Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-08, 23:19
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Ja, om man utgår från att en konspiration ligger bakom Palmemordet så måste man ge en eloge till mörkläggarna att de har åstadkommit en mörkläggning som är mycket effektiv.
Trots att många gör bra försök att komma på en lösning så uppstår det hela tiden nya frågetecken och bråk mellan olika "falanger" om vad som är rätt och fel.
Mörkläggningen blir som en stor röra eller som att hitta en nål i en höstack.

Det är nog själva idén med bobolackes och övriga vilseledares deltagande i Palmetråden; se till att ingen trådände finns att nysta i opåtalat - förutom "Landsförrädartråden" som ingenstans leder och aldrig landar i ett svar om Palmemordet. Dvs likt en satellit som färdas i en bana runt jorden i evighet.
Citera
2014-01-08, 23:26
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Samma billiga argumentationsteknik som förr. Billiga poäng och liknalser utan substans. Det måste vara tungt att bära att CP spåret är stendött med tanke på hur hårt du hävdat det. Jag har faktiskt aldrig sagt att jag har lösningen bara att jag vet att den finns liksom många andra och var man skall leta. Lyckligtvis finns där en hel hög i tråden som bidrar i det arbetet . Skälet att utredningen inte kom längre de första 25 åren är sådana som du som med hull och hår svalde CP-spåret och drev det in absurdum. Där tillät du dig inte tvivla trots tonvis med anomalier under 25 år. Vad är din åsikt värd och ditt tvivel värt då? Vilken är din trovärdighet.

Du är en av de som med emfas har hindrat att en lösning söks och om du fått som du ville skulle vi aldrig ha diskuterat de ämnen som nu diskuteras. Inse att du bara är en dålig förlorare i debatten.

Det finns en ganska intensiv lobby som vill arbeta mot en lösning av Palmemordet? Konstigt nog en hel hög gamla IB:are några gamla s uvar etc.

Palmeutredningen har inga som helst ambitioner att lösa något... och vad har hänt med OF:s del 2?
Först 2010 började jag att driva det där spåret du talar om. Så det är inte värst länge ändå
och jag kan väl inte gärna skyllas för att "ha hindrat att en lösning söks".
Jag hade en period när jag vek av från Chrille-spåret och började fokusera på annat
som vägen till lösningen på mordet på OP.
Jag har alltså haft mina stunder av tvivel när det handlar om CP.

Jag vill precis som du att sanningen om mordet ska spikas fast en gång för alla så vi till
slut allesammans kan lägga det här nationella traumat bakom oss och gå vidare med annat.
Jag tror mig ha sanningen. Men den sanningen avfärdas ju av dig och många andra.
Jag kan ha fel. Du kan ha rätt om landsförrädarspåret. Eller kan sanningen vara en helt annan.
Mister MBoudine kanske är den som verkligen sitter inne med korrekt lösning med sitt
teoribygge om finansiella eliten komplottande ihop med en socialdemokratisk högerfalang.

Hur det än må vara - låt sanningen alltså triumfera. Och priset för den saken får vara precis
hur högt som helst. Eller hur? Vilka skandaler som än skulle följa i sanningens spår?
Citera
2014-01-08, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det är nog själva idén med bobolackes och övriga vilseledares deltagande i Palmetråden; se till att ingen trådände finns att nysta i opåtalat - förutom "Landsförrädartråden" som ingenstans leder och aldrig landar i ett svar om Palmemordet. Dvs likt en satellit som färdas i en bana runt jorden i evighet.

Men du, tänk om han mördades för att han var eller betraktades som landsförrädare, jag tycker inte man kan bortse från den infallsvinkeln om det inte kommer fram någon annan konkret information.
Citera
2014-01-09, 00:12
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Men du, tänk om han mördades för att han var eller betraktades som landsförrädare, jag tycker inte man kan bortse från den infallsvinkeln om det inte kommer fram någon annan konkret information.

Inte en dorf. Då hade Palme skjutits flera år tidigare. Dessutom, påståendet att Palme sköts på misstanke om landsförräderi är fullkomligt bisarrt - ingen blir skjuten på blotta misstanken i en demokrati. Det är bluff och bogus - rakt igenom. Det var någonting mycket allvarligare som låg bakom mordet på Olof Palme. Någonting som VERKLIGEN hade skakat Sverige i sina grundvalar. Vilket jag redogjort för i ett otal inlägg sedan jag kom in i tråden. Glöm bort Christer Pettersson och landsförrädarspåret. Dessa påhitt har ingenting med verklighetens Palmemord att göra.
Citera
2014-01-09, 00:14
Medlem
p.norths avatar
Man kan inte låta bli att undra om ex polisen på andra sidan vad han vet egentligen, för han sa ju i telefon intervju i nåt stil som jag uppfattar det "Det är inte värt att det kommer fram, för det gör ingen glad" nåt åt den stilen..men samtidigt så fanns det en del i honom som ville berätta "något" för att lätta på vad han vet. Så uppfattar jag, mellan raderna, det där har jag tänkt på flera gånger.
Men det behöver inte betyda att han vet, bara att han kanske tros veta. För det kanske var några helt andra människor som var dom skyldiga.
Citera
2014-01-09, 01:08
Medlem
Citat:
Inte en dorf. Då hade Palme skjutits flera år tidigare. Dessutom, påståendet att Palme sköts på misstanke om landsförräderi är fullkomligt bisarrt - ingen blir skjuten på blotta misstanken i en demokrati. Det är bluff och bogus - rakt igenom. Det var någonting mycket allvarligare som låg bakom mordet på Olof Palme. Någonting som VERKLIGEN hade skakat Sverige i sina grundvalar. Vilket jag redogjort för i ett otal inlägg sedan jag kom in i tråden. Glöm bort Christer Pettersson och landsförrädarspåret. Dessa påhitt har ingenting med verklighetens Palmemord att göra.

Om man vill spekulera väldigt fritt så kan man faktiskt göra en koppling mellan ditt ek-politiska spår och ett landsförrädarspår.
Man tar någon/några penningstarka typ Wallenberg osv som sköter finansiering, de kontaktar en liten grupp med polisiär och eller militär bakgrund där man spelar på att Palme håller på att sälja ut Sverige till dåvarande Sovjetunionen.
Detta skulle nog kunna egga upp några kommunisthatare/Palmehatare.
Anledningen att man inte väljer någon "vanlig" kriminell är att man tycker det blir större risk att det går fel plus fördelen att kunna ha någon/några insiders hos polisen.
Om jag går till mitt eget tänkande skulle jag inte anlitat t. ex CP bara för risken att han skulle bli för impulsiv eller hetsig och risken skulle vara rätt stor att han började prata efter ett tag, när han gjort slut på pengarna han i så fall skulle fått.
Citera
2014-01-09, 01:08
Medlem
MBoudines avatar
En anledning till att Olof Palme inte sköts på misstanke om eller konstaterat landsförräderi - om detta vore riktigt - är att Palme i så fall hade gripits, utretts och ställts inför militärdomstol. Svårt att tänka sig något effektivare sätt att för flera decennier framöver vingklippa socialdemokratin och bespotta (S)-partiets kaxiga och arroganta ledare. Ett oerhört starkt politiskt trumfkort för borgerligheten - och motsvarande oreparabel skada för (S) för tid som går att överblicka. Men landsförräderi, eller misstanke därom, hade ingenting med verklighetens Palmemord att göra.
Citera
2014-01-09, 01:10
Medlem
p.norths avatar
sen kan jag få en uppfattning och känsla att Holmer var bara en marionettdocka man utnyttjade honom på nå vis, som att vara ett steg före hela tiden. Vad tror ni att Ebbe var och smög i korridorerna för, vad visste Lidbom då? berodde det på vapenaffärerna som palme stod lite i vägen för samt andras länders intresse? som utgjorde att man såg till att Palme var till fara för rikets säkerhet = landsförrädare
Det är mycket möjligt att man har fel men den uppfattningen har då jag vad allting kan handla om.
Sen fanns det ju säkert andra faktorer som speglade in, att man drog nytta av andra människor i härvan som ogillade O.P
Citera
2014-01-09, 01:13
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Om man vill spekulera väldigt fritt så kan man faktiskt göra en koppling mellan ditt ek-politiska spår och ett landsförrädarspår.
Man tar någon/några penningstarka typ Wallenberg osv som sköter finansiering, de kontaktar en liten grupp med polisiär och eller militär bakgrund där man spelar på att Palme håller på att sälja ut Sverige till dåvarande Sovjetunionen.
Detta skulle nog kunna egga upp några kommunisthatare/Palmehatare.
Anledningen att man inte väljer någon "vanlig" kriminell är att man tycker det blir större risk att det går fel plus fördelen att kunna ha någon/några insiders hos polisen.
Om jag går till mitt eget tänkande skulle jag inte anlitat t. ex CP bara för risken att han skulle bli för impulsiv eller hetsig och risken skulle vara rätt stor att han började prata efter ett tag, när han gjort slut på pengarna han i så fall skulle fått.

Ja, då spekulerar man alldeles för fritt enligt min mening. Palme stod i vägen för den utveckling mot marknadsliberalism som den ekonomiska eliten, landets egentliga makthavare, krävde. Det är bland annat därför Sverige i dag är medlemmar i EU, vilket Palme, och Erlander före honom, starkt motsatte sig.

Edit: "Över min döda kropp" kanske Palme sade vid något tillfälle även om svenskt EU-medlemskap, uttycket var väl användbart i andra sammanhang än om reklamtv. Erlander avled sommaren 1985, i juni - och den 28:e februari 1986 var det Olof Palmes tur att stämpla ut. Med två skott från en revolver, eftersom (S) vann valet i september 1985.
Senast redigerad av MBoudine 2014-01-09 kl. 01:26.
Citera
2014-01-09, 01:43
Medlem
Citat:
Ja, då spekulerar man alldeles för fritt enligt min mening. Palme stod i vägen för den utveckling mot marknadsliberalism som den ekonomiska eliten, landets egentliga makthavare, krävde. Det är bland annat därför Sverige i dag är medlemmar i EU, vilket Palme, och Erlander före honom, starkt motsatte sig.

Edit: "Över min döda kropp" kanske Palme sade vid något tillfälle även om svenskt EU-medlemskap, uttycket var väl användbart i andra sammanhang än om reklamtv. Erlander avled sommaren 1985, i juni - och den 28:e februari 1986 var det Olof Palmes tur att stämpla ut. Med två skott från en revolver, eftersom (S) vann valet i september 1985.

Vilka kontaktade finanseliten i så fall för att utföra dådet enligt ditt scenario?
Citera
2014-01-09, 02:16
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Vilka kontaktade finanseliten i så fall för att utföra dådet enligt ditt scenario?

Personfrågorna är helt okända för mig. Jag tror högersossar och personer inom finaseliten är inblandade i Palmemordet, är rätt övertygad om det, men vem som kontaktade vem och i vilket sammanhang är höljt i dunkel för mig. Men tidsmässigt borde det ha skett under hösten 1985 sedan sossarna vunnit valet. (S)-egern tror jag den blev starskottet då jakten på Olof Palme inleddes. Tiden fram till dödsdagen blev nog i huvudsak en väntan på rätt tillfälle, viss planläggning hade förmodligen skett redan innan valet 1985.
Citera
2014-01-09, 14:57
Medlem
[quote=Grandioso|46951066]
Om inte Palmegruppen redan har fått vetskap om det här så bör man snarast underrättas i
annat fall. Det borde du också tycka väl?
För två år sedan ungefär utställde en viss herr Utredare i tråden löftet om att fallet skulle
gå mot en snar lösning och det var glasklart och inga tvivel längre i vägen, men vad
blev det av den storslagna grejen när allt kom omkring? Ja, det vet vi - ingenting alls.
Bara tomt snack, bara svammel från en märklig figur som ville göra sig ack så viktig för
en liten stund. Ett av alla dessa megalomaniska troll som hittat sig en hemvist i det
stinkande Palmemordsträsket.'(QUOTE]

Tänk om det är så att Utredaren hade något av vikt som han vände sig till PU
med och att tack vare denna sin naivitet blev bortdribblad och oskadliggjord
som vi vet att så många andra uppgiftslämnare har blivit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in