2014-01-08, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deathwanderer
vilket event?
Bewitched såklart!
Citera
2014-01-08, 14:05
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Men om jag vill då?

Krävs inte så mycket. Ladda ner klienten eller lira på flashclient på hemsidan, flashclient suger balle så jag rekommenderar att ladda ner själva klienten. Sen är det bara att ösa, rookgaard har blivit väldigt nybörjarvänligt och går igenom spelet rätt bra.
Citera
2014-01-08, 15:11
Medlem
Hur funkar det här med sword def och shield egnetligen?

Har för mig jag läste att det är samma sak.. så har du bra svärd (tex magic sword) så gör skölden typ ingen skillnad? Alltså Def 35 på magic sword vs 37 på MMS. Man måste såklart ha en sköld (Dvs spellbook) i handen ändå för att kunna blocka.

Stämmer det? Eller bör man ha magic sword och MMS?

Tack på förhand!
Citera
2014-01-08, 17:01
Medlem
piovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Hur funkar det här med sword def och shield egnetligen?

Har för mig jag läste att det är samma sak.. så har du bra svärd (tex magic sword) så gör skölden typ ingen skillnad? Alltså Def 35 på magic sword vs 37 på MMS. Man måste såklart ha en sköld (Dvs spellbook) i handen ändå för att kunna blocka.

Stämmer det? Eller bör man ha magic sword och MMS?

Tack på förhand!

Mer defence desto bättre, bara för att du har mycket defece på svärdet betyder det inte att du inte ska satsa på en bra sköld
Citera
2014-01-08, 17:37
Medlem
m0nkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseK0ngo
Ändrade det där för ett tag sen, heeeeelvete vilken skillnad det blev! Kändes nästan som dash

Javisst!
Citera
2014-01-08, 17:39
Medlem
Treants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piov
Mer defence desto bättre, bara för att du har mycket defece på svärdet betyder det inte att du inte ska satsa på en bra sköld

Senast jag lirade så räknades inte defence på svärdet in om du har sköld. Alltså, har du ett svärd med 40 defence och en sköld med 28 så räknas bara skölden.
Citera
2014-01-08, 17:59
Medlem
Hej_tjos avatar
Vart fan är tibia på väg? http://4.ii.gl/HjhP4N.png

"Det var bättre förr"

Varför gör inte Tibia en oldschool server, 7.4 / 7.6 så de kan locka tillbaka deras gamla spelare? Eftersom jag tror tibia har riktigt svårt att locka nya spelare om man jämför med andra online spel. Så varför inte satsa på att få tillbaka en del av dem som slutat eftersom nya tibia är trasigt. Men fortfarande ha kvar alla som gillar nya tibia.
Senast redigerad av Hej_tjo 2014-01-08 kl. 18:08.
Citera
2014-01-08, 18:58
Medlem
Nyss börjat botta upp en pally på aurora medan jag saknar stamina på min vanliga serv så aktivt folk där kan gärna få pm namn.
Citera
2014-01-08, 20:13
Medlem
timnylens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo
Vart fan är tibia på väg? http://4.ii.gl/HjhP4N.png

"Det var bättre förr"

Varför gör inte Tibia en oldschool server, 7.4 / 7.6 så de kan locka tillbaka deras gamla spelare? Eftersom jag tror tibia har riktigt svårt att locka nya spelare om man jämför med andra online spel. Så varför inte satsa på att få tillbaka en del av dem som slutat eftersom nya tibia är trasigt. Men fortfarande ha kvar alla som gillar nya tibia.

Har hört att det är exakt det dom håller på med

edit : Någon som lirar på iridia?
Citera
2014-01-08, 22:51
Medlem
piovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treant
Senast jag lirade så räknades inte defence på svärdet in om du har sköld. Alltså, har du ett svärd med 40 defence och en sköld med 28 så räknas bara skölden.

My bad ^^

så här funkar det tydligen:
For example, if a character has equipped a Wooden Shield (Def:14) and a Barbarian Axe (Def:18 +1), then the character's actual defense is Def:15 (shield defense + weapon's defense modifier). :P
Citera
2014-01-09, 03:17
Medlem
Hej_tjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timnylen
Har hört att det är exakt det dom håller på med

edit : Någon som lirar på iridia?

Jag har inte hört något annat om att folk tjatar som fan om det, har du någon länk eller dylikt där någon Cipsoft medlem eller någon annan trolig källa har sagt sitt?
Citera
2014-01-09, 12:30
Medlem
Är level 90 på min paladin och funderar på vilken armor man ska ha.. Använder Paladin Armor, men hur mycket är +2 dist värt egentligen? Bättre att skaffa MPA eller vad ska man köra på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in