2014-01-10, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har inte varit inne i en slaktbod, men jag tror blod finns på golv och väggar där inne, inte begränsat till en knapp kvadratmeter på en möbel. Men om det är så det ser ut i en slaktbod så var min liknelse fel. Kan du beskriva hur man emballerar en svårt blödande kropp utan att det skvätter blod på golv och väggar, och att det inte ser avtorkat ut efteråt?

Ja det kan jag. Hon är skjuten i sängen och hon har haft ett snabbt förlopp vad det gäller avblödning. så du börjar naturligtvis att paketera kroppen efter att hon blött ut. Rulla in både kropp och madrass i en presening och gör ett stort paket. Viola!
Citera
2014-01-10, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är inte intressant i det här fallet. Och något annat än vad man anser i sin ansökan hos HD eller som Svenkvist har uttalat kommer inte att ske här.
Domstolen dömer det är korrekt, men om man inbillar sig att det handlar om dråp ska du ta och läsa HDs beslut en gång till.
Jag tror inte heller FS döms för dråp, men du vet inte vad du pratar om - igen.
HR har full möjlighet att döma för dråp, eftersom det liksom mord innehåller gärningsbeskrivningen FS har uppsåtligen berövat MJ livet, eller likartad formulering. Detta kan varken polis eller åklagare påverka. Däremot omfattar inte gärningsbeskrivningen culpöst dödande.
Citera
2014-01-10, 22:07
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Advokaten: "Inte säkert att det är mord"
Ex-sambons advokat, Michael Hansson, ifrågasätter både kulhålet i sovrummet och att det faktiskt handlar om ett mord. ………
– Det är inte alls säkert, säger han.

http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.2712753-advokaten-inte-sakert-att-det-ar-mord-

Han ska gå på de två justitierådens linje, och det ska bli högst intressant om han kan finta 3 kvinnliga hovrättsråd med trams.

Mycket saklig och verklighetstrogen rapportering.
Hedin rapporterar från SR
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=5752320

Hur tänkte han här Hansson? Inte mord? Ändå dumpad och inpackad i skogen och en gm som ränner runt med henne mobil?
CirkusHansson liknar Bodens advokat. Och inget förvånar längre i tramsframställandet från försvarshåll.

Alla tre experterna talar om att hon har blivit skjuten i huvudet. Så adios Hansson.

Men vad menar du?

Dömer kvinnliga domare efter hur deras f*tta befinner sig i dagsläget eller dömer de efter hur lagboken ser ut?

Om nu det skulle visa sig att kvinnliga domare dömer efter könet så vete fan om det är tillrådligt att ha det genuset representerat i domarkåren alls.
Citera
2014-01-10, 22:08
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leyland
Röker han endast två gånger varje år?

Varför hänvisar du till JR:s förhör? Han säger ingenting om hur ofta FS rökte och hade han gjort det så hade det varit väldigt konstigt. För han har ingen aning om hur ofta FS rökte under den perioden. JR säger att FS umgås med "knarkare" som han uttrycker det, även detta tycker jag är konstigt formulerat. Han har ingen aning när det gäller den saken helt enkelt.

Och för att svara på din fråga till mig. Så rökte han (FS) omkring 2,3 ggr per år. Men det är fortfarande ingenting du kan utläsa av förhöret med JR.
Citera
2014-01-10, 22:09
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Det var du som sa att FS hade motiv. Jag hävdar att det kan ha varit en olycka. Vad var motivet?
En olycka där FS varit inblandad?
Citera
2014-01-10, 22:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoffe68
Ja det kan jag. Hon är skjuten i sängen och hon har haft ett snabbt förlopp vad det gäller avblödning. så du börjar naturligtvis att paketera kroppen efter att hon blött ut. Rulla in både kropp och madrass i en presening och gör ett stort paket. Viola!
Utan att spilla en droppe blod på golvet, eller torka upp efteråt? Knappast.
Citera
2014-01-10, 22:10
Bannlyst
Citat:
Det är inte intressant i det här fallet. Och något annat än vad man anser i sin ansökan hos HD eller som Svenkvist har uttalat kommer inte att ske här.
Domstolen dömer det är korrekt, men om man inbillar sig att det handlar om dråp ska du ta och läsa HDs beslut en gång till.

Mord innefattar planering, det är vad man uttalat finns i detta fallet. En viss planering. Och uppsåt.

Nej, inte dråp utan mord, en viss planering, han har smygit sig in i hennes sovrum när hon somnat.
Gått tyst fram till sängen och satt pistolmynningen i nacken och tryckt av.
Vinkeln gjorde att rekylen fick handen att svullna.
Citera
2014-01-10, 22:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
En olycka där FS varit inblandad?
Försök inte komma undan frågan, vad var FS motiv?
Citera
2014-01-10, 22:12
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag tror inte heller FS döms för dråp, men du vet inte vad du pratar om - igen.
HR har full möjlighet att döma för dråp, eftersom det liksom mord innehåller gärningsbeskrivningen FS har uppsåtligen berövat MJ livet, eller likartad formulering. Detta kan varken polis eller åklagare påverka. Däremot omfattar inte gärningsbeskrivningen culpöst dödande.

HR kan fria Fredrik om dom anser att det föreligger, så det där tramset du håller på med är ovidkommande i sakfrågan. Fattar du inte att det är mord? I så fall ska du nog se på fall där dråp kan föreligga. Sen ska du även läsa HDs beslut och speciellt det stycket du verkar ha missat då det gäller frågan om en olycka.
Citera
2014-01-10, 22:15
Bannlyst
Citat:
HR kan fria Fredrik om dom anser att det föreligger, så det där tramset du håller på med är ovidkommande i sakfrågan. Fattar du inte att det är mord? I så fall ska du nog se på fall där dråp kan föreligga. Sen ska du även läsa HDs beslut och speciellt det stycket du verkar ha missat då det gäller frågan om en olycka.
Googla skillnad på på mord, dråp och vållande och återkom när du begriper att dråp är uppsåtligt och att vad som hänt efter döden är ointressant.
Citera
2014-01-10, 22:16
Avslutad
Citat:
Nej, men den kan ha legat där, och det skulle i så fall förklara FS svar.
Den kan lika gärna ha legat fullt synlig i vilket rum som helst, och då vara ett bevis på att FS ljuger.

Du kan ju inte sitta och hitta scenarion som får FS svar att stämma!
Citera
2014-01-10, 22:17
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Försök inte komma undan frågan, vad var FS motiv?
Hämnd förståss! I vredesmod!
Så...vad har en eventuell GM för motiv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in