Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona
Jaha, titta, det stämmer faktiskt, så löjligt, tänk att de tog upp detta nerlagda fall igen
Så urbota dumt att man smäller av. Ett oklart mindre fall som läggs ner skulle tydligen tas upp igen, efter 5 år, totalt hopplöst, och ingenting nytt hade tillkommit. Gäsp. Jaha, då får du din lilla skrynkliga guldstjärna då, den första någonsin, trots att du uppehållit dig i tråden dygnet runt i mer än ett år. Grattis. Du hade rätt och jag hade fel, och det måste ju kännas stort för dig, varsågod
Och så heter det inte obducent, det ordet används inte. Och jag tror verkligen inte att du vill dra upp Vincent och Gonerka, som du gjorde nyss. Det innebär bara att du gör ett uppenbart självmål. Det associativa, spontana, gränslösa slagrutetänkande som användes när man justitiemördade Härm och Allgén borde ha lett till häktning av Vincent eller Gonerka, vilkas personliga bakgrunder och beteenden bla motiverade noggrann koll av bostäder, arbetsplatser och bilar, och du drar faktiskt upp 2 av de mest suspekta personer som finns i hela utredningen. Båda saknade alibi förresten.
Klart intressanta objekt, och Vincent blev ju också ett centralt spaningsobjekt mkt tidigt, och han var också i S-holm i början av juni 1984, vilket ska noteras. Han mötte affärsbekanta vid Stureplan i början av juni, han var på Eugenivägen den 6/6 (polisen besökte hans arbetsplats), och han var på krimjouren den 15/6, där han gjorde en polisanmälan.
Jag tycker att det är märkligt att en visserligen självutnämnd
expert som du kan ha så oerhört totalt fel gällande fallet "Trygger", du sitter väl på FUP:en och du har tidigare varit allmänt hånfull mot oss som inte läst den, du har väl antagligen också läst igenom Lindebergs
Däem hundratals gånger vid det här laget så du borde väl kunna
din sak nu grundligt ?
Att jag återigen nämner Gonerka och Vincent är ju helt uppenbart av en anledning, ingen prostituerad kvinna har pekat ut dessa två herrar som påstått våldsamma, Trygger däremot pekade ut obducenten både 1984,
bla i en konfrontation i polishuset av alla ställen och 1988 när hon pekade ut honom på video och kände igen hans inspelade röst och allt detta tycker du alltså är lika med löjligt och urbota dumt ?
Man undrar faktiskt hur du är funtad
Kom också att tänka på en helt annan sak, när exakt nämnde poliskvinnan Ann-Charlotte Lindberg för första gången sin påstådda observation av Catrine och obducenten i Gamla stan i december 1982 ?
Kan Lindberg ha berättat om sin observation så pass tidigt som hösten 1984 ?