2014-01-09, 20:00
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2
Registrerade mig nyligen på Badoo.
Det säger att en tjej vill träffa mig, men jag måste skaffa super powers om jag vill veta vem det är.
Min fråga är: försöker Badoo lura mig på pengar? Eller har en tjej faktiskt klickat på att hon vill träffa mig?

Du kommer se en suddig bild. När du kör Encounters så kan du lista ut vem det är.. hon/han dyker upp typ efter 7 sökningen på encounters typ. Bara kolla om hon är blond eller något .. Man ser lätt vem det är
Citera
2014-01-09, 20:02
Medlem
eatsleepraves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedCrab
Oavsett hur man ser ut, kan det finnas en chans att en tjej (7:a och uppåt i snygghetskalan) tar kontakt med en?

jag syftar själv om killen ser ut som Nick Carter tex.

hehehe, nick carter - dåligt, dåligt exempel!
Citera
2014-01-09, 20:28
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Okej.
Men nu vill hon helt plötsligt inte "träffa mig" längre, what the? Kan man ångra sin "vill träffa" klick grej eller?

Förmodligen var det ett scammer-konto som har raderats.
Citera
2014-01-10, 18:12
Medlem
NirvanAs avatar
En fråga, Är det enkelt att permanent ta bort sitt konto och All information tas bort så att säga?
Citera
2014-01-10, 18:30
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman

Sen står det också

61 andra personer som du gav låga betyg eller som inte stämde med dina sökkriterier

Räknas dessa in i mitt betyg? - OCh varför inte vissa låga betygen? Man vill ju veta vilka personer som ger låga betyg.

Verkar som badoo klantat och skrivit helt fel där, går man in på badooappen på sin androidtelefon så står det ''61 personer som gett dig låga betyg eller som inte stämde med dina sökkriterier''

Man ser alltså inte om en tjej eller kille ger under en 4a i betyg, och kan då inte ''hämnas''

Eftersom tjejer och killar inte har samma betygskala så kan det skilja sig lite hos tjejer, där kanske allt under 5 döljs eller räknas som lågt.

En annan sak som är dåligt med Badoo är att man inte kan välja så enbart tjejer kan rösta på ens bilder om man är kille, vilket gör att folk kan sitta och trycka 1 på alla för skojskull ett tag.

Förövrigt så har vi exakt samma snittbetyg, highfive!
Senast redigerad av TokyoBarn 2014-01-10 kl. 18:33.
Citera
2014-01-10, 18:39
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Det säger att en tjej vill träffa mig, men jag måste skaffa super powers om jag vill veta vem det är.
Min fråga är: försöker Badoo lura mig på pengar? Eller har en tjej faktiskt klickat på att hon vill träffa mig?
Alltså. Det är att din bild kommit upp och så ska man trycka om man "vill träffa personen", ja, nej eller kanske. Var full någon gång och tryckte typ ja på massor, hehe. Trycker i princip bara "kanske" annars, eller ja, mest är det ju "nej". Fan vet jag om jag vill träffa dem, folk som ser ut som kioskmongon (plutar med läpparna, översminkade, verkar lite väl utmanande etc) trycker jag ju nej på direkt men fan vet jag om jag vill träffa resten. Jag känner dem ju inte och badoos presentationer lämnar en del att önska.

I alla fall, inget händer bara för att båda tryckt ja. Bara ett litet meddelande typ. Jag antar att man som man förväntas ta steget därifrån och skriva "tjena stumpan", men jag har ju som regel att jag inte skriver till folk, utan de skriver till mig, så jag vet inte.
Citera
2014-01-10, 20:20
Medlem
Citat:
De så skumt , verkar bara fejkidentitet. Får man göra så enligt Konsumentverket.
Citera
2014-01-10, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Så de allra flesta killar snittar runt 3. för så pass fula är vi svenska män mot utlänningar. Konstigt system. Men det blir väl att ändra till något annat ställe (om det går?) och kolla resultatet om man fortfarande blir en 4,5 där.

Handlar inte om det. Tjejer i utlandet är mer realistiska i betygsättningen. Har testat Chile, Polen, Ryssland, Tyskland. Har fått medel runt 6.5-7 på alla dessa sidor och många tjejer tar kontakt. I Sverige handlar det nog om att tjejerna har väldigt skev verklighetsuppfattning och söker efter folk som ser ut som en hollywoodstjärna, resten duger alltför sällan. Jag får mail här i Sverige också, men det är sinnessjukt i hur många mail jag får i andra länder.

I andra länder har de som sagt bättre självinsikt och realistiska krav.
Senast redigerad av ChildrenOfBodom 2014-01-10 kl. 21:03.
Citera
2014-01-10, 21:07
Medlem
Imirons avatar
Vafalls? Fittbadooo ifrågasatte just min smak. De menade att jag gav "slumpmässiga" betyg. Bara för att jag ger högre betyg på en tjej som det faktiskt ser ut som man kan prata med än någon som ser ut som en rysk prostituerad som resten av äcklena gör det inte att det är slumpmässigt.

Är någon snygg utan att se ut som ett luder eller en vidrig människa (i övrigt skiter jag i om de ligger runt, de kan ligga runt hur mycket de vill, men luderstilen tilltalar mig inte) får du givetvis ännu högre betyg, men ankläppar och silikonbröst ger tyvärr inte över en trea.
Citera
2014-01-11, 00:47
Medlem
se till att inte skriva några ".com" osv. Ni blir nedgraderade utan förvarning eller att ni märker detta. Vilket då innebär att du kan skriva till tjejerna men dom får inte ditt meddelande. Hände mig. Skrev till badoo och fick svar tillbaka. De fixade problemet och gav mig 2 veckor superpower. Så de har bra service åtminstone.
Citera
2014-01-11, 07:19
Medlem
Anon2s avatar
Fick ett mejl från Badoo där det står att jag har 3 beundrare, att 3 tjejer har visat intresse för mig.
Men på vilket sätt har de visat intresse?
De har inte betygsatt mitt foto, jag har ingen matchning med dem, de vill inte träffa mig, de har inte ens besökt min profil.
Citera
2014-01-11, 15:55
Medlem
Fett surt att när man väl fått en matchning med en brud man tycker är riktigt het (som dessutom har utmärkelsen "Kräsen") så får man inget svar när man skriver. Det står till och med att hon inte har läst meddelandet, så antingen har det inte ens gått fram eller så läser hon helt enkelt inte sina meddelanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in