Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Indikationerna kom direkt när preskriptionstiden försvann. Trovärdiga källor som ville förmedla kontakten från några operativt inblandade som ville berätta om sin del offentligt mot amnesti för eventuellt egna brott. Vilka de är är inte känt för mig men källan är trovärdig och skiljer sig från många av de andra Munchausenfigurer som dyker upp med olika mellanrum. Vad jag förstod hade de fått uppfattningen att de skulle kunna berätta sanningen om vad som hände och sina motiv efter preskriptionen (i och för sig något naiv uppfattning) Enligt dessa ser de det hela som både övervakning och ett beordrat mord där de gjort sitt uppdrag i rikets säkerhets tjänst på uppdrag från högsta ort utan eget personligt ansvar dvs i tjänsten. Motivet som de då var övertygade om var sant var att Palme skulle begå eller begått landsförräderi.
Självklart fick de kalla handen från myndigheterna. Själva beslutet att retroaktivt ta bort preskriptionen som var väl politiskt förankrat hade naturligtvis i sådant fall aldrig fattats.
Vem som idag sitter på informationen och hur den är dokumenterad vet jag inte men jag kan inte tänka mig att den är borta utan det är blott en fråga om tid och plats.
Det här som skissas fram är ju minst sagt sensationellt om det vore sant.
Här i detta skulle alltså sanningen om mordet på statsminister Olof Palme gömma sig.
Om inte Palmegruppen redan har fått vetskap om det här så bör man snarast underrättas i
annat fall. Det borde du också tycka väl?
För två år sedan ungefär utställde en viss herr Utredare i tråden löftet om att fallet skulle
gå mot en snar lösning och det var glasklart och inga tvivel längre i vägen, men vad
blev det av den storslagna grejen när allt kom omkring? Ja, det vet vi - ingenting alls.
Bara tomt snack, bara svammel från en märklig figur som ville göra sig ack så viktig för
en liten stund. Ett av alla dessa megalomaniska troll som hittat sig en hemvist i det
stinkande Palmemordsträsket.
Vad är det som gör att man ska tro att det blir radikalt annorlunda nu? Med det du berättar om?
Att där finns verklig substans i det hela och inte alltsammans blir en ny antiklimax?
Jag tillåter mig för min del att tvivla och det rejält också.
Överraska mig gärna och
leverera.
Eller är det tänkt att "leveransen" ska ske i sinom tid. När alla är mogna. När vi alla är döda
kanske...