2014-01-11, 23:31
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
FS 8 oprasslade 500-lappar var skatteåterbäring enligt tilltalad. Tror du på FS eller kronofogden?
Om det nu är som du säger, att Marina trodde att flipperspelet inköptes för skatteåterbäringen,
kan hon inte ha trott att kronofogden tagit pengarna.

Eller också var det hon som, med vetskap, betalade flipperspelet.
Citera
2014-01-11, 23:34
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag behöver inte belägga något. Det är du som ska belägga påståendet att det står fel i FUP.

Nej, du behöver aldrig belägga något. Inte ens det mest absurda du kläcker ur dig.

Du hävdar alltså att det som citeras här är sanningen:

Citat:
Vi samtalade angående summan och L*rs kunde kontrollera att Marina skrivit att flipper vid någon av posterna på 5000 kronor.

Förklara då hur L*rs ska kunna veta att det är MJ som har utfört noteringen utan att på något vis ha kunnat säkerhetsställa identiteten hos den som loggat in på internetbanken.
Citera
2014-01-11, 23:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Nej, du behöver aldrig belägga något. Inte ens det mest absurda du kläcker ur dig.

Du hävdar alltså att det som citeras här är sanningen:

Förklara då hur L*rs ska kunna veta att det är MJ som har utfört noteringen utan att på något vis ha kunnat säkerhetsställa identiteten hos den som loggat in på internetbanken.
Du har rätt, jag behöver inte belägga när jag inte påstår något. Jag hävdar inte att det som du citerade är sant, det är du som påstår att det kanske inte är det. Det är du som ska belägga ditt påstående.
Citera
2014-01-11, 23:39
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Om det nu är som du säger, att Marina trodde att flipperspelet inköptes för skatteåterbäringen,
kan hon inte ha trott att kronofogden tagit pengarna.

Eller också var det hon som, med vetskap, betalade flipperspelet.
Jag tror, vid närmare eftertanke, att du i det sista hamnade rätt. Det skulle vara intressant om du inte duckade för frågan om du tror att FS ljög ang. skatteåterbäringen och kopplingen till de 8 oskrynklade 500-hundringarna. Törs du svara på det? Jag tror att FS ljög, ännu en gång. Han har inte sett röken av någon återbäring, den enda rök han sett är den av tobak och cannabis.
Citera
2014-01-11, 23:47
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Jag tror, vid närmare eftertanke, att du i det sista hamnade rätt. Det skulle vara intressant om du inte duckade för frågan om du tror att FS ljög ang. skatteåterbäringen och kopplingen till de 8 oskrynklade 500-hundringarna. Törs du svara på det? Jag tror att FS ljög, ännu en gång. Han har inte sett röken av någon återbäring, den enda rök han sett är den av tobak och cannabis.
Jag tror faktiskt att det stämmer att han fick skatteåterbäringen.
Citera
2014-01-11, 23:47
Medlem
Grandiosos avatar
Vissa tycks ha väldigt svårt att inse varför fladdrige Fiddeponken skulle ha haft ihjäl Marina.
Vilket motiv skulle det vara? Och i händelse av att man kan lista anledningar till
varför eländet ifråga satt skottet i huvudet på henne, så ska det givetvis beläggas också
i så fall...
Men det är tydligen inte så noga med att kunna belägga motiv till varför alternativa GM skulle
ha dödat Marina. Det går så bra ändå...
Alla andra utom just fladdrige Fidde behöver inte haft så starka skäl.

Det har nyss radats upp en hel del grejer som kan sägas utgöra fullgoda motiv till varför
denne skulle tagit steget och skjutit ihjäl kvinnan som godsint upplät sitt hem till honom
trots att relationen egentligen var avslutad.
Svartsjuka med mera.

Det jag stannar personligen inför just nu är det ekonomiska motivet som kan ha utlöst dådet.
Jag upptäcker påtagliga överensstämmelser med ett annat mycket uppmärksammat
mordfall i landet på en ung kvinna. Linda Chen i Falun nämligen.

På samma sätt som hon förmodligen dödades därför att hon strax innan sin bortgång
uppdagat ansenlig förskingring av sina ekonomiska tillgångar på ett bankkonto av den fästman
hon stod i beredskap att ingå giftermål med, så kan Marina ha bragts om livet på grund
av att hon upptäckt hur hennes inneboende systematiskt plockat ut summor från hennes
konton, vilket nyss var föremål för reflektion. Det är inte uteslutet alls.

Här har vi alltså en person som vet med sig att han snart måste söka sig till ett annat ställe
för kvinnan i huset har tröttnat på honom av olika anledningar och vill gå vidare i livet
utan just honom. Han dröjer sig kvar närmast som en blodigel och uppför sig sista dagen
på ett sätt som får Marina att omtala för sin ena syster i mailkonversation att hon haft en
urusel dag med mannen. "Ett helvete", stod det väl tror jag?

Marina har god ekonomi, är välutbildad och har ett bra betalt jobb. Eget hus, stor
bekantskapskrets, är social och välanpassad.
Hon är väl allt det som inte han är. Har allt det som inte han har.
Kan man påräkna ett betydande mått av avundsjuka här, mån tro...?

Vi som avhåller oss från att vara försedda med skygglappar och inser kalla fakta, begriper
ju att det inte var någon annan än fladdrige Fidde just som morgonen efter mordet på
Marina, skyndade sig att hämta ut summor i storleksordningen 10 000 kr från en
kameralös bankomat och strax dessförinnan blev sedd ett kort ögonblick av det kvinnliga
vittne som antagligen kommer att framträda i rätten nästa vecka.

Mördade FS Marina för snöd ekonomisk vinnings skull? Kan en marginaliserad existens
utan fast yrke och inkomst och utan några som helst besparingar, med ett etablerat
beroende av knarket cannabis som kostar bra med flis förvisso, och med en kriminell
bakgrund som omfattar bankomatstölder, tänkas ha gjort en sån vådlig och oåterkallelig sak?

För pengars skull, små eller stora, begås den överväldigande majoriteten av alla brott
i samhället. I detta rike såväl som i alla andra.
Senast redigerad av Grandioso 2014-01-12 kl. 00:02.
Citera
2014-01-11, 23:51
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Jag tror faktiskt att det stämmer att han fick skatteåterbäringen.
Så då hade han inga skulder hos KFM vid tiden för mordet?
Citera
2014-01-11, 23:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vissa tycks ha väldigt svårt att inse varför fladdrige Fiddeponken skulle ha haft ihjäl Marina.
Vilket motiv skulle det vara? Och i händelse av att man kan lista anledningar till
varför eländet ifråga satt skottet i huvudet på henne, så ska det givetvis beläggas också
i så fall...
Men det är tydligen inte så noga med att kunna belägga motiv till varför alternativa GM skulle
ha dödat Marina. Det går så bra ändå...
Alla andra utom just fladdrige Fidde behöver inte haft så starka skäl.

Det har nyss radats upp en hel del grejer som kan sägas utgöra fullgoda motiv till varför
denne skulle tagit steget och skjutit ihjäl kvinnan som godsint upplät sitt hem till honom
trots att relationen egentligen var avslutad.
Svartsjuka med mera.

Det jag stannar personligen inför just nu är det ekonomiska motivet som kan ha utlöst dådet.
Jag upptäcker påtagliga överensstämmelser med ett annat mycket uppmärksammat
mordfall i landet på en ung kvinna. Linda Chen i Falun nämligen.

På samma sätt som hon förmodligen dödades därför att hon strax innan sin bortgång
uppdagat ansenlig förskingring av sina ekonomiska tillgångar på ett bankkonto av den fästman
hon stod i beredskap att ingå giftermål med, så kan Marina ha bragts om livet på grund
av att hon upptäckt hur hennes inneboende systematiskt plockat ut summor från hennes
konton, vilket nyss var föremål för reflektion. Det är inte uteslutet alls.

Här har vi alltså en person som vet med sig att han snart måste söka sig till ett annat ställe
för kvinnan i huset har tröttnat på honom av olika anledningar och vill gå vidare i livet
utan just honom. Han dröjer sig kvar närmast som en blodigel och uppför sig sista dagen
på ett sätt som får Marina att omtala för sin ena syster i mailkonversation att hon haft en
urusel dag med mannen. "Ett helvete", stod det väl tror jag?

Marina har god ekonomi, är välutbildad och har ett bra betalt jobb. Eget hus, stor
bekantskapskrets, är social och välanpassad.
Hon är väl allt det som inte han är. Har allt det som inte han har.
Kan man påräkna ett betydande mått av avundsjuka här, mån tro...?

Vi som avhåller oss från att vara försedda med skygglappar och inser kalla fakta, begriper
ju att det inte var någon annan än fladdrige Fidde just som morgonen efter mordet på
Marina, skyndade sig att hämta ut summor i storleksordningen 10 000 kr från en
kameralös bankomat och strax dessförinnan blev sedd ett kort ögonblick av det kvinnliga
vittne som antagligen kommer att framträda i rätten nästa vecka.

Mördade FS Marina för snöd ekonomisk vinnings skull? Kan en marginaliserad existens
utan fast yrke och inkomst och utan några som helst besparingar, med ett väletablerat
beroende av knarket cannabis som kostar bra med flis förvisso, och med en kriminell
bakgrund som omfattar bankomatstölder, tänkas ha gjort en sån vådlig och oåterkallelig sak?

För pengars skull, små eller stora, begås den överväldigande majoriteten av alla brott
i samhället. I detta rike såväl som i alla andra.
Det finns inget belägg för att FS tagit pengar från Marina tidigare, och han begick knappast brottet för 10.000 kr med följd att han fick lämna hus, hem och försörjning. Det är ett påhittat motiv.
Citera
2014-01-12, 00:00
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Så då hade han inga skulder hos KFM vid tiden för mordet?
Jag har ingen aning, men jag är övertygad om att åklagaren tar fram den uppgiften.
Om vi inte hör något mer om saken, kan vi förmoda att han fått ut pengarna.
Citera
2014-01-12, 00:05
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Inte mer påhittat än alla de s.k. motiv du har klämt ur dig gällande alt. GM:s.
Öppning för alt g.m kommer med i HR:s förhandlingen och det ska bli intressant att ta del av hur polis/åklagare förklarar hur de avfört dem.
Citera
2014-01-12, 00:09
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Öppning för alt g.m kommer med i HR:s förhandlingen och det ska bli intressant att ta del av hur polis/åklagare förklarar hur de avfört dem.

Vet inte vad du tänker på men vad jag vet och läst så skriver man om de avförda personerna i resningsansökan. Och jag tror inte du ska ha höga förhoppningar om att Hanssons repiga skiva ger något av värde utan du får se det som jag gör. Han gör det han kan och det kommer inte att räcka till för hans klient ljuger för mycket. Finns inget värre än att ljuga sig fram i en domstol. Det åker han på.
Citera
2014-01-12, 00:09
Medlem
KluvenTungas avatar
Och att en BDSM-kontakt skulle sätta ett skott i huvudet på en (sexual)partner - finns inte på kartan.

Motivlösheten som tillskrivs FS är lika tillämpbar på BDSM-kandidaterna. Varför hugga av den hand som föder (med hus eller sex) en, sas.

Motiv - "överklassens njutningsmedel". Vad sägs om: likvidbrist, gräl, ofrivillig separation, Staropramen, cannabisabstinens, kriminellt förflutet, lokalkännedom, social underklass, tillgång till vapen, ammunition, kisseskydd, kamofilt, pressenning, rep - PANG! Svårare än så är det inte. Lögnerna är det som förseglar bilden av ett relationsmord.
Senast redigerad av KluvenTunga 2014-01-12 kl. 00:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in