2013-10-19, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdf12
Gör man chins/pull ups i gmu? är nämligen grym på det och skulle va kul att briljera lite

Det uppmuntras till fysisk träning under GMU ja.
2013-10-19, 14:27
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdf12
Gör man chins/pull ups i gmu? är nämligen grym på det och skulle va kul att briljera lite

Du ska hänga i översta läget i chins under multitesterna (ja chin inte pull-ups, jävla svenskar som ska ändra om.) Annars är de inte så att du ska göra massa chins/dips, om du inte ska göra någon SANS(Särskild ANSökan) till någon typ av jägare eller liknande.
2013-10-19, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogspromenad
Spelar ingen roll i slutändan om du söker K eller T. När du väl är på regementet och söker en tjänst som är K så gör de inget om du sökte in som T, det är den bästa soldaten som de anställer.

Spelar en jätte roll om du söker K eller T tjänst hos TRM.

Den befattningen du kommer in på, den befattningen har du förtur till efter GMU är klart.
Däremot, har K-kompaniet vakanser så kan dom som var inriktade på T-tjänst eller andra söka den befattningen, så det har ingenting med vem som är bästa soldaten egentligen.

Men är det så att du presterar bra så har du större chans att bli erbjuden K-tjänst även om du var inriktad mot T.
2013-10-19, 18:49
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iamsvensson
Spelar en jätte roll om du söker K eller T tjänst hos TRM.

Den befattningen du kommer in på, den befattningen har du förtur till efter GMU är klart.
Däremot, har K-kompaniet vakanser så kan dom som var inriktade på T-tjänst eller andra söka den befattningen, så det har ingenting med vem som är bästa soldaten egentligen.

Men är det så att du presterar bra så har du större chans att bli erbjuden K-tjänst även om du var inriktad mot T.
Jaha, kanske är olika på olika regementen. Men på mitt så var de inga problem om man var T/K. T på TRM, sökte K på regementet. Det fanns 8 platser, många fler än 8 sökande och jag fick en av de platserna.
Senast redigerad av skogspromenad 2013-10-19 kl. 18:53.
2013-10-19, 19:02
Medlem
Pangaea250s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejsanHoppsan007
Underbart att gått från 10.5 i beep till 12.6 och 430-500p och egentligen mer än det i multitester

Bra jobbat. Ska göra mina test på måndag igen (för 3:e gången). Har du gjort dina sluttest redan?
2013-10-19, 19:19
Medlem
HejsanHoppsan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangaea250
Bra jobbat. Ska göra mina test på måndag igen (för 3:e gången). Har du gjort dina sluttest redan?

vi gjorde ett test första veckan och detta var sista. Aldrig ge upp börjar på onsdag, så detta var sluttesterna
2013-10-19, 19:33
Medlem
Smoshens avatar
Hej!

Ska till Kristianstad och göra antagningsprövning inför GMU i november. Men har börjat känna att jag inte är riktigt redo för detta på grund av personliga skäl m.m. Hur ska jag göra för att avbryta det hela?

Thank you
2013-10-19, 19:54
Medlem
jgss77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoshen
Hej!

Ska till Kristianstad och göra antagningsprövning inför GMU i november. Men har börjat känna att jag inte är riktigt redo för detta på grund av personliga skäl m.m. Hur ska jag göra för att avbryta det hela?

Thank you

Ring och avboka din tid. Om det inte står vart du ska ringa på din kallelse så står det på hemsidan.
Senast redigerad av jgss77 2013-10-19 kl. 19:57.
2013-10-20, 01:17
Medlem
Detta har inte kanske inte med GMU o göra men gör ett försök iaf!
Har funderat en del kring stridspilot, vet att de är krävande och väldigt svårt. Men med motivation ser jag inte det som ett hinder.

Dock, jag är 188cm så de är inga skymmer, men vikten då, är som sagt kraftigt byggd, så även om ja skulle vara fit o allt så skulle jag nog väga över 88k som är deras max. Gör de undantag eller är det 88max som gäller?

Tack
2013-10-20, 11:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grantstreet
Har funderat en del kring stridspilot, vet att de är krävande och väldigt svårt. Men med motivation ser jag inte det som ett hinder.

Dock, jag är 188cm så de är inga skymmer, men vikten då, är som sagt kraftigt byggd, så även om ja skulle vara fit o allt så skulle jag nog väga över 88k som är deras max. Gör de undantag eller är det 88max som gäller?

Tack
88 max är det som gäller.
2013-10-20, 14:38
Medlem
OggeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantstreet

Tack

Förutom maxlängden en jävla massa delmått på hela kroppen. Allt för att du inte ska slitas i stycken vid eventuellt utskjutning.
2013-10-20, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hauswife
Ska göra SANS på k3 (där jag gör min GMU) nästa vecka. Vad kan jag förvänta mig? Ge mig mer detaljer än "jobbigt" och "psykisk påfrestning", tack!

Kanske lite sent men har du någon koll på hur många det är kvar denna omgången på k3?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in