2014-01-09, 18:32
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Betygsystemet Killar vs Tjejer

Tjejer som skall ha ett högt betyg är typ 7 och mera.

Killar snittar runt 3-4 av vad jag har sett och då är 4+ ett högt betyg enligt badoo.

Hur fungerar detta? Olika för killar å tjejer?

Tjejerna i Sverige är dryga med detta och lägger låga betyg. Eller så är de avundsjuka på killar som ser bättre ut. Testa att lägga din profil i Polen eller nåt och se skillnaden. De är nog lite mindre utseendefixerade i öst kanske.

Sen få alldagliga tjejer i Sverige höga betyg om de har urringning. Och en jättesnygg tjej med ordentliga snygga kläder får lägre.

Säger kanske nåt om klientelet på den manliga sidan på Badoo.
Citera
2014-01-09, 18:38
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupseriously2
Tjejerna i Sverige är dryga med detta och lägger låga betyg. Eller så är de avundsjuka på killar som ser bättre ut. Testa att lägga din profil i Polen eller nåt och se skillnaden. De är nog lite mindre utseendefixerade i öst kanske.

Sen få alldagliga tjejer i Sverige höga betyg om de har urringning. Och en jättesnygg tjej med ordentliga snygga kläder får lägre.

Säger kanske nåt om klientelet på den manliga sidan på Badoo.

Jojo, det har jag märkt att på andra ställen - så är badoo mer populärt(?.. används mera typ).

Men det jag försöker säga. är att vissa personer har samma betyg som mig och då anses det vara låga. Men jämför man mig med tex andra killar så är det typ ingen som har över 5. Tjejer som röstar lågt, ja kanske.. men varför står det då att mitt betyg är då högt? Något är rubbat.

http://www.ladda-upp.se/files/2014/b84635.png

Sen står det också

61 andra personer som du gav låga betyg eller som inte stämde med dina sökkriterier

Räknas dessa in i mitt betyg? - OCh varför inte vissa låga betygen? Man vill ju veta vilka personer som ger låga betyg.
Citera
2014-01-09, 18:46
Medlem
Citat:
Jojo, det har jag märkt att på andra ställen - så är badoo mer populärt(?.. används mera typ).

Men det jag försöker säga. är att vissa personer har samma betyg som mig och då anses det vara låga. Men jämför man mig med tex andra killar så är det typ ingen som har över 5. Tjejer som röstar lågt, ja kanske.. men varför står det då att mitt betyg är då högt? Något är rubbat.

http://www.ladda-upp.se/files/2014/b84635.png

Sen står det också

61 andra personer som du gav låga betyg eller som inte stämde med dina sökkriterier

Räknas dessa in i mitt betyg? - OCh varför inte vissa låga betygen? Man vill ju veta vilka personer som ger låga betyg.

Alltså Badoo räknar nog ut vad snittet är för killar i ett visst land. Mina betyg är också gröna. I Ryssland hade samma siffra varit gul för män.
Citera
2014-01-09, 18:47
Bannlyst
Jag röstar bara 10. Ni är fina allihop.
Citera
2014-01-09, 18:49
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupseriously2
Alltså Badoo räknar nog ut vad snittet är för killar i ett visst land. Mina betyg är också gröna. I Ryssland hade samma siffra varit gul för män.

Så de allra flesta killar snittar runt 3. för så pass fula är vi svenska män mot utlänningar. Konstigt system. Men det blir väl att ändra till något annat ställe (om det går?) och kolla resultatet om man fortfarande blir en 4,5 där.
Citera
2014-01-09, 18:50
Medlem
Citat:
Så de allra flesta killar snittar runt 3. för så pass fula är vi svenska män mot utlänningar. Konstigt system. Men det blir väl att ändra till något annat ställe (om det går?) och kolla resultatet om man fortfarande blir en 4,5 där.

Nej det beror på att utländska tjejer fjantar sig inte lika mkt med betygen, de ger män de betyg de förtjänar. Där är snittet 5 här 3, hänger du med på vad jag menar?

Ja, testa att göra ett konto i öst och kolla hur de röstar.
Citera
2014-01-09, 19:02
Medlem
NirvanAs avatar
Är det inte pinsamt att vara med på en sida som Badoo? En snabb koll och man känner ju igen flera stycken (kanske funkar bättre i stockholm där man är mer anonym)... visst kan man säkert skriva att anledning man är på sidan är att "träffa vänner" men förmodligen är alla singlar annars skulle man inte vara medlem där... Det är ju lite loser varning ändå att använda en sida som Badoo för att man inte är kapabel eller för lat, för att träffa någon IRL...
Citera
2014-01-09, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är det inte pinsamt att vara med på en sida som Badoo? En snabb koll och man känner ju igen flera stycken (kanske funkar bättre i stockholm där man är mer anonym)... visst kan man säkert skriva att anledning man är på sidan är att "träffa vänner" men förmodligen är alla singlar annars skulle man inte vara medlem där... Det är ju lite loser varning ändå att använda en sida som Badoo för att man inte är kapabel eller för lat, för att träffa någon IRL...

Är inte medlem själv, men vad jag hört är det otroligt mycket enklare att träffa någon där, för att sedan stämma en träff irl efter man har talat ett tag på sidan. Alla som är medlemmar och söker efter att gå på dejter, är ju inställda på det. Loservarning skulle jag inte säga att det är för det. Bättre det än att människor är ensamma hemma och mår dåligt över att aldrig träffa någon för något.
Citera
2014-01-09, 19:36
Medlem
Min gfs tjejkompisar har träffat seriösa killar där.
Citera
2014-01-09, 19:40
Medlem
Anon2s avatar
Registrerade mig nyligen på Badoo.
Det säger att en tjej vill träffa mig, men jag måste skaffa super powers om jag vill veta vem det är.
Min fråga är: försöker Badoo lura mig på pengar? Eller har en tjej faktiskt klickat på att hon vill träffa mig?
Citera
2014-01-09, 19:51
Medlem
Freddex4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2
Registrerade mig nyligen på Badoo.
Det säger att en tjej vill träffa mig, men jag måste skaffa super powers om jag vill veta vem det är.
Min fråga är: försöker Badoo lura mig på pengar? Eller har en tjej faktiskt klickat på att hon vill träffa mig?
Nej det är inget lurendrejeri, det är någon som "vill träffa dig". Kostar 85 spänn i månaden tror jag om man vill ha den förmånen att kunna se vilka som gillar en. Dock finns det många fejkprofiler där. Så förvänta dig inte alltför mycket...

Edit: Med fejkprofiler menar jag förstås oseriösa personer. Oftast har de bara ett foto på sin profil, på någon riktigt läcker tjej, samt vill träffas på någon knullsida.
Senast redigerad av Freddex4 2014-01-09 kl. 19:53.
Citera
2014-01-09, 19:56
Medlem
Anon2s avatar
Okej.
Men nu vill hon helt plötsligt inte "träffa mig" längre, what the? Kan man ångra sin "vill träffa" klick grej eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in