2014-01-08, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Spännande! Särskilt när han kommer till avsnittet där han applicerar bloodsmears på kassar som ligger mitt i röran och blodbesudlat vatten som impregnerar handskar som ligger under allt annat på ett okontaminerat underlag. Utan att öppna bakluckan.

Det verkar som vi står inför blodplanterandets Houdini...

Jag kan ha missat något, men det har väl inte framgått vad innehållet i KJs baklucka bestod av när VB antagits ha dött (vilket är oklart när).

De enda bilder jag sett är polisens bilder.

1) Bagage fullt med airsoft-grejor, täcken, kuddar osv

2) Ett när bagaget var tomt

Exakt när blodet hamnade där är okänt.

Kan ha fel.
Citera
2014-01-08, 21:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Det finns et foto på sid 305 i FUP (tror jag det var). Ser ut som bloodsmear, dvs avsmetat. Ser inte utspätt ut, men fotot är dåligt.

Om blodet har hällts eller sprutats på påsen och dessutom har varit utspätt med vatten för att kunna sprutas in så ser man det.

Jag måste ju säga att jag har haft en jäkla tur som aldrig råkat ut för någon blodsprutande Houdini, men å andra sidan så brukar jag aldrig låsa bilen.

Nu ska jag tycka, jag tycker att det där med en blodspruta är något av det mest underhållande jag har läst här i trådarna. Jag kan också spekulera, skratta gärna åt mina funderingar, men blodspruta är bara så kul, hör bara hur själva ordet låter.

Egentligen är teorin som sådan fullt möjlig, om det tycker jag inte mer än så, men de som tror på den helt seriöst kan fan inte vara verkliga.
Citera
2014-01-08, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag kan ha missat något, men det har väl inte framgått vad innehållet i KJs baklucka bestod av när VB antagits ha dött (vilket är oklart när).

Kan ha fel.

Jo. Det här har gåtts igenom tidigare i tråden, men vi kan ta det igen:

När bilen beslagtogs var den överfull med grejor, som finns listade och genomgångna i FUP (beslagprotokoll KJs bil). Blodspår fanns på endast två föremål: handsken (som finns avbildad som den låg när den påträffades underst i mitten av skuffen) och plastkassen (foto i FUP). Dessutom då den större besudlingen av mattan och kanten till vänster (Bluestar-foto och montage i FUP).

OM det nu varit så att dessa prylar till större delen varit med vid Fallen Angel (och en hel del av dem bör ha varit det, eftersom KJs bössfordral m fl airsoftprylar finns på listan i FUP) och OM det skulle skett en spridning av blod via vatten från besudlingen i mattan, så skulle det möjligen kunnat förklara handsken (om den tidigare legat i kontakt med fläcken på mattan och sedan flyttats), men inte kassen. Men den stora frågan är: varför är inte FLER föremål besudlade isåfall? Det behövs ytterst små mängder för detektion och grejerna är noga undersökta. Om blod blandat med vatten spritt sig via mattan så borde A) fler föremål besudlats och B) besudlingen av mattan inte vara så avgränsad och skarpkantad. Den borde vara mer distribuerad.

Troligare förklaring - enligt mig - är att besudlingarna är av olika typ därför att de har olika ursprung. Mattan = läckage från transporten. Handsken = har hanterat kroppen eller verktyg i väta. Kassen - blod som smetats av, t ex när den flyttats ut eller in ur skuffen. För detta resonemang talar dels besudlingarnas beskaffenhet och placering, samt det faktum att handsken vilade på ett okontaminerat underlag.
Senast redigerad av SanLiTun 2014-01-08 kl. 21:47.
Citera
2014-01-08, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och hur fan ska jag kunna veta det, haha.

Skämt åsido, jag har inte funderat på det i detalj, ett steg i taget. Först och främst vill jag veta om det kan vara så som jag sa, och det kan det tydligen, stämmer bra med tiden också.

Kanske låg liket inrullad i ett duschdraperi på KJ badrumsgolv? Anledningen till att KJ inte deltog i spelet den 5:e tror jag har att göra med att han hade fullt upp med att stycka liket och städa under natten och förmiddagen, inte att han bajsade hårt trots sin diarée som han säger sig ha fått efter ett skönt knull med någon av sina ölflaskor, oklart vilken.

Jag har noterat två saker i KJs badrum. Som var prydligt på sin plats.

Dusch-ringarna var samlade tillsammans på ena överskåpet och tejpen på det andra.

Det verkar inte vara KJs verk, snarast ger det spår av hans mammas hand när dom städade ut lägenheten i mitten av februari.

Tror jag.

Finns det någon som har vittnat om KJs ordningssinne. Tror inte det.

Därför lade jag märke till det.
Citera
2014-01-08, 21:49
Moderator
OYs avatar
Citat:

Kan ha fel.

Jag misstänker starkt att bakluckan sedan den tillverkades innehöll bilplåt och endast det. Om planteringsteorin öht ska vara möjlig så måste plastpåsen ha legat i bilen när blodet sprutades in i bagageutrymmet, för inte menar väl blodsprutsteoretikerna att mördaren sprutade in påsen i efterhand?
Citera
2014-01-08, 21:54
Medlem
Citat:
Om blodet har hällts eller sprutats på påsen och dessutom har varit utspätt med vatten för att kunna sprutas in så ser man det.

Jag måste ju säga att jag har haft en jäkla tur som aldrig råkat ut för någon blodsprutande Houdini, men å andra sidan så brukar jag aldrig låsa bilen.

Nu ska jag tycka, jag tycker att det där med en blodspruta är något av det mest underhållande jag har läst här i trådarna. Jag kan också spekulera, skratta gärna åt mina funderingar, men blodspruta är bara så kul, hör bara hur själva ordet låter.

Egentligen är teorin som sådan fullt möjlig, om det tycker jag inte mer än så, men de som tror på den helt seriöst kan fan inte vara verkliga.

Är man bilintresserad och äger många bilar, vet hur bagagelucka på en Sonata öppnas dvs från framdörren, bilen är olåst ... då är det väl ingen konst. Ingen verkar heller kunna uppge mängden blod. Tror inte det var mycket.
Citera
2014-01-08, 22:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Är man bilintresserad och äger många bilar, vet hur bagagelucka på en Sonata öppnas dvs från framdörren, bilen är olåst ... då är det väl ingen konst. Ingen verkar heller kunna uppge mängden blod. Tror inte det var mycket.

Nej, då är det säkerligen ingen konst, men jag skulle vilja se hur man i blindo opererar en blodspruta i bagageutrymmet genom att först forcera listen för att sedan skvätta runt blod däri. Det går kanske, men vem kan det vara som ger sig på något sådant?
Citera
2014-01-08, 22:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, då är det säkerligen ingen konst, men jag skulle vilja se hur man i blindo opererar en blodspruta i bagageutrymmet genom att först forcera listen för att sedan skvätta runt blod däri. Det går kanske, men vem kan det vara som ger sig på något sådant?
Någon som vill skylla brottet på någon annan, kanske?
Citera
2014-01-08, 22:05
Medlem
Citat:
Jag tycker att det saknas bevis, släpp ut KJ. Men jag tror att han är skyldig. Jag tycker inte att man ska kunna dömas med så bristfälliga bevis som vi ser i det här fallet. Vilka är bevisen? Jag tycker mest att det är antaganden baserat på tro.
Tro, nej.
Fakta
är ju
->
att tejpen (av samma typ som fanns på liket) med Vs blod på står där i badrummet
Vs kläder & tillhörigheter saknas
V knappade in 112*
V uttryckte att K var konstig/skrämmande (?) under kvällen
V är senast sedd i livet på väg från/vid/i K's lgh
V hade ett riskbeteende & kan antas ha utnyttjat K för att få skjuts mm
V har inte uttryckt kärlek till K vid denna tid, tvärtom har hon känt sig nödgad att poängtera att hon ska plugga denna kväll.
V utbildar sig och beskrivs ta sina studier på allvar
V är aktiv och social
V har det dåligt ekonomiskt, hon studerar och är beroende av sina föräldrar och allmosor från vänner
V är fysiskt vältränad och tränar flera gånger i veckan
K är inte arbetsför/arbetslös
K klarar inte att sköta sitt hem, sin ekonomi och eventuellt inte heller sin hygien
K är lat och fysiskt svag enligt honom själv
K klarade ej psyk-grejen till lumpen
K är fascinerad av militären
K känner väl till militära byggnader i trakten
K leker krig, leker att han dödar. Det är det roligaste han vet (trots att han är 22 år)
K klär ut sig till militär
K gillar vapen och har flertalet leksaksvapen & knivar
K har själv gjort ett svärd som ej blev bra och en skälp som nu saknas
K klarar inte att slutföra saker
K kan brusa upp
K har bristande tidsuppfattning, dålig motorik (?) och klarar inte sin vardag utan hjälp via LSS
K kan koncentrera sig och planera när något intresserar honom
K kan inte koncentrera sig och följa en plan om intresset svalnar, han blir stressad, störd eller trött.
K ljuger aldrig säger hans mamma, men K ljuger ordentligt för polisen
K sägs ha styckat sin hund & dumpat den i ån,
K är avvikande
K fantiserar om det perfekta mordet & att äta människokött (!) dock kan det vara mindre allvarligt menat.
K har Vs blod i/på kanten av sin baklucka
K vet att blodet finns i just bakluckan
K utforskar ödehuset mfl platser ensam
K är överdrivet engagerad i söket via mobil och nätet men i praktiken tycker övriga inte att han visar stort engagemang i söket efter V (som att han visste att de letade på fel plats?)
Ks kläder saknas
Ks stora ska saknas
Ks DNA finns på ena benet
Handskar med blod hittas i bilen
K är kär i V
V är inte kär i K

Skyldig eller ej är inte min sak att avgöra.
Han är dömd.
Men kolla listan ovan och dra slutsatsen själv.

Att säga att det inte finns bevis är löjligt, det finns både bevis och rena fakta men man kan lalla runt och fantisera om alternativ ändå,
bara att då får man väga in det här också.

Helst vill ju alla veta Sanningen, vi får hoppas att GM erkänner..
Som Lyckselekillen, ett brev vad-som-helst.
Senast redigerad av Otherland162 2014-01-08 kl. 22:08. Anledning: Stavfel
Citera
2014-01-08, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Någon som vill skylla brottet på någon annan, kanske?

Och som gör sig omaket att konstruera en Sonata-customiserad blodspruta istället för/utan att samtidigt att bara sno med sig någon av KJs kringspridda prylar och lägga lite diskret vid liket?
Citera
2014-01-08, 22:07
Medlem
Citat:
Jag misstänker starkt att bakluckan sedan den tillverkades innehöll bilplåt och endast det. Om planteringsteorin öht ska vara möjlig så måste plastpåsen ha legat i bilen när blodet sprutades in i bagageutrymmet, för inte menar väl blodsprutsteoretikerna att mördaren sprutade in påsen i efterhand?

Plastpåsen var nog redan närvarande liksom handskarna.

Jag blir lite förvånad över hur man kan säga att blodbesudlingen (en handske) är typiska för om man tvättar en kropp (eller exakt hur man nu uttryckte sig).

Besudligen var på utsidan, inte på insidan - vilket förvånar mig, det vore väl mer naturligt att det var på insidan - om man ska greppa om något.
Citera
2014-01-08, 22:09
Medlem
Gordon9s avatar
Troligare förklaring - enligt mig - är att besudlingarna är av olika typ därför att de har olika ursprung. Mattan = läckage från transporten. Handsken = har hanterat kroppen eller verktyg i väta. Kassen - blod som smetats av, t ex när den flyttats ut eller in ur skuffen. För detta resonemang talar dels besudlingarnas beskaffenhet och placering, samt det faktum att handsken vilade på ett okontaminerat underlag.[/quote]

Bra sammanfattning. Enda märkliga är att Kj inte upptäckte besudlingen på påsen som, om jag minns rätt, låg i blickfånget när man öppnade luckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in