2014-01-12, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Inte så många.

(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

Man får ju anstränga sig en aning för att tolka ovanstående inlägg som att motivet till MJs död skulle vara några borttappade glasögon. Däremot bidrog detta till FS sinnestämning som senare slutade med mord (tror jag).
Senast redigerad av okbert 2014-01-12 kl. 21:39.
Citera
2014-01-12, 21:37
Medlem
Grandiosos avatar
I de oupphörligt pågående, ack så utsiktslösa försöken att leda en alternativ GM till huset
i Övre Röra, Spekeröd, då husets innehavare bragtes om livet medelst ett skott i sitt huvud,
så kvarstår obestridligen alla de för den misstänkte försvårande omständigheterna med
ett återskapat sms som en extra stor "börda"...

Det blir en särdeles grannlaga uppgift att konkretisera någon som helst annan person
och ersätta denne i den misstänktes ställe, vågar jag sia om alldeles bestämt.
Oavsett diverse chattkonversationer. Oavsett om det finnes 33 eller 176 alternativa gossar
att frossa loss bland.

Men för all del - go on boys and girls.
Intressant att studera mödorna som läggs ner i jakten på en annan bov i dramat.
Citera
2014-01-12, 21:44
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Undrar hur det gick med Ms beställning av sexrekvisita som hon gjorde den 2/7 på nätet. Har polis kollat om hon haft leverans att hämta ut från post och hur hon betalat det?

Hon chattar om en våldtäckslek och rep då skulle det vara intressant att se vad för attrialjer som behövs till det.
Jag förstår att det väcker ditt intresse och ett förslag är att du googlar om saken.
Finns nog sexshopar att hitta så där kan du nog få lite närmare info om vad det är för
spännande prylar som erfordras i sammanhanget.
Lycka till!
Citera
2014-01-12, 21:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okbert
Man får ju anstränga sig en aning för att tolka ovanstående inlägg som att motivet till MJs död skulle vara några borttappade glasögon. Däremot bidrog detta till FS sinnestämning som senare slutade med mord (tror jag).
Ursäkta, ett inlägg hade gått och gömt sig. (FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Citera
2014-01-12, 21:47
Avslutad
Citat:
Ja, du tjafsar. Enligt FS hade Marina 100.000 kr i kontanter. Jag skrev att Marina hade 300.000 kr i fonder. Hon kan alltså ha satt in 100.000 kr i fonder utan FS vetskap. Resterande 200.000 kr kan vara avkastning eller gåvor från föräldrarna.

Då konstaterar jag att du spekulerar vilt utan att ha några fakta att backa upp din spekulation med. Du hittar på ett scenario som inte stöds av några kända fakta, för att hitta ett sätt där FS påstående kan vara sant. Det är inte seriöst och kan inte kallas teori utan spekulation.

Fakta är att under 2010 minskar marinas tillgodohavanden på sina sparkonton dramatiskt. Hade hon haft 100000 kontant hemma hade hon först tagit av dem, innan hon tog av sparpengarna. Det är inte logiskt att hon skulle ta ut stora belopp vita pengar från sina sparkonton, medan hon samtidigt satte in stora belopp svarta pengar i fonder. Det här har vi redan rett ut - hon hade fått ögonen på sig om hon gjort stora kontantinsättningar. Kan vi släppa detta utan att behöva dra det igen?
Citera
2014-01-12, 21:49
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag förstår att det väcker ditt intresse och ett förslag är att du googlar om saken.
Finns nog sexshopar att hitta så där kan du nog få lite närmare info om vad det är för
spännande prylar som erfordras i sammanhanget.
Lycka till!
Det finns en hel del länkar till sidor i Ms chatt.
Citera
2014-01-12, 21:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Då konstaterar jag att du spekulerar vilt utan att ha några fakta att backa upp din spekulation med. Du hittar på ett scenario som inte stöds av några kända fakta, för att hitta ett sätt där FS påstående kan vara sant. Det är inte seriöst och kan inte kallas teori utan spekulation.

Fakta är att under 2010 minskar marinas tillgodohavanden på sina sparkonton dramatiskt. Hade hon haft 100000 kontant hemma hade hon först tagit av dem, innan hon tog av sparpengarna. Det är inte logiskt att hon skulle ta ut stora belopp vita pengar från sina sparkonton, medan hon samtidigt satte in stora belopp svarta pengar i fonder. Det här har vi redan rett ut - hon hade fått ögonen på sig om hon gjort stora kontantinsättningar. Kan vi släppa detta utan att behöva dra det igen?
Jag har fakta bakom teorin. Hon hade 300000 kr i fonder, ett belopp som inte förklaras av hennes inkomst.

Insättningarna kan ha skett under vintersäsongen, då fotoinkomsterna från skridskouppträden var som störst, och insättningarna kan ha varit då också, utan att FS visste något. Och insättningarna kan ha dolts genom många överföringar från lönekontot (som redan är kontrollerade insättningar), och de svarta pengarna användes till konsumtion.
Senast redigerad av Quarrel 2014-01-12 kl. 22:03.
Citera
2014-01-12, 22:17
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ja, du tjafsar. Enligt FS hade Marina 100.000 kr i kontanter. Jag skrev att Marina hade 300.000 kr i fonder. Hon kan alltså ha satt in 100.000 kr i fonder utan FS vetskap. Resterande 200.000 kr kan vara avkastning eller gåvor från föräldrarna.

Enligt samma FS så hade han aldrig fått något SMS heller....
Citera
2014-01-12, 22:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Enligt samma FS så hade han aldrig fått något SMS heller....
Något som han uppenbarligen hade glömt. Syster C fick två SMS 28, men mindes bara ett i förhör. Betyder det att hon ligger bakom mordet, eller är det mänskligt att glömma?
Citera
2014-01-12, 22:23
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okbert
Den speciella glasögontypen som avhandlas, Ray-Ban kostar numera allt från närmare
tusenlappen till tvåtusen spänn.

Exempel:
http://www.fruugo.se/rayban-sport-rb3364/p-1135011#s-2561148

Tror knappast ett par borttappade solglasögon skulle göra någon vidare mordlysten
men händelsen kan ha lagt grunden till vad som tilldrog sig i ett sovrum sent på natten
Citera
2014-01-12, 22:34
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Något som han uppenbarligen hade glömt. Syster C fick två SMS 28, men mindes bara ett i förhör. Betyder det att hon ligger bakom mordet, eller är det mänskligt att glömma?
Dock beredde det honom inga som helst problem att erinra sig de tre sms från Telia som
flöt in i nära anslutning till det "helt bortglömda" meddelandet...
Något märkligt kan tyckas.
Men FS har kanske ett mycket speciellt minne. Funkar ibland. Och funkar mindre bra i andra
fall. Det är väl det där rökat som ställer till det måhända.
Citera
2014-01-12, 22:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Dock beredde det honom inga som helst problem att erinra sig de tre sms från Telia som
flöt in i nära anslutning till det "helt bortglömda" meddelandet...
Något märkligt kan tyckas.
Men FS har kanske ett mycket speciellt minne. Funkar ibland. Och funkar mindre bra i andra
fall. Det är väl det där rökat som ställer till det måhända.
Jo, det måste vara mycket speciellt om alla andra människors minne fungerar likadant alltid. <ironi-smiley>
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in