2014-01-09, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Sammanfattar mina tankar mycket bra. Vadå, äter Bosh, Wade och LBJ upp cap space?

Har du någon exakt siffra på vad han hade per år i Bulls? Var väl ungefär 17milj. dollar kvar de skulle betala honom om jag minns rätt? Hur som känns det som att han måste sänka sig en bit ifall han vill vara kvar i NBA överhuvudtaget? Eller kan lag som förväntas lossa mycket pengar tänkas vilja ha honom? Och vilka klubbar skulle detta isf kunna vara? Mina tankar gick till Lakers (Pau) och TWolves (Love) men dessa satsar ju rimligtvis på free agents nästa år istället?

Tror han går på runt $15m/år. Skulle säga att runt 10 mille är ganska rimligt.
Memphis funderar ju på att byta bort Z-bo, så det är väl inte helt omöjligt att de ersätter honom med Boozer.
Toronto kanske?
2014-01-09, 17:50
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawb
Tror han går på runt $15m/år. Skulle säga att runt 10 mille är ganska rimligt.
Memphis funderar ju på att byta bort Z-bo, så det är väl inte helt omöjligt att de ersätter honom med Boozer.
Toronto kanske?

Inte helt omöjligt, de fick väl loss en del iom att de tradeade bort Gay? Men det kanske jämnade ut sig med det man fick istället? Dock har ju Toronto onekligen gått bra på senaste tiden så de kanske tycker det är läge att satsa än mer
2014-01-09, 19:44
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Vilken jävla tråkig säsong det varit hittills, kan dom inte skita i en tredjedel av säsongen så vi får play offs asap?

Varför jag redan är trött på denna säsong:

Värdelöst east där jag trodde Brooklyn och Knicks skulle vara konkurrenskraftiga.

Så jävla mycket skador, synd att bra lag tappar viktiga spelare.

West är lite halvkul, tyvärr så är spurs och gänget bra nu, men när Miami kommer och knackar på dörren viker dessa lag ner sig direkt.

Pacers är hotet mot Miami men jag är rädd att man redan kört slut på sig själva, att förlora mot Miami när James är borta är väldigt avtändande.

Vad som är kul med denna säsongen?

Portland, Demarcus Cousins. Mer än så kommer jag inte på som varit direkt häftigt.

Det tråkigaste av allt är ju att så många klassiska lag är urusla i år.
2014-01-09, 21:08
Medlem
Citat:
Inte helt omöjligt, de fick väl loss en del iom att de tradeade bort Gay? Men det kanske jämnade ut sig med det man fick istället? Dock har ju Toronto onekligen gått bra på senaste tiden så de kanske tycker det är läge att satsa än mer
Tror de har en hel del att spendera, och precis som du säger så går det rätt bra för dem och vore inte helt fel att satsa på Boozer som har 15p/9rb som average den här säsongen.

Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Vilken jävla tråkig säsong det varit hittills, kan dom inte skita i en tredjedel av säsongen så vi får play offs asap?

Värdelöst east där jag trodde Brooklyn och Knicks skulle vara konkurrenskraftiga.

West är lite halvkul, tyvärr så är spurs och gänget bra nu, men när Miami kommer och knackar på dörren viker dessa lag ner sig direkt.

Pacers är hotet mot Miami men jag är rädd att man redan kört slut på sig själva, att förlora mot Miami när James är borta är väldigt avtändande.

Portland, Demarcus Cousins. Mer än så kommer jag inte på som varit direkt häftigt.

Jadu, kan inte göra annat än att hålla med dig. Var så jävla taggad på att se Rose tillbaks i vad jag trodde skulle vara ett starkare EC, men ack så fel man hade..
2014-01-09, 22:23
Medlem
xenosans avatar
Och där försvann Bledsoe med, kul...
2014-01-09, 23:14
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield

Att Nets och Knicks sugit kan jag inte förneka, men att alla lag viker ner sig för Heat? Nja. West visade ju fortfarande att man är en contester när GSW kunde vinna utan större problem och Portland föll på ett sista minuten skott från Bosh, så skulle inte säga att det gått smärtfritt. Lag som OKC och Spurs bävar jag för, särskilt med tanke på att jag tycker vi har haft problem med ojämnhet emellanåt och slarvat bort till synes lätta matcher. Pacers är det enda riktiga hotet mot Heat i east, det köper jag, och de har ett gäng starka spelare. Dock tror jag att de förlorar på att bänken inte är den vassaste, vem är bra där liksom, Scola?
2014-01-10, 07:31
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Att Nets och Knicks sugit kan jag inte förneka, men att alla lag viker ner sig för Heat? Nja. West visade ju fortfarande att man är en contester när GSW kunde vinna utan större problem och Portland föll på ett sista minuten skott från Bosh, så skulle inte säga att det gått smärtfritt. Lag som OKC och Spurs bävar jag för, särskilt med tanke på att jag tycker vi har haft problem med ojämnhet emellanåt och slarvat bort till synes lätta matcher. Pacers är det enda riktiga hotet mot Heat i east, det köper jag, och de har ett gäng starka spelare. Dock tror jag att de förlorar på att bänken inte är den vassaste, vem är bra där liksom, Scola?

Danny Granger är ju faktiskt en spelare som bara kommer bli bättre ju längre säsongen går, han har ju 20 ppg i sig och är en föredetta all-star så där man pacers lite kapital. Jag ser iaf OKC som bästa laget i west när westbrook kommer tillbaka. Portland har nog gjort sitt, de kommer fortsätta gå bra men inte west finals, det är OKC mot spurs, GSW eller kanske clippers för mig.
2014-01-10, 08:17
Medlem
Kendall Marshall baby!
2014-01-11, 02:27
Medlem
är det 8 lag ifrån varje serie som går vidare till slutspel? vilka får då möta vilka? fattar inte nba seriesystemet så skulle va schysst om någon förklarade lite.
2014-01-11, 06:11
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amrabat
är det 8 lag ifrån varje serie som går vidare till slutspel? vilka får då möta vilka? fattar inte nba seriesystemet så skulle va schysst om någon förklarade lite.

8 bästa i east och 8 bästa i west möts internt i ett slutspel.

1an möter 8an.
2an möter 7an.
3 möter 6an.
osv..

Sen i varje conference blir det en final, vinnarna av east och vinnarna av west ställs då mot varandra i en final som går i bäst av 7 matcher.

Tyvärr är West en mycket starkare division än East vilket leder till att east slutspelen på senare tid varit väldigt intetsägande och tråkiga medan West är det mer heta matcher och spänning.
2014-01-11, 06:55
Medlem
jrue holiday stress fracture, fuck me.
2014-01-11, 12:52
Medlem
Varför hade Heat och Nets sina smeknamn på tröjorna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in