2014-01-10, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nej, iallafall inte officiellt.. Det var chefen själv som fick en magkänsla när hon såg huset, sa hon.

Enl rykten på byn kontaktades chefen av ett medium som hade angivit vissa parametrar som stämde in på det gula huset. Därav "magkänslan".
Citera
2014-01-10, 09:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangera
Enl rykten på byn kontaktades chefen av ett medium som hade angivit vissa parametrar som stämde in på det gula huset. Därav "magkänslan".
Mer än rykten på byn, sid 58:
Citat:
[M-LL] har tidigare kontaktats av ett synskt media [AP] från Gällivare och hennes bilder är att flickan skall finns i Ett slitet gult ruckel till hus, i ett tallhedsområde, där taggtråd, elektiska ledningar finns.
Huset kan eventuellt vara en ladugård.
Där kroppen finns skall det vara mörker, flickan skall vara bragt om livet eller finnas sövd.
Citera
2014-01-10, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jaha? Ni får väl diskutera vad ni vill angående detta mord, liksom jag.
Ja! Det är meningen med Flashback tycker jag. FB-forumet har blivit en plats där kan svenska folket ganska olika beslut som fattas i samhället.
Citera
2014-01-10, 09:17
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Det sägs att hennes död inte var ögonblicklig utan utdragen. Och om hunden nu markerade vid blodet så bör blodet komma från en död person då den var tränad för att markera på just detta. I min teori lever VB när han plockar upp henne i bilen. Var han har ihjäl henne är omöjligt att veta.
Jag har svårt att se att ett utdraget förlopp skett i lägenheten just på grund av bristen på spår men ingenting är väl omöjligt?

Ja, det kan vara en rimlig teori.
Citera
2014-01-10, 09:40
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det funkar för mig. Man måste vara inloggad på FB för att se hans FB.
Jag klickade på hans profilbild och bläddrade mellan hans foto. Det var några foto som han hade kamouflage kläder på sig med dolt ansikte. Är han med gänget låtsaskrigare?

Oki. Jag finns inte på FB, det förklarar saken. Har han kamou-kläder och är polare med KJ kan vi utgå ifrån att han är airsoft.
Citera
2014-01-10, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Antagligen därför att datum för det inte är fastställt än. Och är du nyfiken så får du vara det tills då.

FUP s.97

A*na-K*rin berättade att hon och hennes kille M*ttias B*cklund åkte med bil och parkerade
vid det gula huset. Det var vid kl 15.00 Söndag den 12 Maj.

A*na-K*rin berättade att dem såg en kille i övre 30 års åldern gående på vägen vid huset.
Hon tänkte vad det var för en kuf, han hade fritidskläder och var påklädd med tanke på vädret.
Han såg ovårdad ut, skäggig och hade kamera och ryggsäck.

Den killen var även vid Mjösjöfortet och stod vid deras bil och fotade, när A*n-K*rin kom till
bilen så gick killen iväg.
Det var vid kl 16:30

EDIT;Vet vi vilket mobilnummer som ME var tillgänglig på under söken, han var chef för gruppcheferna och det var till honom som de rapporterade in när de var klara med sitt sökområde. Jag vill veta numret, jag vill också veta om det numret finns i FUP i de samtalslistor som angår KJ mobiltelefon.

ME har den här statusen på sin Facebook.

Vilket sorts mobilnummer har du?
072
Anna karin och hennes kille borde känna igen honom om de ser hans foto. Beskrivningen pekar mycket åt ME. Har hon FB som man kan skicka en MEs bild med ett meddelande till henne?
Citera
2014-01-10, 09:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Anna karin och hennes kille borde känna igen honom om de ser hans foto. Beskrivningen pekar mycket åt ME. Har hon FB som man kan skicka en MEs bild med ett meddelande till henne?
Ett utmärkt sätt att förstöra ett vittnesmål på. Det finns anledning till att det förekommer fotokonfrontationer där vittnet får flera bilder att välja mellan.
Citera
2014-01-10, 10:35
Medlem
findays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Har tillsammans med några lagt åtskilliga timmar och gjort flera tester på plats både med samma telefon som VB hade, samt ytterligare några mobiler. LG-610, Samsung Galaxy 2 & 3, Iphone 4 samt Samsung Galaxy Express.

Nej, vi mätte inte i lägenheten av naturliga skäl - men väldigt nära. Själv har jag rätt långt från en basstation och jag har bra 4G-täckning när telefonen ligger på botten av badkaret, utan vatten givetvis. 800 m från mobilmasten, antennen riktad närpå rakt mot bostaden, flera överlappande 3G-celler. Närapå perfekta förhållanden. Inte en enda gång, har någon av telefonerna växlat ner till 2G förutom just i 'Grubban'.

Vad är sannolikheten för det? MrFold?

Läs på om vilka parametrar som styr en handover 2G/3G:
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Men har du inte gjort tester inuti lägenheten är fortfarande testet värdelöst, om du hållit på något med testning tidigare skulle du veta det.
Man kan inte göra tester utan samma förutsättningar, det är grunden för all testning.
Har man aldrig hållit på med seriös testning så blir det lätt så.

Innan du drar växlar på testningarna se till att göra dom rätt!
Citera
2014-01-10, 10:43
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finday
Men har du inte gjort tester inuti lägenheten är fortfarande testet värdelöst, om du hållit på något med testning tidigare skulle du veta det.
Man kan inte göra tester utan samma förutsättningar, det är grunden för all testning.
Har man aldrig hållit på med seriös testning så blir det lätt så.

Innan du drar växlar på testningarna se till att göra dom rätt!

Alltså 3G/2G-växlingstest är helt värdelöst generellt, då det händer ibland oavsett läge/position.
Citera
2014-01-10, 10:47
Medlem
findays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Alltså 3G/2G-växlingstest är helt värdelöst generellt, då det händer ibland oavsett läge/position.
Ja, jag kan ha två telefoner bredvid varandra och en står på 2G och den andra på 3G, bor centralt så borde inte ha något problem, full täckning på ena telefonen svag signal på den andra.
Citera
2014-01-10, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ett utmärkt sätt att förstöra ett vittnesmål på. Det finns anledning till att det förekommer fotokonfrontationer där vittnet får flera bilder att välja mellan.
Ja, men om polisen inte gjort/gör fotokonfrontation med vittnet, då, förstör man inget.
Citera
2014-01-10, 11:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, men om polisen inte gjort/gör fotokonfrontation med vittnet, då, förstör man inget.
Men det är bättre att polisen gör fotokonfrontation, tipsa advokaten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in