2014-01-10, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Utan att spilla en droppe blod på golvet, eller torka upp efteråt? Knappast.

Knappast? Vart tror du egentligen att hon har mördats? Tror inte du att hon har blivit mördad i sovrummet? Vad menar du att blodet kommer ifrån i så fall? dessa enorma mängder blod som de har kommit fram till har blötts ut i hennes säng. Om något droppe blod har spillts eller inte tror jag inte har någon betydelse.
Citera
2014-01-10, 22:18
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Googla skillnad på på mord, dråp och vållande och återkom när du begriper att dråp är uppsåtligt och att vad som hänt efter döden är ointressant.

Behöver inte Googla det får du göra om du anser att du inte har insett vad det rör sig om.
Dråp kommer det inte att handla om det är ganska klart, men att försvaret kanske försöker det ser man prov på redan nu. Du får ta och separera lite då det gäller mord kontra dråp.

Det är inte helt ointressant för straffet griftefrid som kan ge honom ett par år extra. Så efter han avrättade henne då hon sov med ett skott i huvudet, så finns det intresse för mer straff-

'Dråp`?
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-10 kl. 22:20.
Citera
2014-01-10, 22:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Den kan lika gärna ha legat fullt synlig i vilket rum som helst, och då vara ett bevis på att FS ljuger.

Du kan ju inte sitta och hitta scenarion som får FS svar att stämma!
Visst. Det kan vem som helst göra. Det är åklagarens sak att visa hur det var och gick till.
Citera
2014-01-10, 22:20
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoffe68
Knappast? Vart tror du egentligen att hon har mördats? Tror inte du att hon har blivit mördad i sovrummet? Vad menar du att blodet kommer ifrån i så fall? dessa enorma mängder blod som de har kommit fram till har blötts ut i hennes säng. Om något droppe blod har spillts eller inte tror jag inte har någon betydelse.
M har skjutits men det finns inga stänk och heller inga tecken på att det städats eller torkats av på brottsplats, och det har krimtekniker kommit fram till efter brottsplatsundersökning.
Citera
2014-01-10, 22:21
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:

Q kanske menar att en okänd GM suttit och väntat på att M skulle sluta blöda och därefter paketerat in M
Citera
2014-01-10, 22:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Polisen säger att inget blod droppades på golvet utanför sängen, eller har torkats upp. Så, hur gick det till? Hur rullade GM in kropp och madrass i presenningen utan att spilla en droppe?
Citera
2014-01-10, 22:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Q kanske menar att en okänd GM suttit och väntat på att M skulle sluta blöda och därefter paketerat in M
Nej, då hade likhunden markerat.
Citera
2014-01-10, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
M har skjutits men det finns inga stänk och heller inga tecken på att det städats eller torkats av på brottsplats, och det har krimtekniker kommit fram till efter brottsplatsundersökning.
Hon har skjutits liggande i sängen och blött kopiösa mängder rakt ner i madrassen. Sen inpaketerad i bäddmadrasser och inrullad i pressenning. Vad är det du inte förstår?
Citera
2014-01-10, 22:26
Avslutad
Citat:
Polisen säger att inget blod droppades på golvet utanför sängen, eller har torkats upp. Så, hur gick det till? Hur rullade GM in kropp och madrass i presenningen utan att spilla en droppe?
Eh, hon har blött mer hela sängen. Det är inte så att mordet inte sölat ner. Det är ju just att kroppen rullats in i madrasser o pressenning på plats i sängen som är det ena rimliga förfarandet. Vad håller du på med?
Citera
2014-01-10, 22:27
Medlem
Citat:

Ja du Quarrel. Det får du nog fråga FS om. Han har ju uppenbarligen lyckats med det. Och OM det inte är FS så har ju återigen någon uppenbarligen lyckats med det. Eller få höra nu. Vart någonstans har hon blivit mördad om inte i sovrummet? Jag är ingen expert men jag tror att det går att torka bort en droppe blod utan att det märks. En stor mängd blod är en helt annan sak.
Citera
2014-01-10, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Varför hänvisar du till JR:s förhör? Han säger ingenting om hur ofta FS rökte och hade han gjort det så hade det varit väldigt konstigt. För han har ingen aning om hur ofta FS rökte under den perioden. JR säger att FS umgås med "knarkare" som han uttrycker det, även detta tycker jag är konstigt formulerat. Han har ingen aning när det gäller den saken helt enkelt.

Och för att svara på din fråga till mig. Så rökte han (FS) omkring 2,3 ggr per år. Men det är fortfarande ingenting du kan utläsa av förhöret med JR.

Ok, vid vilka tillfällen var det?
Och hur ofta drack han öl då?
Äter han fortfarande värktabletter för sin påhittade vishplash-skada?
Citera
2014-01-10, 22:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Eh, hon har blött mer hela sängen. Det är inte så att mordet inte sölat ner. Det är ju just att kroppen rullats in i madrasser o pressenning på plats i sängen som är det ena rimliga förfarandet. Vad håller du på med?
Citat:
Ja du Quarrel. Det får du nog fråga FS om. Han har ju uppenbarligen lyckats med det. Och OM det inte är FS så har ju återigen någon uppenbarligen lyckats med det. Eller få höra nu. Vart någonstans har hon blivit mördad om inte i sovrummet? Jag är ingen expert men jag tror att det går att torka bort en droppe blod utan att det märks. En stor mängd blod är en helt annan sak.
Läs tråden. Här är en hypotes om hur det gick till: (FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid Och för det behövs ingen inpackning i presenning i sovrummet, oavsett vem som packade in kroppen. Den kan ha körts oinpackad hem till GM och packats in där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in