2014-01-10, 09:01
Medlem
DrKovskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svamphora
Läs tidigare inlägg, guldfisk minne.

Legalisering av cannabis kommer leda till grupper som vill ha ecstasy lagligt, i sin tur vill ha kokain, benzo och heroin.

Du är ju trög i huvudet av allt rökande.
Det kan inte vara så att han köpte Mephedrone av sin säljare för säljaren tjänar mer på att sälja det än cannabis? Alkohol leder också till att folk dör men den är laglig så det är ju ett undantag?
Kan du med handen på hjärtat säga att du har ifrågasatt dagens lagar? Jag kan säga att jag har ifrågasatt dagens lagar och jag ifrågasätter även de åsikter jag har idag. Jag kan ifrågasätta mig själv och ändå komma till slutsatsen att jag tror jag har rätt. Du vet att du har rätt eller hur?
Citera
2014-01-10, 09:05
Medlem
Robows avatar
Legalisering= Förlorad inkomst
Citera
2014-01-10, 09:11
Medlem
Citat:
DrKovski är bara en hjärtvättad liten snorunge som skitar ner tråden med 'korrekt benämning av pundare' och annat icke relaterat, sedan kallas folk som står emot droger 'extremist', 'troll' 'bakvänd' m.m

Det är lugnt du växer upp snart och inser att cannabis är inte fred på jorden, eller kommer lösa någonting alls i samhället.

Ärligt talat Svampen (aka Svamphora), lägg av med dina fördomar mot folk och ad homiem argument. Det är osmickrande och hör inte hit
Citera
2014-01-10, 09:14
Medlem
Citat:
Läs tidigare inlägg, guldfisk minne.

Legalisering av cannabis kommer leda till grupper som vill ha ecstasy lagligt, i sin tur vill ha kokain, benzo och heroin.

Du är ju trög i huvudet av allt rökande.

Hur ska man någonsin kunna ta dig seriöst om du ständigt ska komma med påhopp?
Angående din länkade artikel håller jag med om att det är hemskt! Däremot är just dessa fall extremt ovanliga. Tyvärr är det mer vanligt med död och våld inom alkoholkategorin, vilket vi blundar för. Media framställer gärna dessa fall som du länkade.

Jag vill be dig ta en riktig tankeställare. Har du verkligen lärt dig tillräckligt om cannabis? Eller bildade du dina argument efter att din lärare förklarade för dig att cannabis är farligt? Allt man läser är inte sant, min vän, och speciellt inte det som är statligt utformat.

Det verkar också som att du tror att alla cannabisrökare är lata och tröga. Jag har rökt i snart femton år. Jag har jobb och familj. Om du undrar hur mycket jag röker kan jag ge dig svaret 2-3 gånger i månaden.

Jag önskar dig en god morgon!
Senast redigerad av mrseabeach 2014-01-10 kl. 09:25.
Citera
2014-01-10, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robow
Legalisering= Förlorad inkomst

Utveckla gärna!
Citera
2014-01-10, 10:23
Medlem
DrKovskis avatar
"Drog" och "knark" är inte ord för "dålig drog". Glöm inte att alkohol är en drog den med, minst lika mycket som cannabis. När ni skriver något som är för förbud prova att byta ut orden "drog", "knark", och cannabis mot alkohol och se om det stämmer lika bra då enligt er.
Senast redigerad av DrKovski 2014-01-10 kl. 10:25.
Citera
2014-01-10, 10:39
Medlem
Shamashs avatar
Svamphora, undviker du frågor för du inte kan belägga dina påståenden eller?
Du tror väl inte någon tar dig på allvar när du påstår saker utan att belägga dem med källor?
Citera
2014-01-10, 10:48
Medlem
DrKovskis avatar
Citat:
Folk skaffar vapen för att använda dom eller hota att använda dom?
Du är emot amerikas 2nd ammendment, men står för cannabislegalisering? Du är ju dum i huvudet och erkänner gång på gång att du vill bara droga och inget annat.

Måste ringa gubben som är intresserad i vikinghistoria och äger katapulter, gamla kanoner och vikingsvärd och säga åt han att göra bort med sina farliga grejer och börja röka knark istället.

Frihet i en knarkares ögon

Citat:
Du kan inte jämställa USA med sverige på något vis, hoppas du vet det, sedan har du ju aldrig satt foten I amerika så du vet ju NADA om hur det ser ut där. Amerika håller förövrigt på att gå ner i toaletten och cannabis har sin roll i det också

Det passade att jämföra med USA denna gången?
Försök inte förolämpa mig för det fungerar inte. Håll diskussionen på en mogen nivå om du ska övertala någon.
Citera
2014-01-10, 11:31
Medlem
Citat:
http://www.independent.co.uk/student/news/student-home-from-university-cut-off-his-own-penis-and-stabbed-his-mother-while-high-on-mephedrone-9 049219.html

Kille tar Mephedrone, skär av sin egna kuk och knivhugger sin egna morsa

Droger skadar ingen

http://www.youtube.com/watch?v=krxVNUwfaQs

Kolla den videon och lugna ner dig lite istället! shitapple
Citera
2014-01-10, 11:37
Medlem
DrKovskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livsfarligt
http://www.youtube.com/watch?v=krxVNUwfaQs

Kolla den videon och lugna ner dig lite istället! shitapple
http://i.imgur.com/T3k566W.gif
Trailer park boys <3
Citera
2014-01-10, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKovski
http://i.imgur.com/T3k566W.gif
Trailer park boys <3

Ett av de roligaste avsnitten av SP Randy är en fantastisk karaktär!
Dock inte mkt som slår TPB i "rätt" tillstånd!

Förresten sett deras "nya" som kom för typ 2 år sen? "The drunk and on drugs happy fun time hour" eller nått sånt. Väldigt speciell
Citera
2014-01-10, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livsfarligt
Förresten sett deras "nya" som kom för typ 2 år sen? "The drunk and on drugs happy fun time hour" eller nått sånt. Väldigt speciell

Jag har sett allt som har med TPB att göra, så sköna karaktärer. Håller på att ta mig igenom alla säsonger för andra gången just nu haha <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in