Citat:
Ursprungligen postat av
PaterNoster777
Jag ser ingen anledning att svara på marknadsundersökningar/partisypatiundersökningar etc. Det har inget med Sd att göra, utan vad har jag att vinna på det?
Bränna tid på att besvara en massa frågor om tvättmedel och åsiker, varför då?
Om alla var lika bittra som du skulle det inte gå att göra några opinionsundersökningar, den här eminenta tråden skulle inte finnas, och de politiska strömningarna i samhället skulle vara höljda i dunkel. Det verkar onödigt, då en opinionsundersökning tar vad då, 15 min av ens tid.
Jag trodde SD skulle dala mer i mätningen, lite överraskande. Inget verkar bita på SDs väljare.
Och Moderaternas ras börjar ju så smått bli spektakulärt, och SD tackar för tillströmningen. Svenskarna är trötta på privatskolor, utförsäljningar och nedmonterande, måttet är överrågat, bägaren forsar, fram med livbåtarna och fly skeppet. Misantropen Reinfeldt får stå kvar i spillrorna och fundera, kanske fundera över hur han ska raljera över den lilla människan i sin nästa bok.
Varför inte skjuta från höften mitt i desperationen och plocka upp stjärnskott som Maria Borelius och Stegö Cilo igen, det vore frejdigt.