2014-01-12, 02:14
Medlem
Är nötallergin illa sitter du illa till. Mycket av maten använder nöt-produkter, för att det är väldigt närings och energirikt. Även hudsalvan som varenda jävel steker i är gjord på nötolja.
2014-01-12, 02:26
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarne
Är nötallergin illa sitter du illa till. Mycket av maten använder nöt-produkter, för att det är väldigt närings och energirikt. Även hudsalvan som varenda jävel steker i är gjord på nötolja.
Steka i hudsalva?
2014-01-12, 03:09
Medlem
Det går att göra ja, och om jag ska tro mina polare är det ganska vanligt.
Hudsalvan är ju till stor del jordnötsolja, och har du inget annat är fettet ett bra energitillskott (...Om du inte får en anafylaktisk chock)
2014-01-12, 03:24
Medlem
Återigen, tack för svaren.

Men ingen har svarat på att jag skrev "lätt astma". Det var det som jag trodde skulle vara största hindret...
2014-01-12, 03:31
Medlem
OggeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvskillz
Återigen, tack för svaren.

Men ingen har svarat på att jag skrev "lätt astma". Det var det som jag trodde skulle vara största hindret...

Klarar du dig utan medicin så är det lugnt. Detta skriver du givetvis inte att du har. Inga problem är ju soms sagt inga problem.

Krisar det kvittar du ut inhalator från sjukan.
2014-01-12, 03:47
Medlem
Jag sökte in till GMU och skulle om jag kommit in, ryckt in nu i januari. Fick dock bedrövliga resultat på testerna, så jag blev inte antagen.

Om jag söker till GMU omg.3 med utbildningsstart i januari, söker jag då med samma resultat? Eller får jag göra om dem?

Har tränat upp mig som fan så jag borde öka avsevärt på cykel och lyftet iallafall.
2014-01-12, 03:50
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franzkaka
Jag sökte in till GMU och skulle om jag kommit in, ryckt in nu i januari. Fick dock bedrövliga resultat på testerna, så jag blev inte antagen.

Om jag söker till GMU omg.3 med utbildningsstart i januari, söker jag då med samma resultat? Eller får jag göra om dem?

Har tränat upp mig som fan så jag borde öka avsevärt på cykel och lyftet iallafall.
Du får göra om dem om du vill, men du måste åka ner och prata med en yrkesvägledare, så du måste likväl inställa dig på mönstringskontoret.
2014-01-12, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Du får göra om dem om du vill, men du måste åka ner och prata med en yrkesvägledare, så du måste likväl inställa dig på mönstringskontoret.

Någon skrev i tråden att man inte ens får göra om styrka och cykel-testerna längre, utan även de resultaten gäller i 1 år. Bedrövligt för min del om så är fallet..
2014-01-12, 04:21
Medlem
monamuslims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franzkaka
Någon skrev i tråden att man inte ens får göra om styrka och cykel-testerna längre, utan även de resultaten gäller i 1 år. Bedrövligt för min del om så är fallet..
Det är vad jag fick höra vid mönstringen.
2014-01-12, 05:09
Medlem
Stompzs avatar
Nar det galler att ansoka till GMU, sa har jag sokt och last mycket om att man ej kommer in med ett aktivt brottsregister. Detta forstor jag men ungdomsbrott som ringa narkotika och rattfylla pa moppe galler val endast 5 ar i brottsregistret, eller nagot liknande iallafall?

Kan de utesluta en ifran att bli antagen till gmu eller vidare tjanstgoring ifall ungdomsbrotten forfallit ifran brottsregistret, eller spelar tid ingen roll?

Tacksam for seriosa svar.
2014-01-12, 08:11
Medlem
Hej, har några halvdumma frågor som jag har funderat över utan att komma fram till något vettigt svar.

- Behöver man förkunskaper för att bli sjukvårdare? Tex vård prog på gymnasiet.

- Behöver man vara duktigt på att läsa karta? Om så är fallet, ska man kunna detta innan?

- Om man nu av någon anledning skulle få "dåliga/sämre" vitsord, har man då mycket svårare att bli anställd? Hur tungt väger dom orden?

- Om man blir anställd, kan man räkna med några år då om man inte lägger av självmant? Kanske svårt att svara på då de läggs ner saker hejvilt.

Alla frågor kanske inte riktigt passar i tråden och då ber jag om ursäkt, mod får gärna flytta om så är.

Tack på förhand
2014-01-12, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stompz
Nar det galler att ansoka till GMU, sa har jag sokt och last mycket om att man ej kommer in med ett aktivt brottsregister. Detta forstor jag men ungdomsbrott som ringa narkotika och rattfylla pa moppe galler val endast 5 ar i brottsregistret, eller nagot liknande iallafall?

Kan de utesluta en ifran att bli antagen till gmu eller vidare tjanstgoring ifall ungdomsbrotten forfallit ifran brottsregistret, eller spelar tid ingen roll?

Tacksam for seriosa svar.
Har det försvunnit från registret är det inga problem att ansöka
finns en annan tråd som handlar bara om det (FB) GMU trots anmärkning i belastningsregistret?

Citat:
Ursprungligen postat av beartrap
Hej, har några halvdumma frågor som jag har funderat över utan att komma fram till något vettigt svar.

- Behöver man förkunskaper för att bli sjukvårdare? Tex vård prog på gymnasiet.

- Behöver man vara duktigt på att läsa karta? Om så är fallet, ska man kunna detta innan?

- Om man nu av någon anledning skulle få "dåliga/sämre" vitsord, har man då mycket svårare att bli anställd? Hur tungt väger dom orden?

- Om man blir anställd, kan man räkna med några år då om man inte lägger av självmant? Kanske svårt att svara på då de läggs ner saker hejvilt.

Alla frågor kanske inte riktigt passar i tråden och då ber jag om ursäkt, mod får gärna flytta om så är.

Tack på förhand
Som jag förstod det på vårat befäl som jobbar som stridssjukvårdare plockar man ofta in folk från tlx sjukhus etc men det finns fall där man utbildar folk helt från grunden.

Du kommer inte ha någon karttjänst under gmu ev lite under AGU beroende på vart du hamnar, detta kommer sedan under fsu och då får du lära dig det.

Beroende på tjänst man söker. Fortsätter du på inriktningen du har under gmu borde det inte bara några problem förutsatt att du är godkänd och minst lämpling. Söker du andra tjänster blir det mycket svårare eftersom du inte har speciellt mycket erfarenhet inom fm och du inte fick speciellt bra från gmu.

Som Gss får du vara anställd max 8+4år innan du måste sluta eller söka till officer. Det finns ju avtal du går efter som ser lite olika ut beroende på vart man blir anställd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in