Citat:
Ursprungligen postat av
Graflund
Tack för responsen! Nu får du räkna med lite följdfrågor

Vad tycker du om denna?
http://www.adlibris.com/se/bok/matematik-5000-kurs-1c-bla-larobok-9789127421608
Klarar jag av den? Finns på mitt lokala bibliotek och jag tänkte hämta ett exemplar efter jobbet om den rekommenderas. Vilka kapitel bör jag fokusera på? Skulle ta mig år att ta mig igenom den från första till sista sidan. Baserad på mitt resultat tänkte jag då.
Tack ännu en gång för hjälpen!
Matematik 5000 1c eller
Origo 1c är de som rekommenderas, vilken som är "bäst" glömmer jag alltid av. Om bara Matematik 5000 finns på ditt bibliotek och du inte vill köpa någon av dem förefaller valet tämligen klart.
Klarar av och klarar av... den ligger på jämförbar nivå med Ma A/Ma B enligt Lpf94, och du har ju tagit studenten och klarat av de två kurserna?
Ditt DTK-resultat är bra, och NOG likaså - 50 % är fullt godtagbart.
Således skulle jag råda dig att fokusera på aritmetik (de fyra räknesätten), algebra, funktionslära, geometri och statistik, vilket är vad uppgifterna i XYZ och KVA prövar. Fokusera på att lära dig reglerna och förstå hur det fungerar, snarare än att göra alla uppgifter i boken. Denna tråd finns till ditt förfogande om du behöver hjälp med att förstå hur matematiken fungerar. Utöver detta bör du även öva, åtminstone lite, på de gamla högskoleprovens kvantitativa uppgifter och självklart fråga om hjälp ifall att du inte förstår hur en ska göra.