06v8

Göteborgare båda två. Uppenbarligen gillar han yngre kvinnor med tanke på att frugan är 12 år yngre. Men där står ju nummer o allt till henne så det är väl bara att skicka iväg ett sms.
Citera
2014-01-14, 22:04
Medlem
Mysfarbrorn Janne och hans fru är förmodligen (eller strävar efter att vara) frisinnade konstnärssjälar / kulturarbetare / hippies som förespråkar fri kärlek och är emot "äganderätt" (monogami) i förhållandet. Janne och Berny är ju inte särskilt diskreta, så någon rädsla för att bli upptäckta verkar inte finnas. Äckligt och smaklöst är det i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in