2014-01-12, 22:52
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, det måste vara mycket speciellt om alla andra människors minne fungerar likadant alltid. <ironi-smiley>
Vore det inte naturligare att komma ihåg ett meddelande från den kvinna som han bott
tillsammans med i flera år än några helt bagatellartade upplysningar från en teleoperatör?
Citera
2014-01-12, 22:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vore det inte naturligare att komma ihåg ett meddelande från den kvinna som han bott
tillsammans med i flera år än några helt bagatellartade upplysningar från en teleoperatör?
Nej, inte om han oftare får SMS från kvinnan, och betraktade detta som bagatellartat.
Citera
2014-01-12, 23:02
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Något som han uppenbarligen hade glömt. Syster C fick två SMS 28, men mindes bara ett i förhör. Betyder det att hon ligger bakom mordet, eller är det mänskligt att glömma?

Minns man inte det ena minns man kanske det andra.
Tänker bara att hur kan du påstå att mj hade 100000 hemma för att fs sagt det till dig. Det kanske var 300000 svarta pengar?
Undrar bara hur du så till 110% litar på honom?
Jag väntar mig inget svar för jag vet att det kommer en motfråga..
Citera
2014-01-12, 23:06
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Nej, inte om han oftare får SMS från kvinnan, och betraktade detta som bagatellartat.
Men det beror väl på innehållet?
Jag tänker mig att om man får ett SMS om att personen man delar boende med avser att dröja något dygn med sin hemkomst så är det väl ändå ett meddelande man minns?
Citera
2014-01-12, 23:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Minns man inte det ena minns man kanske det andra.
Tänker bara att hur kan du påstå att mj hade 100000 hemma för att fs sagt det till dig. Det kanske var 300000 svarta pengar?
Undrar bara hur du så till 110% litar på honom?
Jag väntar mig inget svar för jag vet att det kommer en motfråga..
Jag har aldrig påstått att det fanns 100.000 kr hemma hos MJ. Jag litar inte på honom, men jag säger att det finns alternativ till åklagarens påståenden. Det finns inte tillräckligt med bevis för att fälla honom för mordet.
Citera
2014-01-12, 23:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag tänker mig att om man får ett SMS om att personen man delar boende med avser att dröja något dygn med sin hemkomst så är det väl ändå ett meddelande man minns?
Nej, inte om man lever ett separat liv. De kom och gick som de ville, som jag förstår det. Han var antagligen mycket trött när han kom hem och cannabis hjälper inte minnet har jag läst i tråden.
Citera
2014-01-12, 23:10
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Nej, inte om man lever ett separat liv. De kom och gick som de ville, som jag förstår det. Han var antagligen mycket trött när han kom hem och cannabis hjälper inte minnet har jag läst i tråden.
Men om de levde så separata liv hade hon väl inte ens skickat det där SMS:et om att hon skjuter upp hemkomsten?
Citera
2014-01-12, 23:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men om de levde så separata liv hade hon väl inte ens skickat det där SMS:et om att hon skjuter upp hemkomsten?
Kanske, kanske inte. Nu kan det ha varit GM som skickade, och då tog FS emot det, läste, konstaterade att det var ointressant, raderade, glömde och somnade.
Citera
2014-01-12, 23:14
Medlem
Maloms avatar
Citat:
En liten korrigering.
Marina var hemma, FS var den som var borta.
Säger hon då att hon blir kvar tills imorgon,
bör det betyda att hon kommer att vara kvar hemma ytterligare en dag.
Citera
2014-01-12, 23:18
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att det fanns 100.000 kr hemma hos MJ. Jag litar inte på honom, men jag säger att det finns alternativ till åklagarens påståenden. Det finns inte tillräckligt med bevis för att fälla honom för mordet.

Ledsen att jag råkade blanda ihop inläggen, men bevisen kommer ikapp honom så fälld lär han ju bli.
Citera
2014-01-12, 23:18
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Kanske, kanske inte. Nu kan det ha varit GM som skickade, och då tog FS emot det, läste, konstaterade att det var ointressant, raderade, glömde och somnade.
OK, men jag håller nog fast vid att man inte glömmer den typen av meddelande från den man delar boende med alldeles oavsett om man kommer och går som man vill.
Men det är förstås upp till var och en vad man tror.

Citat:
Ursprungligen postat av Malom
En liten korrigering.
Marina var hemma, FS var den som var borta.
Säger hon då att hon blir kvar tills imorgon,
bör det betyda att hon kommer att vara kvar hemma ytterligare en dag.
Detaljer, detaljer...
Citera
2014-01-12, 23:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
OK, men jag håller nog fast vid att man inte glömmer den typen av meddelande från den man delar boende med alldeles oavsett om man kommer och går som man vill.
Men det är förstås upp till var och en vad man tror.
Det är skillnad om man är partner. Men om du vore inneboende hos en vän, skulle du bry dig om hyresvärden är borta en natt? Skulle du tycka det vore konstigt om hen messade dig om det? Mina svar är iaf nej, nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in