2014-01-12, 00:12
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Grandioso
Vi som avhåller oss från att vara försedda med skygglappar och inser kalla fakta, begriper
ju att det inte var någon annan än fladdrige Fidde just som morgonen efter mordet på
Marina, skyndade sig att hämta ut summor i storleksordningen 10 000 kr från en
kameralös bankomat och strax dessförinnan blev sedd ett kort ögonblick av det kvinnliga
vittne som antagligen kommer att framträda i rätten nästa vecka.

Han har som sagt ett gediget register med stöld och bedrägerier som ett belägg på vad han är kapabel till att göra. Han ansåg sig ha rätt till sin grannes pengar då han stal bankortet och plockade ut 7000-.
Det säger en del om personen.
Snyltande parasit som inte fick nog utan drog sig inte för att stjäla pengar från en han mördat.-
Fy fan så vidrigt.
Citera
2014-01-12, 00:12
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Jag har ingen aning, men jag är övertygad om att åklagaren tar fram den uppgiften.
Om vi inte hör något mer om saken, kan vi förmoda att han fått ut pengarna.
Visst, det här bör ÅK kolla upp, inte minst pga. att att det är "nya" uppgifter från FS. Tilläggas bör att en ev. skatteåterbäring (om FS hade firma?) i regel betalas ut i december var det en postare som skrev. Bör kollas upp det också. Men här gör säkert ÅK/polis en ansats att reda ut det hela.
Citera
2014-01-12, 00:13
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vet inte vad du tänker på men vad jag vet och läst så skriver man om de avförda personerna i resningsansökan. Och jag tror inte du ska ha höga förhoppningar om att Hanssons repiga skiva ger något av värde utan du får se det som jag gör. Han gör det han kan och det kommer inte att räcka till för hans klient ljuger för mycket. Finns inget värre än att ljuga sig fram i en domstol. Det åker han på.
Det finns underlag som visar på Ms kontaktsökande efter män och det kommer visas upp för HR.
Citera
2014-01-12, 00:14
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det finns underlag som visar på Ms kontaktsökande efter män och det kommer visas upp för HR.

Det är däremot sant, men det bevisar enbart att Fredrik hade motiv att ta hennes liv.
Som sagt ha inga höga förväntningar på det här med internetkontakterna dom är totalt ovidkommande.

Vill också påminna om att det rör sig om kvinnor som dömer och det innebär att det är okej att söka ny partner för att man tröttnat på den gamla. Män kanske inte ser det på så vis, men garanterat gör kvinnliga domare detta.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-12 kl. 00:17.
Citera
2014-01-12, 00:18
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Det är däremot sant, men det bevisar enbart att Fredrik hade motiv att ta hennes liv.
Som sagt ha inga höga förväntningar på det här med internetkontakterna dom är totalt ovidkommande.

Vill också påminna om att det rör sig om kvinnor som dömer och det innebär att det är okej att söka ny partner för att man tröttnat på den gamla. Män kanske inte ser det på så vis, men garanterat gör kvinnliga domare detta.
Det ska nog bevisas hur polis gått till väga med att avföra dom.
Citera
2014-01-12, 00:21
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Helt rätt, "skulle kunna vara". Grandioso gav ett motiv. Det var ett påhitt som hen drog som sanning.
Nja, Grandioso inledde med
Citat:
Det jag stannar personligen inför just nu är det ekonomiska motivet som kan ha utlöst dådet.
Min fetning, fortsättningen går att betrakta som en teori?
Citera
2014-01-12, 00:21
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Det du kräver som avförda är inte samma som att domstolen ska göra det.
Däremot så kommer domstolen bedöma bevisen och uteslutande av annan gm, och det är nog inga problem. Jag kan däremot inte tro att dom kvinnliga hovrättsråden anser att bara för att Marina sökte ny partner så är dom då alternativa gm utan minsta grunder. Det här är mer komplext än så och indikerar inte på några lösa förbindelser som har motiv, behov, eller tid för att agera som det gjorts i detta fallet.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-12 kl. 00:27.
Citera
2014-01-12, 00:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Nja, Grandioso inledde med Min fetning, fortsättningen går att betrakta som en teori?
Nej, hen påstår att det fanns ett ekonomiskt motiv. Hen påstår inte att det var orsak till brottet, men fortarande att FS hade motiv. Det var påhitt.
Citera
2014-01-12, 00:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det ska bli väldigt intressant att få veta hur åklagaren tänker bevisa det. Jag tittade igenom listan över vittnen, och jag kan inte se att någon kommer att kunna bidra med bevis i den frågan. Ska åklagaren ställa sig upp själv och berätta hur de avförts? Kan han svära vittnesed?
Citera
2014-01-12, 00:26
Medlem
Skribent-1s avatar
Citat:
Vet inte vad du tänker på men vad jag vet och läst så skriver man om de avförda personerna i resningsansökan. Och jag tror inte du ska ha höga förhoppningar om att Hanssons repiga skiva ger något av värde utan du får se det som jag gör. Han gör det han kan och det kommer inte att räcka till för hans klient ljuger för mycket. Finns inget värre än att ljuga sig fram i en domstol. Det åker han på.

Beslogs den häktade med någon lögn i förhöret av åklagaren? Befann mig inte på plats och lyssnade. Mats Alm är ett exempel på någon som ljugit under rättegång. Han friades för mord.
Citera
2014-01-12, 00:26
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Helt rätt, "skulle kunna vara". Grandioso gav ett motiv. Det var ett påhitt som hen drog som sanning.

Det är mycket som du har kläckt ur dig i denna tråden och det gjort på sådant vis att det skall tolkas som sanning. Varför är det ok för dig men fel när andra gör det?

Hade det blivet bättre ifall Grandioso hade inlätt med ett "skulle kunna vara" eller "det kan ha" innan motivet lades fram för beskådan?
Citera
2014-01-12, 00:30
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
En han är det om det ska vara noga och som någon bergsäker sanning är det väl knappast
framställt som utan som en fullt rimlig drivkraft bakom det som hände i Spekeröd.
Det står jag för men jag är ju lika lite som någon annan debattör i tråden i stånd att
spika fast några definitiva sanningar.

Jag finner det alltså som möjligt att FS kan ha begått dådet antingen därför att det uppdagats
ekonomiska oegentligheter signerade just honom eller för att han helt enkelt ville komma
över de summor som sedan plockades ut från ett visst bankkonto dagen efter dramat i huset.
Han kanske hade börjat avsky Marina därför att hon ville bli av med honom och han tänkte
att han minsann inte skulle gå lottlös därifrån slutligen.

Det behöver inte vara motiv i Agatha Christie-klassen för övrigt.
Mycket simplare och obegripligare än så är det förbluffande ofta i verkligheten som omger oss.
Senast redigerad av Grandioso 2014-01-12 kl. 00:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in