2014-01-11, 19:02
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.TravisBickle
Överskattade: Pique, Özil, Hummels, Nasri, Benzema

Underskattade: Busquets, Mandzukic, Vidal, Varane, Modric

Tycker framför allt att Modric är otroligt underskattad, antagligen för att folk inte kollar så mycket på Real förutom i CL. Han har varit deras bästa spelare efter Ronaldo denna säsongen, fansen älskar honom, alla tränare han har haft älskar honom men det känns verkligen som att han inte får den uppmärksamheten han förtjänar.

Medhåll

Özil är överskattad nåt åt helvete sen ett långt tag.

Mandzukic däremot, där har vi en kille som inte verkar få så mycket beröm trots att han presterar på topp. Gjort en massa mål i viktiga matcher osv. Nu snackas det om att han ska petas rakt av när Lewandowski anländer i sommar, men jag tror på en tuff duell om startplatsen. Lyckas man peta Gomez (som också är otroligt bra) så kan man peta Lewandowski och fortsätta vara första valet.

edit: skulle även vilja tillägga att Rossi är väldigt underskattad. Synd att han drog på sig ännu en skada
Citera
2014-01-11, 19:26
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Medhåll

Mandzukic däremot, där har vi en kille som inte verkar få så mycket beröm trots att han presterar på topp. Gjort en massa mål i viktiga matcher osv. Nu snackas det om att han ska petas rakt av när Lewandowski anländer i sommar, men jag tror på en tuff duell om startplatsen. Lyckas man peta Gomez (som också är otroligt bra) så kan man peta Lewandowski och fortsätta vara första valet.

edit: skulle även vilja tillägga att Rossi är väldigt underskattad. Synd att han drog på sig ännu en skada

Du fetmarkerade de två jag var mest tveksam till i hans inlägg Tycker förresten att alla Travis listar som överskattade är förtjänta av sina rykten som världsspelare. Ändå respekterar jag hans åsikt eftersom han uppskattar Modric och Busquets, som kanske dock inte är lika underskattade som 2010...
Citera
2014-01-11, 19:48
Medlem
anteri17s avatar
Özil är överskattad när han gör mest assist av alla spelare i världen de senaste fem åren. Idiot.
Citera
2014-01-11, 19:52
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Özil är överskattad när han gör mest assist av alla spelare i världen de senaste fem åren. Idiot.

Så gör man det är man automatiskt världens bäste mittfältare? För det är vad han anses vara av många.
Citera
2014-01-11, 19:54
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Så gör man det är man automatiskt världens bäste mittfältare? För det är vad han anses vara av många.

Nej. Men det tillsammans med hans övriga spel. Och jag sätter stort värde vid poäng för offensiva spelare, så för mig är det avgörande.
Citera
2014-01-11, 20:20
Medlem
T0xicitys avatar
Haha idiotiskt att säga att Özil är överskattad. Han har producerat flest assists i Europa senaste 3 säsongerna. Det är världens bästa playmaker. Han har även flest "key passes" vilket är passningar som leder fram till skott på mål. Där är han också överlägsen. Otrolig spelare.
Citera
2014-01-11, 21:48
Bannlyst
Håller också med om att Özil är överskattad. Rit-Ola och gänget höll på komma i byxan varje gång Arsenal hade match, trots att Özil varit bra i Real och Tyskland i fem års tid utan att säga ett knyst. Typiskt den usla Viasat-studion. Tillbaka till Özil då så glider han omkring som ett spöke i varje match, en touch här och där, en halvfin genomskärare här och där. Matcherna bara passerar honom och han syns aldrig till när det börjar avgöras eller hettas till. Som Berbatov fast mittfältare, lika dålig och slö i hemjobbet också.
Citera
2014-01-11, 22:26
Medlem
Mr.TravisBickles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Medhåll

Tycker att han har blivit otroligt överskattad sen han kom till Arsenal. Dels för att han nu är stjärnan i laget, dels för att han nu spelar i Premier League. Innan dess tyckte jag alltid att han var alldeles för ojämn, kunde bli helt osynlig i väldigt viktiga matcher. Men hans högsta nivå är dock fantastisk.

Håller med om Mandzukic. Han snittar fler mål än Lewa, är förmodligen en av världens bästa huvudspelare och kämpar som en idiot. Han är visserligen inte lika bra i spelet men det tycker jag inte Bayern är i behov av. Jag tror att han inte får den uppskattning han förtjänar eftersom han sätter laget för jaget. Det är ingen spektakulär spelare, men ack så effektiv.

Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Du fetmarkerade de två jag var mest tveksam till i hans inlägg Tycker förresten att alla Travis listar som överskattade är förtjänta av sina rykten som världsspelare. Ändå respekterar jag hans åsikt eftersom han uppskattar Modric och Busquets, som kanske dock inte är lika underskattade som 2010...

Pique lever på gamla meriter, han har verkligen inte varit bra de senaste säsongerna. Subotic är minst lika bra som Hummels tycker jag. Benzema hade en fantastisk vår i Real Madrid för ett par år sedan, förutom det har han underpresterat. Gillar ändå hans spelstil, att han alltid höjer sig i viktiga matcher och hans högsta nivå är makalös.
Citera
2014-01-11, 22:32
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Inte för att vara sådan..men jag tror inte att du hade sagt detta om han ännu spelat i Real Madrid...
Citera
2014-01-11, 22:46
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Inte för att vara sådan..men jag tror inte att du hade sagt detta om han ännu spelat i Real Madrid...

Du kan leta i gamla inlägg. Jag har hållit Özil som bästa offmitt i ett par säsonger.
Citera
2014-01-11, 22:50
Medlem
anteri17s avatar
Att ni tycker Özil blir osynlig är för att ni inte förstår fotboll. Ni vill väl se tio meters bolltransport a la Modric eller Iniesta istället för en hotande passning. Ni missar de små geniala passningsspelet av Özil. Givetvis är det bara erat problem.
Citera
2014-01-11, 22:57
Medlem
Mr.TravisBickles avatar
Citat:
Att ni tycker Özil blir osynlig är för att ni inte förstår fotboll. Ni vill väl se tio meters bolltransport a la Modric eller Iniesta istället för en hotande passning. Ni missar de små geniala passningsspelet av Özil. Givetvis är det bara erat problem.

Men chilla. Först kallar du mig idiot och nu kan jag ingenting om fotboll, bara för att jag tycker att Özil är lite överskattad. Han är förmodligen bäst i hela världen på de hotande djupledspassningarna, det håller jag med om, men att han har en tendens att gömma sig och se allmänt nonchalant ut är ett faktum. Han gör dessutom alldeles för lite mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in