Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Samma billiga argumentationsteknik som förr. Billiga poäng och liknalser utan substans. Det måste vara tungt att bära att CP spåret är stendött med tanke på hur hårt du hävdat det. Jag har faktiskt aldrig sagt att jag har lösningen bara att jag vet att den finns liksom många andra och var man skall leta. Lyckligtvis finns där en hel hög i tråden som bidrar i det arbetet . Skälet att utredningen inte kom längre de första 25 åren är sådana som du som med hull och hår svalde CP-spåret och drev det in absurdum. Där tillät du dig inte tvivla trots tonvis med anomalier under 25 år. Vad är din åsikt värd och ditt tvivel värt då? Vilken är din trovärdighet.
Du är en av de som med emfas har hindrat att en lösning söks och om du fått som du ville skulle vi aldrig ha diskuterat de ämnen som nu diskuteras. Inse att du bara är en dålig förlorare i debatten.
Det finns en ganska intensiv lobby som vill arbeta mot en lösning av Palmemordet? Konstigt nog en hel hög gamla IB:are några gamla s uvar etc.
Palmeutredningen har inga som helst ambitioner att lösa något... och vad har hänt med OF:s del 2?
Först 2010 började jag att driva det där spåret du talar om. Så det är inte värst länge ändå
och jag kan väl inte gärna skyllas för att "ha hindrat att en lösning söks".
Jag hade en period när jag vek av från Chrille-spåret och började fokusera på annat
som vägen till lösningen på mordet på OP.
Jag har alltså haft mina stunder av tvivel när det handlar om CP.
Jag vill precis som du att sanningen om mordet ska spikas fast en gång för alla så vi till
slut allesammans kan lägga det här nationella traumat bakom oss och gå vidare med annat.
Jag tror mig ha sanningen. Men den sanningen avfärdas ju av dig och många andra.
Jag kan ha fel. Du kan ha rätt om landsförrädarspåret. Eller kan sanningen vara en helt annan.
Mister MBoudine kanske är den som verkligen sitter inne med korrekt lösning med sitt
teoribygge om finansiella eliten komplottande ihop med en socialdemokratisk högerfalang.
Hur det än må vara - låt sanningen alltså triumfera. Och priset för den saken får vara precis
hur högt som helst. Eller hur? Vilka skandaler som än skulle följa i sanningens spår?