2014-01-09, 12:35
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo
Jag har inte hört något annat om att folk tjatar som fan om det, har du någon länk eller dylikt där någon Cipsoft medlem eller någon annan trolig källa har sagt sitt?
det finns en tråd på en board där man ger förslag på förbättringar, och den tråden är cplång och har därför en speciell titel, något som gör att cip ska kolla på det. men det har även tråden om key rings (en nyckelring för just nycklar, inte någon efterbliven op bp). bara för man har den statusen betyder det inte att cip pratar om det

det kommer inte komma en ny server. det finns ingen anledning till att starta en värld man aldrig patchar. utan den kommer bli förstörd förr eller senare med
Citera
2014-01-09, 14:04
Medlem
Craban har även sagt på sin twitter att de håller på och arbetar på förslaget om att slå ihop servrar.
Så det verkar faktiskt vara på G.

/Josef
Citera
2014-01-09, 14:05
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosefB
Craban har även sagt på sin twitter att de håller på och arbetar på förslaget om att slå ihop servrar.
Så det verkar faktiskt vara på G.

/Josef
vad har slå ihop servar och att göra en oldschool server med varandra att göra?
Citera
2014-01-09, 14:07
Medlem
Hej_tjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
det finns en tråd på en board där man ger förslag på förbättringar, och den tråden är cplång och har därför en speciell titel, något som gör att cip ska kolla på det. men det har även tråden om key rings (en nyckelring för just nycklar, inte någon efterbliven op bp). bara för man har den statusen betyder det inte att cip pratar om det

det kommer inte komma en ny server. det finns ingen anledning till att starta en värld man aldrig patchar. utan den kommer bli förstörd förr eller senare med

Varför skulle det inte finnas en anledning till att göra en 7.4-7.6? Jag kan endast se fördelar, de får mycket mer spelare = mer pengar.
Citera
2014-01-09, 14:10
Medlem
Glubens avatar
Citat:
Vart fan är tibia på väg? http://4.ii.gl/HjhP4N.png

"Det var bättre förr"

Varför gör inte Tibia en oldschool server, 7.4 / 7.6 så de kan locka tillbaka deras gamla spelare? Eftersom jag tror tibia har riktigt svårt att locka nya spelare om man jämför med andra online spel. Så varför inte satsa på att få tillbaka en del av dem som slutat eftersom nya tibia är trasigt. Men fortfarande ha kvar alla som gillar nya tibia.

Anledningen till att dem inte gör det är väl ganska självklar?
Om de skulle göra en ny server med gammal version 7.4 eller vad som skulle det vara samma sak som att säga: "vi har gjort spelet till något sämre".
Citera
2014-01-09, 14:12
Medlem
Glubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timnylen
Har hört att det är exakt det dom håller på med

edit : Någon som lirar på iridia?
Jag spelar Iridia!
Citera
2014-01-09, 14:16
Medlem
pozies avatar
Citat:
Varför skulle det inte finnas en anledning till att göra en 7.4-7.6? Jag kan endast se fördelar, de får mycket mer spelare = mer pengar.
vet inte om du spelade då, men det var exakt lika mycket grin på tibia då som nu, enda anledningen till att fler spelade är för att det fanns inte så mycket spel att välja på. man hade inte samma koll på spelvärlden och dess utbud. det var liksom runescape eller tibia som gällde. sen när alla fick nys om wow så hoppade folk över dit, inte för att tibia blev sämre, utan för att wow var bättre.

förstår inte problemet hos folk. hur har ni tänkt er att denna server ska bli? inga patches alls? troligt. gamla mappen? och exakt samma settings? då måste cip ta bort alla nya ytor för alla monster är värdelösa.

och minns jag inte helt fel så var det även på den tiden mages tog cirka 1k med sds om de hade rätt mag lvl, var ju ett jävla grinande om det med. ni kommer aldrig bli nöjda
Citera
2014-01-09, 14:23
Medlem
Hej_tjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
vet inte om du spelade då, men det var exakt lika mycket grin på tibia då som nu, enda anledningen till att fler spelade är för att det fanns inte så mycket spel att välja på. man hade inte samma koll på spelvärlden och dess utbud. det var liksom runescape eller tibia som gällde. sen när alla fick nys om wow så hoppade folk över dit, inte för att tibia blev sämre, utan för att wow var bättre.

förstår inte problemet hos folk. hur har ni tänkt er att denna server ska bli? inga patches alls? troligt. gamla mappen? och exakt samma settings? då måste cip ta bort alla nya ytor för alla monster är värdelösa.

och minns jag inte helt fel så var det även på den tiden mages tog cirka 1k med sds om de hade rätt mag lvl, var ju ett jävla grinande om det med. ni kommer aldrig bli nöjda

Du har nog rätt i det du säger, men jag är inte den enda som vill ha någon oldschool server. Jag vet inte hur de skulle gå tillväga med det. Men det är ju självklart att tibia måste börja göra något annat för att få nya spelare eller locka tillbaka gamla, eftersom det minskar för varje år som går.
Citera
2014-01-09, 14:37
Medlem
pozies avatar
Citat:
Du har nog rätt i det du säger, men jag är inte den enda som vill ha någon oldschool server. Jag vet inte hur de skulle gå tillväga med det. Men det är ju självklart att tibia måste börja göra något annat för att få nya spelare eller locka tillbaka gamla, eftersom det minskar för varje år som går.
anledningen till att det minskar är för de tar inte in nya spelare, de finns ingen reklam för tibia. det sprids via vänner. de flesta som spelar nu har spelat i flera år och börjar tröttna, men de är för tröga för att förstå varför de tröttnar. det är så mycket lättare att skylla på cip och att de förstört spelet.

anledningen till att man tröttnar är för att det är samma skit hela tiden, det finns inget att göra i tibia. spelarna har förstört det, inte cip. majoriteten fuskar och har 12årings attityd. det går inte ens o ha ett wm utan att folk ska börja pinga och leta upp rl info och hota folk. det är så otroligt barnsligt så det är helt sinnes. den dagen folk börjar förstå att de vuxit ifrån tibia, ja den dagen kommer det bli ett bättre spel. tyvärr kommer det aldrig hända....
Citera
2014-01-09, 20:32
Medlem
Topppis avatar
hade vart kul om dom gjorde Guilderna mycket mer viktiga på något sätt, guild quests kanske eller vad som. men mer att folk söker sig till varann, en gemenskap osv som tibia har haft men tappar mer å mer
Citera
2014-01-09, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treant
Senast jag lirade så räknades inte defence på svärdet in om du har sköld. Alltså, har du ett svärd med 40 defence och en sköld med 28 så räknas bara skölden.
Detta jag tror också. Fast du sa fel. Det högsta värdet är det som räknas, om jag inte missminner mig. Så har du 38 defense på sköld och 35 på svärd, så räknas enbart skölden. Däremot kan tex shielding modifier (som +3 på magic sword tex) fortfarande hjälpa till.

Någon som vet mer om detta?
Citera
2014-01-09, 21:41
Medlem
m0nkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Detta jag tror också. Fast du sa fel. Det högsta värdet är det som räknas, om jag inte missminner mig. Så har du 38 defense på sköld och 35 på svärd, så räknas enbart skölden. Däremot kan tex shielding modifier (som +3 på magic sword tex) fortfarande hjälpa till.

Någon som vet mer om detta?

Citat:
Note that your character's total defense is only taken from your shield, or if you don't have a shield equipped, your weapon. If a shield is equipped while using a weapon, then the weapon's defense will be negated regardless of whether its defensive value is higher or lower than the shield's defensive value.
- http://tibia.wikia.com/wiki/Shielding
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in