2014-01-07, 17:10
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear
Rose likaså. Men tyvärr var det ju inte realistiskt att vinna ett championship så som det såg ut nu, iom att Boozer kommer bli amnestyad oavsett efter säsongen också. Tycker de gör rätt som gör en nysatsning även om Deng var en stor favorit.

Har Bobcats pick, Sacramentos pick samt Real Madrids MVP som bör komma till kommande säsong. Waivea Bynum och amnesty på Booz cruise så har vi lite cap room men antagligen inte tillräckligt för Love eller någon annan beast..

Tror man får loss 16,7 på booze och sen är det väl 6 på bynum? Så det är ju faktiskt en hel del man får loss, dock har ja inte koll på Loves lönesituation nästa år, vet inte vad hans max är?
2014-01-07, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri
Tror man får loss 16,7 på booze och sen är det väl 6 på bynum? Så det är ju faktiskt en hel del man får loss, dock har ja inte koll på Loves lönesituation nästa år, vet inte vad hans max är?

Näe, man får bort 6 miljoner i år om man waivar honom men traden sparar Bulls inget på fram tills nästa år då både Bynum och Dengs kontrakt är expirers.
2014-01-07, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawb
Är det inte snack om att han ska spela i D-league först? Tror jag läste det för nån vecka sen.

Precis, det jag gjorde min gissning på.. om han lirar där nu så är han ju inte långt ifrån att vara tillbaka.
2014-01-07, 17:46
Medlem
DropoutBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri

Grejen är dock att de redan är över luxury tax och alla kontrakt blir ju dyrare för varje år så dom kommer inte vara långt under max. Dessutom är det stor nackdel att vara över luxury tax två år i rad så jag gissar att nästa år kommer bli väldigt mediokert från Bulls för att sen satsa stenhårt på free agency osv inför 2015/2016-säsongen
2014-01-08, 09:01
Medlem
Rotselleris avatar
Ganska sjuka stat lines ikväll, Kevin Durant, Lillard, David Lee, Demarcus, Haywood. Fortfarande ingen 50 poängsmatch än dock men lär väl bli kevin durant som tar den första. Saknar de gamla goda tiderna med AI och Vince, den eastern finals var inte att leka med när de båda gick lös.
2014-01-08, 21:16
Medlem
Citat:
Två 2nd round och ett 1st pick från Sacramento. Vilket år är Kings pick någon som vet? Finns ju noll chans att det är årets tyvärr

Sen har väl Bulls ett 1st pick från Bobcats som borde komma i spel snart?

Det är en protected 1-12 pick till årets draft så dom lär inte få den iår.
2014-01-08, 22:06
Medlem
KickAss-1337s avatar
Spännande med Boozer, vart kommer han hamna tro?
2014-01-08, 23:56
Medlem
DropoutBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacar
Det är en protected 1-12 pick till årets draft så dom lär inte få den iår.

Men unprotected nästa år? För bra för att vara sant isf.

Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Spännande med Boozer, vart kommer han hamna tro?

Bra fråga, ska bli intressant som sagt. Han har gått ner sig en del men kan fortfarande vara en tillgång för många lag när han väl har ett rimligt kontrakt.
2014-01-09, 00:24
Medlem
Nej tror den var protected typ 2 eller 3 år framåt sen går den över till en 2nd pick.

2014 first round draft pick from Sacramento
Sacramento's 1st round pick to Chicago via Cleveland protected for selections 1-12 in 2014, 1-10 in 2015, 1-10 in 2016 or 1-10 in 2017; if Sacramento has not conveyed a 1st round pick to Chicago via Cleveland by 2017, then Sacramento will instead convey its 2017 2nd round pick to Chicago via Cleveland protected for selections 56-60 (if this pick falls within its protected range and is therefore not conveyed, then Sacramento's obligation to Chicago via Cleveland will be extinguished) [Cleveland-Sacramento, 6/30/2011 and then Chicago-Cleveland, 1/7/2014]
Senast redigerad av Jacar 2014-01-09 kl. 00:29.
2014-01-09, 08:15
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Bra fråga, ska bli intressant som sagt. Han har gått ner sig en del men kan fortfarande vara en tillgång för många lag när han väl har ett rimligt kontrakt.

Har inte följts Bulls i princip något alls under säsongen men när man läser runt lite så verkar det vara fallet, ja. Ang. hans kontrakt verkar det ju ha ätit upp stora delar av Bulls cap space så är det troligt att han går med på ett mycket sämre? Tänkte i början av säsongen att han hade passat i Heat annars å andra sidan har vi så passa många forwards att vi borde satsa på annat istället
2014-01-09, 14:12
Medlem
DropoutBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Har inte följts Bulls i princip något alls under säsongen men när man läser runt lite så verkar det vara fallet, ja. Ang. hans kontrakt verkar det ju ha ätit upp stora delar av Bulls cap space så är det troligt att han går med på ett mycket sämre? Tänkte i början av säsongen att han hade passat i Heat annars å andra sidan har vi så passa många forwards att vi borde satsa på annat istället

Han vill nog spela i miami, championship contenders + hans familj lever där om jag inte minns fel. Dock kommer det inte hända så länge ni inte tappar någon av big three så ni får cap space samt att han måste sänka sina lönekrav en del för att miami ska vilja satsa på en gammal spelare som är på nedgång.
2014-01-09, 14:30
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Han vill nog spela i miami, championship contenders + hans familj lever där om jag inte minns fel. Dock kommer det inte hända så länge ni inte tappar någon av big three så ni får cap space samt att han måste sänka sina lönekrav en del för att miami ska vilja satsa på en gammal spelare som är på nedgång.

Sammanfattar mina tankar mycket bra. Vadå, äter Bosh, Wade och LBJ upp cap space?

Har du någon exakt siffra på vad han hade per år i Bulls? Var väl ungefär 17milj. dollar kvar de skulle betala honom om jag minns rätt? Hur som känns det som att han måste sänka sig en bit ifall han vill vara kvar i NBA överhuvudtaget? Eller kan lag som förväntas lossa mycket pengar tänkas vilja ha honom? Och vilka klubbar skulle detta isf kunna vara? Mina tankar gick till Lakers (Pau) och TWolves (Love) men dessa satsar ju rimligtvis på free agents nästa år istället?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in