Citat:
Ursprungligen postat av
Putsch
Fyndplatsen var vid Eugeniavägen 17. Allt det där har publicerats tidigare i tråden.
Jag är den som postat mest info om Eugenivägen, och jag vet mkt väl var fyndplats 2 fanns. Gatunumret kommer från den offentliga FU, som jag själv läst. Ett klargörande polisfoto postades i oktober, av echoes.
Citat:
Ursprungligen postat av
Putsch
Det vara bara en av flera platser där kvarlevorna råkade bli dumpade av de verkliga gärningsmännen.
Ingen vet hur många som var inblandade. Ngn namngiven person har aldrig hittats och fällts.
Vincent själv var ett spaningsobjekt 1984, men höll sig undan och förhördes för sent. Om han hade hade info så spelade det nog ingen roll i feb 1985, då fallet säkerligen var kallt.
Och det är ju klart anmärkningsvärt att fyndplats 2 fanns precis intill den sortens människor som polisen borde letat efter. Det var antagligen inte en slump, men det är inte bara E-vägen 25 som var intressant. Människor som liknade Vincent & Co kunde funnits på fler ställen på E-vägen, självklart.
Hela E-vägen var förslummad, och de sociala markörerna borde gjort området intressant för polisen. Att en lågutbildad, knarklangande, prostituerad narkomans avstyckade kroppsdelar hittas i ett förslummat småindustriområde är logiskt, man kan lätt skönja ett mönster.
De sociala mekanismerna är ju grymma och förutsägbara, och det är högst troligt att gärningsmannen matchade både fyndplatsen och Catrines livsföring, och detta är ett lågprofilbrott, det säger den samlade erfarenheten.
Eugenivägen 25 var fö en mkt socialt belastad adress, där det bla fanns 2 våldsbrottslingar och diverse grava alkoholister i juni 1984.
Det fanns en klart kaotisk blandmissbrukare på E-vägen 25 i juni 1984 (Robert), och Vincent missbrukade antagligen, och polisen besökte adressen den 6/6 1984 med anledning av bilstöld och en farlig fyllekörning. Och Vincent utreddes för mordhot i mars 1984. E-vägen 25 fanns alltså i polisens minne samtidigt som da Costa-utredningen satte igång.
Jag jobbar på en länklista.