2014-01-05, 15:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gere
Men han har ju aldrig påstått att han är en akademisk forskare, till skillnad från exv Henrik Arnstad, som glatt kallade sig historiker utan att ens ha avlagt en akademisk grundexamen i ämnet.

Helt OT, gillar din "subtitle" väldigt mycket, herr flygpionjär! Så talar diktaturens kreatur med varandra...
Nejdå, Lindström har aldrig påstått sig vara doktor, så det skall han inte beskyllas för.
Det är bara det att jag känner lite folk på hans universitet som brukar skoja lite om avsaknaden av doktorsexamen. Dom skojar iofs. om alla som saknar doktorsexamen.
Citera
2014-01-05, 16:29
Medlem
Excentricas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
http://www.expressen.se/noje/fredrik-lindstrom-usel-pa-att-halla-i-pengarna/

Jag har sedan många år tillbaka haft den tron att här vilar en riktigt obehaglig typ, ett snusko, något falskt och lurt. Tydligen fler som tycker det, eftersom denna artikel kom som ett brev på posten…

Är det ingen som märkt att i på spåret (de få gånger jag ids titta) väljer han orter och teman där han kan äckla sig? Han fastnade ständigt på snusk och snask i det gamla radioprogrammet på minuten, som jag vill minnas det. Han verkar fixerad, på ett jobbigt sätt.

Han valde usla lilla Mölle som ort i på spåret, antagligen för att han tyckte det var kul att det var syndens näste, så att han fick säga det. I ett annat avsnitt denna säsong ville han veta vad det heter att ta en kvinnas oskuld, och så där håller det på i familjeprogrammet. Jag är inte förvånad. Klart udda fråga. Han är ingen noggrann domare i på spåret heller, flera fadäser.

När kommer den stora skandalen, eller ska man nöja sig med att han är en sådan som skiter i parkeringsböter på 38.000? Hur tänker han när böterna tickar på? Varför tycker han att det är en bra fråga att ställa om vad det heter att ta en kvinnas oskuld när tusentals småungar tittar? Okej, det är ingen stor sak, men eftersom man i varje avsnitt hittar något på hans tema så...

Ja, i hans film som han gjorde tillsammans med Felix Herngren(Vuxna Människor) spelar han någon konstnär med en pervers fixering vid sex. Skulle inte bli förvånad om den karaktären var delvis baserad på honom själv.
Senast redigerad av Excentrica 2014-01-05 kl. 16:32.
Citera
2014-01-05, 19:27
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Han har en ganska oseriös framtoning genom att dra de mest häpnadsväckande slutsatser.

I ett av sina språkprogram besökte han ett café i Lund och påstod då att man på café i Skåne alltid blir serverad vid bordet. Vid ett annat tillfälle besökte han Göteborg och uppgav att räkorna och övrigt pålägg på räkmackan måste placeras på ett visst sätt, annars blir göteborgaren sne.

Dessa uppgifter kan knappast komma från seriös akademisk forskning, snarare från FL´s förvirrade iakttagelser.

Med sin nonchalanta inställning till analys av fakta är det nog bäst att han inte försöker disputera.
.
Citera
2014-01-08, 14:17
Medlem
roskens avatar
Lindström satt i business class hem från London här om dagen. Med honom var en ung kvinna och de verkade vara tämligen nyförälskade. Jag uppskattar hennes ålder till någonstans mellan 25-28. Det är bara att gratulera karln.
Citera
2014-01-08, 14:57
Medlem
Spindelfridas avatar
I sin gröna ungdom var han i alla fall effektiv springschas på Eskilstuna-Kurirens nattredaktion. Många hämtpizzor och kinesisk take-away blev det.
I hemstaden Eskilstuna är han också ihågkommen som den långhårige killen som lirade trummor i hårdrockbandet Crystal Pride. Då gick han under namnet "Bongo".
En gång vann han en maskeradtävling. Lindström hade klätt ut sig till Johann Sebastian Bach och bar sitt långa hår i tidstypisk piska och på benen - vita knästrumpor
Citera
2014-01-08, 15:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
I hemstaden Eskilstuna är han också ihågkommen som den långhårige killen som lirade trummor i hårdrockbandet Crystal Pride. Då gick han under namnet "Bongo".
Finns det några bilder på detta? När man googlar så verkar det mest vara senare bilder när han inte var med i bandet längre
Citera
2014-01-09, 00:17
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Finns det några bilder på detta? När man googlar så verkar det mest vara senare bilder när han inte var med i bandet längre

Håll till godo!

http://www.thecorroseum.com/rev/crystalpride.htm
Citera
2014-01-09, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excentrica
Ja, i hans film som han gjorde tillsammans med Felix Herngren(Vuxna Människor) spelar han någon konstnär med en pervers fixering vid sex. Skulle inte bli förvånad om den karaktären var delvis baserad på honom själv.

Fel fel fel - Han spelar en gallerist som ställer ut ett medelålderspar som är väldigt sexfixerade.
Citera
2014-01-09, 10:27
Medlem
Carl Serungs avatar
Enligt rykten så ska han ha en väldigt liten penis.

Kan det vara därför han har varit ihop med gula kvinnor?
Citera
2014-01-09, 10:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Håll till godo!

http://www.thecorroseum.com/rev/crystalpride.htm
Stort tack.
Den vill man ju ha i sin vinylsamling.
Citera
2014-01-09, 10:33
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Stort tack.
Den vill man ju ha i sin vinylsamling.
Jag har den. Hittade den på en loppis för några år sedan. Låter inte så jäkla illa faktiskt.
Citera
2014-01-29, 19:29
Bannlyst
http://www.expressen.se/noje/extra/fredrik-lindstroms-nya-karlek-maja-27-1/

Vet inte vad jag tycker. Klart Lindström vill knulla en 27åring framför någon i sin egen ålder och visst, han är väl ett kap med kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in