2014-01-12, 23:29
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, inte om han oftare får SMS från kvinnan, och betraktade detta som bagatellartat.
Hur ofta fick han sms från mj?
Citera
2014-01-12, 23:38
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Det är skillnad om man är partner. Men om du vore inneboende hos en vän, skulle du bry dig om hyresvärden är borta en natt? Skulle du tycka det vore konstigt om hen messade dig om det? Mina svar är iaf nej, nej.
Det beror på vilken typ av relation vi hade. Om jag bara hyrde ett rum av en främling skulle jag inte förvänta mig ett meddelande, men om det gällde någon jag kände väl så skulle jag förvänta mig ett meddelande. Ett ex som jag bor kvar hos - givetvis.

Men nu handlar det ju egentligen inte om förväntningar utan om huruvida man skulle bry sig om ett sådant meddelande. Jag tror att jag för min del garanterat skulle minnas ett sådant meddelande om det kom från den jag delade boende med, oavsett vilken relation vi i övrigt hade.
Citera
2014-01-12, 23:44
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Jag har fakta bakom teorin. Hon hade 300000 kr i fonder, ett belopp som inte förklaras av hennes inkomst.

Insättningarna kan ha skett under vintersäsongen, då fotoinkomsterna från skridskouppträden var som störst, och insättningarna kan ha varit då också, utan att FS visste något. Och insättningarna kan ha dolts genom många överföringar från lönekontot (som redan är kontrollerade insättningar), och de svarta pengarna användes till konsumtion.
Dolts? På vilket sätt menar du att överföringar från MJs konto skulle kunna ha dolts? Allt hon gör syns. Sluta fabricera påhittade saker!
Citera
2014-01-12, 23:46
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det beror på vilken typ av relation vi hade. Om jag bara hyrde ett rum av en främling skulle jag inte förvänta mig ett meddelande, men om det gällde någon jag kände väl så skulle jag förvänta mig ett meddelande. Ett ex som jag bor kvar hos - givetvis.

Men nu handlar det ju egentligen inte om förväntningar utan om huruvida man skulle bry sig om ett sådant meddelande. Jag tror att jag för min del garanterat skulle minnas ett sådant meddelande om det kom från den jag delade boende med, oavsett vilken relation vi i övrigt hade.
Kollar man Fs alla sms (handlingen polis återskapat) så är alla sms raderade och det går att massradera alla sms utan att ens behöva läsa dom.

Frågan blir då om polis kan se om F öppnat sms:en.

Edit: Efter sms från M den 29/7 så fick F tre sms från Telia.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2014-01-12 kl. 23:53.
Citera
2014-01-12, 23:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Dolts? På vilket sätt menar du att överföringar från MJs konto skulle kunna ha dolts? Allt hon gör syns. Sluta fabricera påhittade saker!
Vad jag menar är att insättningarna kan ha gjorts från lönekontot och kontantinkomsterna användes för komsumtion, och på så sätt dölja att insättningarna finansierades av kontantinkomster. Det framgår av sammanhanget.

Varför fabricerade du att det fanns två liter blod i sängen?
Citera
2014-01-12, 23:53
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Kanske, kanske inte. Nu kan det ha varit GM som skickade, och då tog FS emot det, läste, konstaterade att det var ointressant, raderade, glömde och somnade.
Ja, man kan säkert bli väldigt utmattad och sömnbenägen av att bland annat tillbringa
natten på ett så gastkramande ställe som en kyrkogård och knyckla ihop sig bakom ratten
i en bil för att få lite behövlig slummer innan hemfärden stundar. Till en Marina som
förlustat sig med en träff i Linköping och nu ska ha återvänt...
Citera
2014-01-12, 23:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, man kan säkert bli väldigt utmattad och sömnbenägen av att bland annat tillbringa
natten på ett så gastkramande ställe som en kyrkogård och knyckla ihop sig bakom ratten
i en bil för att få lite behövlig slummer innan hemfärden stundar. Till en Marina som
Han satt inte bakom ratten. Lyssna på ljudet från TR.
Citera
2014-01-12, 23:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare

Men jag utgår från att du inte har fått något sådant meddelande när du trött och cannabispåverkad har tillbringat en natt utomhus och i en bil. Det har jag inte heller, så vi vet inte.
Citera
2014-01-13, 00:02
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Vad jag menar är att insättningarna kan ha gjorts från lönekontot och kontantinkomsterna användes för komsumtion, och på så sätt dölja att insättningarna finansierades av kontantinkomster. Det framgår av sammanhanget.

Varför fabricerade du att det fanns två liter blod i sängen?
Inget är dolt. Allt är synligt till FS Nackdel. Enligt fup så har minst 2 liter av MJ S blod runnit ut. Exakt vad av det är det du inte förstår?
Hon har mördats med ett skott i huvudet i sin säng, varför ifrågasätter du om det saknas släpmärken?
Oavsett vem mördaren är har hon skjutits I sin säng. Varför ältar du alternativa gm in absurdum?
Senast redigerad av klokastiklassen 2014-01-13 kl. 00:06.
Citera
2014-01-13, 00:03
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
En liten korrigering.
Marina var hemma, FS var den som var borta.
Säger hon då att hon blir kvar tills imorgon,
bör det betyda att hon kommer att vara kvar hemma ytterligare en dag.
Nog var hon hemma alltid.
Fast Fs försökte sitt bästa med att lägga ut villospår om att hon farit iväg på en dejt.

Hon skulle aldrig lämna sitt hem mer. Levandes. Det såg HAN till.

Nu ska han snart få betala priset för detta. Genom en lång fängelsevistelse.
Och det är verkligen på tiden kan man tycka.
Citera
2014-01-13, 00:03
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Om han hade trott att Marina var i Linköping,
skulle han inte ha behövt sova vare sig på kyrkogård eller i bil.
Citera
2014-01-13, 00:05
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Nog var hon hemma alltid.
Fast Fs försökte sitt bästa med att lägga ut villospår om att hon farit iväg på en dejt.

Hon skulle aldrig lämna sitt hem mer. Levandes. Det såg HAN till.

Nu ska han snart få betala priset för detta. Genom en lång fängelsevistelse.
Och det är verkligen på tiden kan man tycka.
Men nyss påstod du att hon var i Linköping, hur går det ihop?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in