2014-01-11, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tackar för det, FUP s.63, stämmer bra, MLL säger så, och det var mitt kvitto på att ME är en satans lögnare som säger att han inte känner KJ, bara träffat honom två gånger, en gång vid ett airsoftspel i Luleå vill jag minnas, och en gång på stan, då sa de bara hej.

Lögnare, lögnare, lögnare, medhjälpare eller mördare, jag kan tänka mig att det är så, faktiskt, hoppas att de tar den jäveln som har gjort det, haha, patetiskt.

Som jag har sagt tidigare, nu fick jag ett kvitto på det, KJ och ME har haft en överläggning, där bestämde de två att de är geocachare, det ger dem ett alibi för att ha synts i området vid fyndplatserna. Helt övertygad om att ME är "skummisen" som syntes med en kamera vid det gula huset, och han har varit inne i huset innan fyndet oavsett vad han säger, helt övertygad, hans skoavtryck är de mest förekommande på folierna.

Enligt FUP, vittnesmål från fyndtillfället så kan vi dra slutsatsen att minst tre personer sökte igenom huset efter fyndet för att se om de hittade något mer, det har allihopa rört sig lika mycket därinne, varför förekommer ME avtryck mer än de andras?

ME gick in först, borde inte de andras avtryck ha satts över hans då, eller liksom gjort dem oidentifierbara till stor del?

ME säger att han tog några steg bakåt när de andra tittade på fyndet, det säger han troligen för att ha en förklaring till att hans avtryck kan förekomma mer än de andras. Finns inga andra vittnesmål än ME eget att han gjorde så, han satt för fan och göttade sig i en hudflik, fettlager och köttslamsor och konstaterade att benen måste ha legat där mer än 4 dygn.

Jag tror att ME och KJ brukade knulla varandra med Norrlands guld, troligen hade de olika smak vad gäller glidmedel, ask eller flaska. Inte alls långsökt att ME föredrog KJ klädd i stringtrosor.

Jag tycker att polisen omedelbart borde köra BlueStar i hela KJ föredetta lägenhet och dessutom söka fingeravtryck på varenda kvadratcentimeter, be ME lägga upp tassarna och jämföra.

Ursäkta. Men jag blandar ihop sidnumren på PDF och FUP

"Christer är den som sett Kristoffer i terrängen, han har också sett Micha och Kristoffer tillsammans i terrängen."

Ur samma förhör i FUP.
Citera
2014-01-11, 01:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ursäkta. Men jag blandar ihop sidnumren på PDF och FUP

"Christer är den som sett Kristoffer i terrängen, han har också sett Micha och Kristoffer tillsammans i terrängen."

Ur samma förhör i FUP.

Skit samma, jag litar mer på C och MLL än på ME, det är en sak som är säker. Faktum kvarstår, ME är en lögnare som troligen försöker sätta dit KJ eller så är de i maskopi med varandra.

Glöm MB/AN, de har inte ett skit med saken att göra, jag är helt övertygad om det.

EDIT;Jag hoppas verkligen att någon polis i detta avlånga land följer tråden och är klarsynt och ser sambanden och tipsar polisen i Luleå, men även advokat BF.

Hur som helst så är ME mer än dubbelt så intressant än vad MB/AN är.
Senast redigerad av OY 2014-01-11 kl. 01:20.
Citera
2014-01-11, 01:24
Moderator
OYs avatar
T*mmy P*rsson, har KJ verkligen kallat sig för det eller är det ett rykte som vittnen har tagit för en sanning och sedan berättar för polisen?
Citera
2014-01-11, 01:26
Medlem
Citat:
Skit samma, jag litar mer på C och MLL än på ME, det är en sak som är säker. Faktum kvarstår, ME är en lögnare som troligen försöker sätta dit KJ eller så är de i maskopi med varandra.

Glöm MB/AN, de har inte ett skit med saken att göra, jag är helt övertygad om det.

EDIT;Jag hoppas verkligen att någon polis i detta avlånga land följer tråden och är klarsynt och ser sambanden och tipsar polisen i Luleå, men även advokat BF.

Jag tror att KJ inte hade någon roll i detta. Jag är mer intresserad av MEs roll. Det var han som hade ångestdämpande mediciner hemma. Uppgav att han jobbade inom äldreboende. Och var van vid att folk dog. Btw läckte han "upptäckten" vid gula huset och blev portad från MPS med omedelbar verkan.

Vad vet vi?

EDIT. ME skrev det på Facebook.
Citera
2014-01-11, 01:32
Medlem
Citat:
T*mmy P*rsson, har KJ verkligen kallat sig för det eller är det ett rykte som vittnen har tagit för en sanning och sedan berättar för polisen?

MPS har alltid benämnt honom vid rätt namn, KJ.
Citera
2014-01-11, 01:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
MPS har alltid benämnt honom vid rätt namn, KJ.

Det kan vara så att någon har spridit ett falskt rykte inom MPS för att misskreditera KJ, jag har inga belägg för det, men på något sätt tycker jag att det är märkligt att det namnet öht har nämnts i samband med KJ, jag förstår inte hur det kan ha gått till när han fick det namnet?

Visst, någon vittnar om att han har kallat sig TP, men är vittnet en förstahandskälla, jag minns inte?

EDIT;Hittade det här också, det lägger jag som grund för mina tankar kring att ME och KJ hade ett förhållande, kanske delade de bara en öl med varandra, dock kan det handla om mer.

FUP s.63

Han har stått där i alla väder från tidpunkten då skallgången startat tills dess att de
avbrutit, ibland mellan kl. 07-23. Vid ett tillfälle bad Ma*ie-Lo*ise kollegan Er*ka att gå ut
och fotografera aktuell kille och fråga vem han var. Han svarade då att han var pojkvän till en
som deltog i skallgången.

Finns det öht någon av KJ vänner som i FUP vittnar om att de har eller har haft ett förhållande med KJ? Jag kan inte hitta det, däremot säger KJ att hans pojkvän deltar i skallgången, kan det vara ME han syftar på?

EDIT;Och den som sa så var en CM, attans också. Men jag tror trots det att det finns ett starkare band mellan ME och KJ än vad som har framgått hitintills.
Senast redigerad av OY 2014-01-11 kl. 02:00.
Citera
2014-01-11, 02:05
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Dina teorier låter bestickande, men att MB/AN:s eskalerande problem med Vatchareeya, vilka tidsmässigt tycks kulminera och sammanfalla med VB:s försvinnande utan att paret MB/AN lyft ett finger för att stoppa henne menar jag är så "turbetonat" att detta i praktiken kan uteslutas - man blundar inte i tio sekunder och därefter är alla problem som bortblåsta, man måste agera på ett eller annat sätt, och agerat tror jag MB/AN har gjort. Hur, kan man naturligtvis spekulera om.

Edit: Att nämnde ME är inblandad i händelserna förefaller lika troligt som att KJ är det. Två pesos.
Citera
2014-01-11, 02:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Dina teorier låter bestickande, men att MB/AN:s eskalerande problem med Vatchareeya, vilka tidsmässigt tycks kulminera och sammanfalla med VB:s försvinnande utan att paret MB/AN lyft ett finger för att stoppa henne menar jag är så "turbetonat" att detta i praktiken kan uteslutas - man blundar inte i tio sekunder och därefter är alla problem som bortblåsta, man måste agera på ett eller annat sätt, och agerat tror jag MB/AN har gjort. Hur, kan man naturligtvis spekulera om.

Edit: Att nämnde ME är inblandad i händelserna förefaller lika troligt som att KJ är det. Två pesos.

ME och KJ, vad har de gemensamt?

Spelar airsoft

Ensamstående

Känner varandra

Någon form av psykisk ohälsa...

...medicinerar eller medicinerat för det

Har eller har haft hund

Sökt efter VB

Geocachat ...

...vid det gula huset

Brukade vara i området kring det gula huset

Poserar på Facebook i militärkläder

Har träffats minst tre gånger

Är lögnare av stora mått

Frågan är om båda två umgicks med VB kvällen den 4/5, jag tror det.

På tal om annat, finns det belägg för att KJ var på Systembolaget den 4/5? Varför då isf, hade ju varit fest i hans lägenhet och det fanns mängder med kvarlämnat, var det inte så? Vem handlade han till isf?
Senast redigerad av OY 2014-01-11 kl. 02:25.
Citera
2014-01-11, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine

Ärligt talat. Står INTE dina peso särskilt högt i kurs.
Citera
2014-01-11, 02:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ärligt talat. Står INTE dina peso särskilt högt i kurs.

Vad menar du med det? Efter allt som har kommit fram om ME, kan du inte ens tänka dig att han kan ha något med saken att göra, varför isf?

Jag tycker att han är FUP:ens särling. I stort sett alla andra kokar ner i soppan utom den här ME som har lagt sig som ett beskt avkok på ytan tycker jag.
Citera
2014-01-11, 02:51
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:

FUP 62
FUP 126

Andrea* Bill* Gri* Jönsso* (*= s,y,m, n) som var med i samma grupp som KJ (Och ME?) bor i samma trappuppgång som ME.
ABGJ är kompis med Petri* Hertzber* (*= k, g)

Diverse quotes från FUP:

Alla de dagar som ABGJ deltog i sökandet av Vatchareeya tillsammans med Missing
People så var även KJ närvarande.

Det var ABGJ som kom med historien om att han tyket det var skumt att han lånat ut en rosa tændare till KJ och fick en svart tändare tillbaka.

ABGJ uppfattning om KJs deltagande i sökandet är att KJ bara deltog och inte letade aktivt.

Till samtliga sökområden så åkte ABGJ med i KJs bil med KJ som förare.
Alla gånger som ABGJ åke i Kristoffers bil så åkte även Jannik* (*= e).

ABGJ fick reda på under den första samlingen med Missing People vid Bodens
brandstation att KJ kände VB samt att hon varit hemma hos honom ock
pluggat kvällen som hon försvann.

ABGJ sökte aktivt.Han till och med införskaffade nya skogs-/vandrar kängor inför letandet.
ABGJ uppfattning är att alla i hans grupp letade aktivt medan KJ bara liksom deltog.
KJ verkade inte vara så intresserad.

Värkar som att ABGJ gjör vad han kan för att mistänksamgjöra KJ.

Undrar om och i så fall hur väl ABGJ och ME kjänner varandra iom att dom bo i samma trappupgång???
Citera
2014-01-11, 03:01
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
ME och KJ, vad har de gemensamt?

Spelar airsoft

Ensamstående

Känner varandra

Någon form av psykisk ohälsa...

...medicinerar eller medicinerat för det

Har eller har haft hund

Sökt efter VB

Geocachat ...

...vid det gula huset

Brukade vara i området kring det gula huset

Poserar på Facebook i militärkläder

Har träffats minst tre gånger

Är lögnare av stora mått

Frågan är om båda två umgicks med VB kvällen den 4/5, jag tror det.

Om KJ och ME träffades kvällen 4 maj håller jag för mer troligt att de underhöll sig med varandra och bögade än att VB hade sex med någon av dessa äckel. Jag tror VB hade bespetsat sig på ett möte med MB, förmodligen förutsättningslöst men med förhoppningar/förväntningar, och att detta beslutades under MB:s familjeföreställning på restaurangen. Misstänker att MB, kanske i sällskap med AN, tog Vatchareeya nånstans, och att KJ och ME anslöt när VB var "riggad".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in