2014-05-02, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
De ljuger om hans längd.

Det är en konspiration bror.
2014-05-02, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
Det är en konspiration bror.

haha, men det handlar om att NBA inte verkar bry sig om att ha officiella mätningar på spelarna. Durant är 6'9 utan skor, Taj är knappt 6'9 med skor.

Han är alltså exakt lika lång som Dwight Howard som oftast blir kallad 7ft.

De låter spelarna själv välja vad deras längd ska listas som.

Durant med skor är nästan 7ft alltså 213cm
2014-05-02, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
haha, men det handlar om att NBA inte verkar bry sig om att ha officiella mätningar på spelarna. Durant är 6'9 utan skor, Taj är knappt 6'9 med skor.

Han är alltså exakt lika lång som Dwight Howard som oftast blir kallad 7ft.

De låter spelarna själv välja vad deras längd ska listas som.

Durant med skor är nästan 7ft alltså 213cm

Ok, du verkar ha bättre koll än mig. Trodde inte man var så inofficiell i en värld där allt är superseriöst men där ser man. Det här borde ju då rimligtvis betyda att ingen vet hur mycket dom väger heller.

Hur lång är då Dirk?

Citat:
Känns ju inte så rimligt att ingen egentligen vet hur lång han är/att man mätt fel men vad vet jag.

Dirk är 2.13

http://www.basket4us.com/blog/wp-content/uploads/2012/05/kevin-durant.jpg

http://thatsenuff.com/wp-content/uploads/2011/05/Dirk-and-Kidd-shake-hands-Durant.jpg

KD ser ju inte ut att vara 7 cm kortare. Eller? Svårt att avgöra
Senast redigerad av spliffpatrullen 2014-05-02 kl. 02:21.
2014-05-02, 02:42
Medlem
Citat:
Ok, du verkar ha bättre koll än mig. Trodde inte man var så inofficiell i en värld där allt är superseriöst men där ser man. Det här borde ju då rimligtvis betyda att ingen vet hur mycket dom väger heller.

Hur lång är då Dirk?

I europiska ligorna verkar de vara mer seriösa med att ha mätningar och oftast utan skor. Och enligt Draftexpress finns det tre mätningar från Europa på Dirk som är listade under.

Han kom vid 20 års åldern till NBA så jag skulle gissa på att dessa troligen är tagna under hans tre år i tyska andra ligan så när han var mellan 16-19 år.

Detta är utan skor alltså, så med skor är han nästan 7'1.

Citat:
Dirk Nowitzki was listed at 2.08 Meters, 2.11 Meters, 2.12 Meters(6’10”, 6’11” and 6‘11 ½”) in Europe and he seems at least that tall

http://www.draftexpress.com#ixzz30Vvfunt4
2014-05-02, 10:18
Medlem
ManUnitedFans avatar
Här står KD bredvid Greg Oden 7'1
http://halestormsports.com/wp-content/uploads/2011/06/durantandoden.jpg

Och här i Team USA
http://www.naturalheightgrowth.com/wp-content/uploads/2012/08/USA_Dream_Team_2012_Olympic_Basketball_Wallpaper.p ng

På den senare ser man att Durant är längre än Kevin Love står listad som 6'10 eller 6'11, och ser inte ut att vara mycket kortare än Tyson Chandler 7'1. Samma kan sägas om första bilden.
2014-05-02, 19:33
Bannlyst
Det intressanta med Donald Sterlings rasistiska kommentarer är att judisk mainstreammedia inte nämner det för vad det är, d.v.s judisk rasism. För att komma åt de uttalanden där han rättfärdigar sina ståndpunkter med att man "behandlar svarta som hundar i Israel" så måste man söka sig utanför mainstreammedias rapportering. Ingen utav medierna rapporterar heller om att Sterling faktiskt är jude och att hans riktiga namn i själva fallet är Donald Tolowitz. Nu försöker judisk media istället inbilla sina läsare att det rör sig om vit rasism genom att tona ned allt som ger antydan till att det faktiskt rör sig om judisk rasism.
2014-05-02, 21:40
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abraham.Foxman
Det intressanta med Donald Sterlings rasistiska kommentarer är att judisk mainstreammedia inte nämner det för vad det är, d.v.s judisk rasism. För att komma åt de uttalanden där han rättfärdigar sina ståndpunkter med att man "behandlar svarta som hundar i Israel" så måste man söka sig utanför mainstreammedias rapportering. Ingen utav medierna rapporterar heller om att Sterling faktiskt är jude och att hans riktiga namn i själva fallet är Donald Tolowitz. Nu försöker judisk media istället inbilla sina läsare att det rör sig om vit rasism genom att tona ned allt som ger antydan till att det faktiskt rör sig om judisk rasism.

Kan du inte knalla tillbaka till något skönt konspirationsteori-forum?

1. Rasism är rasism, skit samma mot vem från vem.
2. Om jag inte har blivit färgblind så är Sterling rätt vit.

Lite mer ontopic: Asså helt jävla sjukt att alla serier i west går till minst 6 matcher, tycker verkligen det här cementerar wests överlägsenhet.
2014-05-02, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManUnitedFan
Här står KD bredvid Greg Oden 7'1
http://halestormsports.com/wp-content/uploads/2011/06/durantandoden.jpg

Och här i Team USA
http://www.naturalheightgrowth.com/wp-content/uploads/2012/08/USA_Dream_Team_2012_Olympic_Basketball_Wallpaper.p ng

På den senare ser man att Durant är längre än Kevin Love står listad som 6'10 eller 6'11, och ser inte ut att vara mycket kortare än Tyson Chandler 7'1. Samma kan sägas om första bilden.
Greg Oden 6'11 fast med ett wingspan på 7' 4.25"
Kevin Love är 6' 7.75" utan skor (typ 204cm)
Tyson Chandler 6'11.5" utan skor (typ 211cm)

Så som du bevisar så suger NBA på att mäta spelarna vilket suger.

Man får lita på draft combines men nackdelen är att kommer man in när man är 18-19 år så kan man ha växt en del fram tills 21 år. Typ Paul George.

Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri
Kan du inte knalla tillbaka till något skönt konspirationsteori-forum?

1. Rasism är rasism, skit samma mot vem från vem.
2. Om jag inte har blivit färgblind så är Sterling rätt vit.

Lite mer ontopic: Asså helt jävla sjukt att alla serier i west går till minst 6 matcher, tycker verkligen det här cementerar wests överlägsenhet.

Jupp, frågan är om Clippers serien skulle varit slut snabbare utan all turbulens runt Sterling. Jag tror GSW skulle tagit hem det här om Bogut var skadefri, alltså även om Sterling skitet inte kommit till ytan.

Även fast Curry varit fucking awesome så måste jag säga att Iggy har lätt varit deras viktigaste spelare, han har sjuk påverkan på resultatet. Tycker han borde varit en större utmanare till DPOY i år.
Senast redigerad av MockDraft 2014-05-02 kl. 22:31.
2014-05-02, 23:01
Medlem
ManUnitedFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
Greg Oden 6'11 fast med ett wingspan på 7' 4.25"
Kevin Love är 6' 7.75" utan skor (typ 204cm)
Tyson Chandler 6'11.5" utan skor (typ 211cm)

Så som du bevisar så suger NBA på att mäta spelarna vilket suger.

Man får lita på draft combines men nackdelen är att kommer man in när man är 18-19 år så kan man ha växt en del fram tills 21 år. Typ Paul George.

Jupp, frågan är om Clippers serien skulle varit slut snabbare utan all turbulens runt Sterling. Jag tror GSW skulle tagit hem det här om Bogut var skadefri, alltså även om Sterling skitet inte kommit till ytan.

Även fast Curry varit fucking awesome så måste jag säga att Iggy har lätt varit deras viktigaste spelare, han har sjuk påverkan på resultatet. Tycker han borde varit en större utmanare till DPOY i år.

Paul George är ett perfekt exempel på att man kan växa efter 18-19 tror dessutom att KD gjort det. Många säger även att Kevin Garnett är en Seven footer.

Håller med om att Iggy har varit grymt bra. En av ligans mest underskattade spelare.
2014-05-02, 23:33
Medlem
Citat:
Paul George är ett perfekt exempel på att man kan växa efter 18-19 tror dessutom att KD gjort det. Många säger även att Kevin Garnett är en Seven footer.

Håller med om att Iggy har varit grymt bra. En av ligans mest underskattade spelare.

Jag är 189 cm i mitt pass när jag var 22, nu är jag 191 (mätte mig på polisstationen). Rätt sjukt. Så visst går det.

Så, hur lång är då KD utan skor? 210?
2014-05-02, 23:45
Medlem
Citat:

Han är 6'11 utan skor, så visst är han 7ft med skor.

Men då är mätningen från när han var runt 18 år så han kan ha växt 2-3 cm till.
2014-05-02, 23:49
Medlem
Citat:
Jag är 189 cm i mitt pass när jag var 22, nu är jag 191 (mätte mig på polisstationen). Rätt sjukt. Så visst går det.

Så, hur lång är då KD utan skor? 210?

Att växa efter 22 år har jag aldrig hört, är det möjligt att du gjorde något misstag? när jag fixa mitt pass vilket måste ha varit 4 år sedan lät de mig mäta mig själv och fylla på allt utan någon kontroll.

Vet att mina egna mätningar alltid skiljer sig från när systern på skolan brukade mäta mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in