2013-11-13, 20:26
Medlem
Är man hjärndöd om man inte tar med sig klocka till testet ? När jag skrev testet så var jag den ände som hade klocka med mig. Det gäller då båda gångerna ( skrev både frt A och B ).
Citera
2013-11-13, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sisus
Är man hjärndöd om man inte tar med sig klocka till testet ? När jag skrev testet så var jag den ände som hade klocka med mig. Det gäller då båda gångerna ( skrev både frt A och B ).

Ja, man är totalt hjärndöd, och jag tror inte en sekund att du var själv om att ha med klocka.
Citera
2013-11-13, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Adolf
Ja, man är totalt hjärndöd, och jag tror inte en sekund att du var själv om att ha med klocka.

Vet inte riktigt vad jag ska svara på det.
Däremot så vet jag att du inte borde skriva det övervakade testet då det kommer att påverka dit självförtroende i fel riktning.

Ps Idag använder många mobilen som klocka och den får man ej ha framme vid testet.
Senast redigerad av sisus 2013-11-13 kl. 21:38.
Citera
2013-11-13, 21:41
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Adolf

Jag vet inte om det var någon av de som skrev samtidigt som mig som hade klocka med sig... Det kan iaf inte ha varit många i så fall.

Jag kan däremot inse nu i efterhand att det skulle varit bra att ha en klocka, jag hade tur att min taktik gick ut på att stressa igenom testet för att sedan gå igenom det annars hade jag aldrig hunnit klart... Jag hade precis insett att fråga 44-45 skulle ta tid att lösa och att ev slarvfel var viktigare att kontrollera när testledaren sa: tiden är slut, lägg ner era pennor och stäng häftena.

Så lär av Farbror Adolfs hårda ord: Ta med klocka annars är ni hjärndöda!
Citera
2014-01-12, 22:38
Medlem
jcarlbergs avatar
Hade klocka med mig.

146 i resultat, men men vad spelar det för roll.
Citera
2014-01-12, 22:42
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jcarlberg
Hade klocka med mig.

Vad du är duktig Hur du lyckades få 146 när testet mäter upp till 135 skulle vara intressant att veta, men men vad spelar det för roll.
Citera
2014-01-29, 21:03
Medlem
Citat:
Hade klocka med mig.

Haha, nigga please.

Jag gjorde FrtA med 135+ (högsta) resultat i höstas o är nu Mensamedlem. (42/45)

Du skall inte vara ledsen för att du inte klarade det, man har inte så mkt användning av ett medlemsskap ändå
Citera
2014-01-30, 18:56
Medlem
Benjamin93swes avatar
Någon som har läst boken "Smartast i världen", skriven av Linda Leopold? Ni som är intresserade av Mensa borde läsa den, mycket intressant och givande läsning som ger en begriplig inblick i hur mensa fungerar som organisation, vad deras samhälleliga intressen är, samt hur ett pub-möte med mensamedlemmar kan utspela sig, för att bara dra några av många exempel i boken.
Citera
2014-02-06, 09:55
Medlem
"Normala" människor kan inte gå med i MENSA.
Citera
2014-02-10, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisus
När jag håller i test ser jag till att det finns en väggklocka som folk kan titta på. Testet skrivs på 20 minuter och går väldigt fort. Tidshanteringen är ganska straight forward, så ingenting man borde hålla dunderkoll på.
Men det hjälper.
Citera
2014-02-10, 01:07
Medlem
Citat:
Hade klocka med mig.

Vilket test var det här?
Citera
2014-02-10, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg-Hasse
När jag håller i test ser jag till att det finns en väggklocka som folk kan titta på. Testet skrivs på 20 minuter och går väldigt fort. Tidshanteringen är ganska straight forward, så ingenting man borde hålla dunderkoll på.
Men det hjälper.

Det är vanligt med klockor som bara visar hela minuter. Jag tror man har en fördel om man de sista sekunderna kan markera de frågorna man inte har kunnat svara på.
De sista 30 sek jag hade använde jag till att bara markera A på de jag inte hade listat ut .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in