Resultat: .
0%
röster
2014-01-07, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Paredesaffären ser ut att bli sådär härligt italienskt snårig.

Om jag inte missuppfattat det hela talas det alltså om att Roma får in argentinaren på ett 18 månader långt lån, och när som helst under den här perioden kan Roma välja att utnyttja en köpoption -som man inte bestämt summan på än.

Dessutom skall han lånas ut till en mindre klubb i ett halvår.

Solo in Italia...
En amerikansk köpoption alltså. Passande på alla sätt och vis.
2014-01-07, 17:31
Medlem
Spinnacers avatar
Vem ska lira på topp nu i Viola? Jävla otur dem har.

Har sett rykten om Quagiarella och Alejandro Gomez
2014-01-07, 17:34
Medlem
MilanPerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer

Quagiarella bör de kunna få på ett lån. Dock vill nog inte Conte det. Han blev ju till och med arg när de sålde Matri... (hur man nu kan bli det)
2014-01-07, 19:12
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer

Jag har hört om ett byte mellan Quag - Cuadrado.
2014-01-07, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Med en liten slant i mellan gissar jag. Och med liten menar jag ganska stor.
2014-01-07, 20:03
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Haha låter mer som önsketänkande.
2014-01-07, 21:20
Medlem
zachs avatar
Är lite tveksam till det här med Nainggolan. Inte för att han är dåligt, tvärtom och just därför.

Han är för bra för att sitta på bänken. Precis som De Rossi och Strootman är det. Och jag räknar kallt med att han bråkar med dessa två herrar ett halvt steg bakom Pjanic samt att inget systemskifte är aktuellt. Äventyrar belgaren sin plats i landslaget iom det här, eller har indikationer kommit från Garcia som påskiner att han inte alls gör det iom flytten utan att jag är ute och cyklar...? Känns som värvningen reser en del frågetecken av arten jag inte vill ha.

Bredden blir å andra sidan rätt så respektingivande, vilket för mig vidare till ett annat frågetecken, bygger Roma för just breddens skull, för att man ska kunna kriga på flera fronter? Just det sortens frågetecken är ju av arten alla vill ha... Om dom blir till utropstecken.

MEN

Jag tyckte om att han spelade i ett "mindre" lag. Sådana spelare i sådana lag behöver ligan. Nu ska jag inte name droppa men hade känts bättre om likvärdig spelare anlänt utifrån, även om det medför ovana till ligan och spelet.

Tror inte nån postat nån länk så jag gör det:

http://www.romanews.us/2014/01/07/nainggolan-lands-in-rome-to-sign-for-the-giallorossi-photos-videos/
2014-01-07, 21:47
Medlem
Nainggolan spelar numera i Roma. Jag bugar och tackar för hans tid i Cagliari och önskar honom framgång i Roma.

Dealen blev den väntade:
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Mycket tyder på att Roma vill betala 3 milj euro för ett lån under våren med köpoption på över 6 miljoner till sommaren. Detta för halva hans kontrakt.
Dessutom dubblar han sin lön till 1,5 milj euro per år.

Eftersom De Rossi är avstängd och Pjanic inte imponerat på sistone så skulle det inte vara otroligt om han spelar mot Genoa.

Cagliari då? Har nu 21 poäng. Ska möta Juventus i nästa match. Stannar nog på 21 poäng då Serie A vänder. Det behövs historiskt 40 poäng för la Salvezza. Och man får fortfarande endast spela inför ca 5000 på Sant’Elia.

Naturligtvis vågat att sälja sin bästa spelare i detta läge. Men Cellino gjorde samma sak då Matri såldes. Och båda gångerna till bra pris.

Att Nainggolan lämnar gör att svenskarna Ekdal och Eriksson blir ännu viktigare. Ekdals är en av de vars kontrakt går ut till sommaren, medan Eriksson har ytterligare ett år kvar. Jag tycker inte om förändringar i spelartruppen, och jag tycker om Ekdal. Skulle önska att han stannade, men det är osäkert…

De som jag hoppas anländer är Adryan och Luiz från Flamengo. Ingen koll på hur bra de är, men ryktena säger att Adryan skulle kunna vara Cossus arvtagare. Och han behöver onekligen avlastning.

De Sanctis anklagades av vissa att vara en dålig förlorare då han påpekade att Juventus återigen har ”systemet” med sig. Ekonomisk doping. Hans poäng var att alla andra lag som försökte sig på en egen arena effektivt stoppades. Endast de som valde att fixa upp sin nuvarande, typ Udinese, kunde komma igenom. Och då Cagliari försökte lura och tvinga sig igenom så slog man inte bara ned klubben, utan man valde att stampa dem i ansiktet då de låg ned. Hårt.
2014-01-07, 21:53
Medlem
Härligt att se dig zach!

Och jag kan hålla med dig, men... På samma vis som Conti, Nainggolan och Ekdal behöver en bredd så behöver De Rossi, Strootman och Nainggolan det. Detta är spelare som tar sina kort. Ibland onödiga som De Rossis röda senast.

Kort, skador och att man redan nu vet om att det blir någon slags europaspel nästa år, gör att tre duktiga spelare som kämpar om två platser kan var klokt. Dessutom kan man absolut spela med alla tre samtidigt. Tillräckligt bollskickliga för att inte kallas brunkare. Utan istället ge utrymme för Totti plus två anfallare...
2014-01-07, 22:11
Medlem
Samtidigt som Nainggolan är en stor förlust för Cagliari så är Di Natale en gigantisk förlust för Udinese.

Han är Udineses själ och den största förklaringen bakom klubbens framgångar de senaste åren. Finns andra, men jag anser att han är den största…

Inbillar mig att Jackbob, 4522 eller någon annan kan förklara bättre.
2014-01-08, 01:09
Medlem
qhz.s avatar
Stefano Pioli får nu lämna Bologna och hans ersättare verkar bli Davide Ballardini.

Det är en turbulent tid i Bologna. Samtidigt som resultaten verkligen inte gått deras väg så har ändå supportrarna stått bakom Pioli då man anser att det är ledningens fel att det ser ut som det gör. Varför man anser att det är ledningens fel har jag inte kunskaper att berätta, men så är det.

Nu gäller det väl att Ballardini kliver in och levererar direkt i Bologna. Annars lär det bli riktigt rörigt där och huvuden lär rulla.
2014-01-08, 23:15
Medlem
qhz.s avatar
Nu börjar det ryktas om att Bradley kommer att lämna Roma i och med Nainggolans ankomst till klubben. Enligt hans agent så är inte VM hotat även om han blir kvar i Roma då hans plats är säkrad. Men det uttalandet ska man självklart ta med en nypa salt då man måste ha speltid för att vara säker i en VM-trupp, så borde det också vara i det amerikanska landslaget.

Det har ju tidigare ryktats om att Bayer Leverkusen ska ha visat intresse för Bradley, något som hans agent avfärdade direkt som någonting otänkbart. Istället läste jag någonstans om att han kan tänka sig flytta hem till USA och MLS. Det känns dock inte som det bästa alternativet då han ändå bara är 26 år och ändå en kompetent fotbollsspelare som skulle ta plats i ett flertal klubbar runt om i europa.

Det känns som en omöjlighet att förutspå var amerikanen kommer hamna någonstans. Om det inte blir så att Roma säljer Pjanic istället för att på så sätt täcka upp Nainggolan-affären då Pjanic förmodligen är några euro dyrare än Bradley. Skulle det bli så att man säljer Pjanic så kommer man givetvis behålla Bradley. Man får ju inte bli för tunna på mittfältet heller.

Enligt mig så är det förmodligen bättre att sälja Bradley då Pjanic trots allt är något år yngre och i grunden en bättre fotbollsspelare som jag ändå tror Roma kommer dra mer nytta av. Jag har varit tydlig tidigare i tråden med att jag tycker Pjanic har mycket mer att bevisa och att han oftast är för ojämn. Det står jag för. Men han har framtiden för sig och tid på sig att utvecklas nu under Garcia i Roma, det känns som att det skulle vara nyttigt för honom. Sen är ju frågan också hur mycket bänk Pjanic är beredd att nöta om Nainggolan visar sig vara den spelare Roma hoppats dom köpt? Han ska ju trots allt en hel del olika intressenter runt om i dom stora ligorna som vill ha hans underskrift.

Det känns som en knepig men spännande situation att följa. Det blir intressant att se hur Garcia hanterar en sådan här situation.

*

Annars har det spelats Coppa Italia idag då Fiorentina besegrade Chievo med 2-0 efter mål av Sánchez och Rebic. Två röda kort dessutom på Ambrosini bland andra. Jag såg inte matchen så jag kan inte uttala mig speciellt om själva spelet. Det kanske någon annan kan fylla i?

Imorgon möter Roma - Sampdoria och Udinese - Inter. Två hyfsat sköna matcher som det kan vara värt att slänga ett öga på. Antar att Nainggolan inte debuterar i cupen utan snällt får vänta tills matchen på söndag mot Genoa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in