Citat:
Ursprungligen postat av
Bogomil
"Dom andra gör det också" är ingen bra ursäkt .... inte ens en anledning till inte att fokusera på problem där dom faktisk finns.
Ja exakt, dom andra gör det oxå = bevis för att det inte är knutet till fenomenet. rupper som inom islam visar detta på samma sätt att islam inte är en bidragande faktor.
Forskning fungerar hela tiden utifrån samma principer, därav drar jag en parallell till språkforskning för att förtydliga, just för att språk är ett ämne jag forskat
mycket inom själv.
Vid tillfälle så undersökte jag "lätta svordomar" parallellt med diverse faktorer, en av dessa var social status.
När den statistiska signifikansen räknades ut, visade det sig att alla grupper använde dessa ord ungefär lika mycket, slutsatsen blir därav att social status
inte har en inverkan på användandet av dessa ord, enligt den data jag hade samlat in.
Om vi nu applicerar samma godkända vetenskapliga metod (godkänd av universitet världen över, inte av mig) på Islam och pedofili:
Då muslimerna inte utför dessa dåd i högre skala än personer tillhörande andra kulturer, är slutsatsen att islam inte är en bidragande faktor till fenomenet.
Däremot kan religion i helhet förmodligen ses som en bidragande faktor.
Med andra ord: "Dom gör det också" visar just att fenomenet inte är knutet till den omtalade gruppen.
Tänk dig denna som en andra jämförelse, 5 personer gör tillsammans samma brott, vilket brott gör det samma, alla är lika skyldiga.
Rätten dömmer att alla har gjort samma brott, dock får en av de dömda 4 gånger hårdare straff, är detta rättvist?